Moderátor: Moderátori
Dy napísal:Stavbu tunelů Dobrovského zastavil soud.
http://www.estav.cz/zpravy/ctk/brno-tun ... o-vmo.html
Stavba za 8 mld. CZK, to je dnes cca. 11 mld. SKK.
Podle předsedy občanského sdružení Velký městský okruh Brno (VMO) Karla Štěpaníka je pro geologické podmínky v Brně lepší použít namísto klasické ražby, obvykle používané pro stavbu alpských tunelů, ražbu mechanizovaným štítem.
Lenny napísal:Dy napísal:Stavbu tunelů Dobrovského zastavil soud.
http://www.estav.cz/zpravy/ctk/brno-tun ... o-vmo.html
Stavba za 8 mld. CZK, to je dnes cca. 11 mld. SKK.
- Kód: Vybrať všetko
Podle předsedy občanského sdružení Velký městský okruh Brno (VMO) Karla Štěpaníka je pro geologické podmínky v Brně lepší použít namísto klasické ražby, obvykle používané pro stavbu alpských tunelů, ražbu mechanizovaným štítem.
Ten chlap si neuvědomuje, že by se musel změnit celá projektová dokumentace, bo změnit metodu ražby není jen jako přepsat jméno souboru v počítači.
Koksolam napísal:Takisto ako ten sudruh asi nevie, ze kupa raziaceho stitu je pekne draha zalezitost a neviem o tom, ze by sa technologia po razeni dala uplatnit aj na dalsich tuneloch v CR, snad s vynimkou Prahy
Lenny napísal:Koksolam napísal:Takisto ako ten sudruh asi nevie, ze kupa raziaceho stitu je pekne draha zalezitost a neviem o tom, ze by sa technologia po razeni dala uplatnit aj na dalsich tuneloch v CR, snad s vynimkou Prahy
Pokud si dobře pamatuji tak, se některé části metra razili nemechnizovaným štítem, ale ani v Praze by se mechanizovaný štít neuplatnil. není, kde.
Koksolam napísal:Najvacsi problem je ze si Brno voli prilis megalomanske varianty, same tunely, mega krizovatky, obrovsky presun nadrazia... Na celkovy vyznam Brna a na sucasny stav uz jestvujucej infrastruktury k vyznamu mesta mi to pripada ako naozaj prilis megalomanstvo
Lenny napísal:Koksolam napísal:Najvacsi problem je ze si Brno voli prilis megalomanske varianty, same tunely, mega krizovatky, obrovsky presun nadrazia... Na celkovy vyznam Brna a na sucasny stav uz jestvujucej infrastruktury k vyznamu mesta mi to pripada ako naozaj prilis megalomanstvo
Mě to nepřijde jako megalománské.
O odsunu nádraží se uvažuje dobrých 80 let. VMO jinak než tunely protáhnout nejde a navíc se nejedná o řešení na několik let, ale na desítky let. POslední stavba VMO by měla být zprovozněna až v roce 2026.
Koksolam napísal:Lenny napísal:Koksolam napísal:Najvacsi problem je ze si Brno voli prilis megalomanske varianty, same tunely, mega krizovatky, obrovsky presun nadrazia... Na celkovy vyznam Brna a na sucasny stav uz jestvujucej infrastruktury k vyznamu mesta mi to pripada ako naozaj prilis megalomanstvo
Mě to nepřijde jako megalománské.
O odsunu nádraží se uvažuje dobrých 80 let. VMO jinak než tunely protáhnout nejde a navíc se nejedná o řešení na několik let, ale na desítky let. POslední stavba VMO by měla být zprovozněna až v roce 2026.
Vec osobneho nazoru. Mne to pride dost vela hlavne ked to porovnam s Prahou.
Jarda napísal:Ano, VMO má řešit jak tranzitní dopravu, tak i vzájemné spojení městských částí Brna.
Lenny napísal:Jarda napísal:Ano, VMO má řešit jak tranzitní dopravu, tak i vzájemné spojení městských částí Brna.
Tranzitní dopravu jen částečně a to ve směru Svitavy - Vyškov/UH, ostatní vazby by měla převzít R43 po vybudování.
Koksolam napísal:Inac chcem upozornit, ze stavajuci okruh Reckovice Komarov cez Kralovo Pole, Husovice, Zidenice atd je 4 pruhovy, z vacsej casti smerovo rozdeleny, chyba len jeho cast pri Kralovopolskej Strojirne, takisto druhy sucasny okruh ktory zacina odbockou v Krpoli z tahu od Reckovic je 4 pruhovy, smerovo oddeleny, chyba len jeho dokoncenie casti pri Vystavysti od Pisareckeho tunelu a usek v Zabovreskach . Na usek pri vystavisti ako ste uz spominali ionde sa pracuje, takisto vidno mensie pokroky v Zabovreskach.
Takze Brno ma dva skoro plnohodnotne okruhy, chybaju ozaj len stovky metrov a je chybou to, ze obcas na nich natrafite na semafor a prechody pre chodcov. Obidve ale uz dnes nestihaju. Preto som tvrdil ze na Brno je to megalomanske, nema dostavane sucasne a uz sa vrha na dalsie.
Mozno je to tym, ze tie problemove useky na sucasnych su prave useky kde pojde tunel Dobrovskeho a spol.
Lenny napísal:Koksolam napísal:Inac chcem upozornit, ze stavajuci okruh Reckovice Komarov cez Kralovo Pole, Husovice, Zidenice atd je 4 pruhovy, z vacsej casti smerovo rozdeleny, chyba len jeho cast pri Kralovopolskej Strojirne, takisto druhy sucasny okruh ktory zacina odbockou v Krpoli z tahu od Reckovic je 4 pruhovy, smerovo oddeleny, chyba len jeho dokoncenie casti pri Vystavysti od Pisareckeho tunelu a usek v Zabovreskach . Na usek pri vystavisti ako ste uz spominali ionde sa pracuje, takisto vidno mensie pokroky v Zabovreskach.
Takze Brno ma dva skoro plnohodnotne okruhy, chybaju ozaj len stovky metrov a je chybou to, ze obcas na nich natrafite na semafor a prechody pre chodcov. Obidve ale uz dnes nestihaju. Preto som tvrdil ze na Brno je to megalomanske, nema dostavane sucasne a uz sa vrha na dalsie.
Mozno je to tym, ze tie problemove useky na sucasnych su prave useky kde pojde tunel Dobrovskeho a spol.
Já bych to nenazýval okruhy, ale polookruhy.
Úsek Z Komárova po MÚK s Olomouckou radiálou bude v budoucnu částečně využit pro vedení VMO.
Úsek Svatoplukova - Gajdošova - Otakara Ševčíka je postaven jako městská sběrná komunikace třídy B, což neodpovídá nárokům na vedení VMO, proto padlo rozhodnutí o odklonu z této trasy do nové, která je vedena v trase Rokytova - Jedovnická - Ostravská.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.