Čo sa týka ankety, bez ohľadu na to koľko ľudí ako hlasovalo, považujem ju za absolútne zbytočnú.
Osobne pochybujem, že ľudia, ktorí uvažujú o výstavbe šrt do Viedne, resp. Bratislavy sú blbci. Navyše, zatiaľ nie sú známe žiadne podrobnejšie informácie, len to, že pracuje nejaká skupina odborníkov na príprave.
Jeden z dôvodov, pre ktorý ma tento návrh zaujíma je to, že je stále nárast cestnej nákladnej dopravy v smere západ - východ. Množstvo kamiónov prúdi cez celé Slovensko na hraničné priechody s Ukrajinou. Ak je nevyťažené prekladisko v ČNT, tak je to aj z uvedeného dôvodu. A ak beriem do úvahy ekologické hľadisko, tak jednoznačne budem tento návrh podporovať aj za cenu vyšších nákladov kvôli výstavbe. Koľko paliva sa denne spáli a koľko exhalátov sa vyprodukuje?. A ďalším hľadiskom sú preťažené cesty, ich nízka kvalita z dôvodu prevádzky nadmerného počtu kamiónov, neustálych nákladov na ich údržbu. Takže keby sa to všetko pekne prepočítalo, čo koľko vlastne stojí, možno výstavba tejto predĺženej šrt, nie je ani z ekonomického hľadiska nevýhodná. A to sa na Ukrajine ide otvoriť tretí cestný hraničný priechod. A samozrejme, že netreba zabudnúť na bezpečnosť premávky na cestách na úseku medzi Košicami alebo Prešovom a Ukrajinskou hranicou.
Pochopiteľne, že ľudia, ktorí sú orientovaní na cestnú dopravu a podporujú ju, budú proti výstavbe železničnej trate.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)