MH napísal:Práveže tento stav nelikviduje sen BB o Donovaloch. Skôr podľa mňa spochybňuje vedenie trasy cez Šturec. V tejto situácii sa mi javí reálne uvažovať buď o trase cez Donovaly. Alebo cez Turiec s napojením na R2 cez Ráztočno, alebo R3 cez Turiec na ZH a R2 sa prepojí cez Ráztočno.
Mne sa najlepšie javí trasa zo ZH na MT s prepojením R2 pri Ráztočne. V MT sa takto môže medzinárodná doprava smerujúca z celého Balkánu na sever rozdeliť do prúdu na Katowickú aglomeráciu a ďalej na Gdańsk a do prúdu cez Oravu na Krakow a Warszawu a ďalej do LT, LV, EST.
Suhlasim ze MT by mal byt krizovatkou pre dopravu smerujucu z juhu na Krakow a Warszawu, ma na to idealne postavenie medzi D3 a R3.
Suhlasim tiez, ze Raztocno by bolo pri vedeni R3 cez Sturovo optimalne.
No potom by R3 uplne minala BB, co by neprospelo nielen BB, ale ani ZA, MT, PD, ktore s BB spolupracuju. Preto by som aj nadalej viedol R3 na BB a odtial na Turiec a ked bude kapacita useku ZH - ZV naplnena (peaz R1, R2, R3), prepojil by som R2 a R3 pri Raztocne. Vznikol by tym maly okruh, BB Horna Stubna Handlova ZH ZV BB, ktory by riesil aj problemy peazi. Ak bude skor Raztocno ako Sturec, tak Sturec nebude velmi dlho.