Moderátor: Moderátori
ELZ napísal:Ako to tu tak letmo sledujem, tak ludia v CnT dojdu o robotu tak ci tak - proste trat pojde bud cez SR alebo cez Madarsko. Ak stavbu mame zatiahnut zo svojho, tak sa pytam, co z toho budeme ako (stat) mat? Ludia nic - po sirokorozchodke nechodi osobna doprava ani dnes. Nakladna doprava - bude si Cargo kupovat rusne a vozne na sirokorozchochodku, aby vozilo tovar do Viedne alebo Ruska? Asi nie. Takze to vyzera len na poplatky za zeleznicnu cestu. Ako je vlak konkurencieschopny co sa tyka prepravy? Dobre, budu platit za zeleznicnu cestu ... ale za kolko rokov to bude splatene a zacne byt ziskove? (treba ratat aj s peniazmi na udrzbu, ludi, nejaka ta generalna oprava). Vidim to tak, ze projekt moze byt uspesny z dlhodobeho hladiska - nieco ala PPP - kde my ako stat sme koncesionar. Vieme si vyjednat patricnu poziciu?
aquila napísal:johhan: teoreticky hej, prakticky dost pochybujem, vid SRT od UA - hranice po KE .. kde su tam fabriky a terminaly ? a taky LC alebo roznava uz vobec nemaju sancu, aby tam ten vlak co i len zastavoval ..
vsak ani na klasickej zeleznici sa tam vela vody nenamutilo dokonca ani za komancov, kedy bolo "trosku" ine vytazenie ...
Nick napísal:Nie, ja som nehlasoval, pretože považujem položené otázky za tendenčné. Ale hlasoval by som za takúto možnosť:
Som za výstavbu šrt do Bratislavy príp. Viedne, ak sa ukáže, že to bude v prospech Slovenska.
A čo sa týka prekladiska v ČNT - veď aj toto vzniklo na základe politického rozhodnutia, a jeho existencia fungovala sťa by na základe vzťahu kolónie teda Československa a kolonizátora teda ZSSR. Sem prúdili suroviny a energia a opačne hotové a pomerne kvalitné výrobky.
Jeden z dôvodov, pre ktorý ma tento návrh zaujíma je to, že je stále nárast cestnej nákladnej dopravy v smere západ - východ. Množstvo kamiónov prúdi cez celé Slovensko na hraničné priechody s Ukrajinou. Ak je nevyťažené prekladisko v ČNT, tak je to aj z uvedeného dôvodu.
Peter Olejár napísal:O tom ze urcite samotnu vystavbu planuje mudry team ludi tak o tom nepochybujem. Ale ten co to krasne predniesol tejto krajine tak ten je blbec. A drtiva vacsina ludi to pochopila. Odpovede nie su tendencne pretoze tie prve dve som schvalne rozdelil lebo niekto mozno celkovo podporuje akukolvek vystavbu ale v nejakom poradi .. to je ako aj to metro v Blave, ja som za vsetkymi desiatimi ale az ked budeme vediet ze sa tam vycerpali vsetky ine moznosti alebo si to BA a kraj zaplatia sami lebo teraz nie sme v takej situacii aby sme sa tam na metro skladali vsetci. ale to sme mimo temu
Nick napísal:Jasné, som nechápavý. Mne je totiž úplne jedno, či o tom kvákal nejaký politický pajác, pretože ktorýkoľvek iný politický pajác na jeho mieste by kvákal úplne rovnako. Neskôr nebude o čom potrebné rozhodovať, rozhoduje sa teraz, či sa bude niečo stavať, alebo nie. A neviem, prečo aj ty tu ťahaš metro.
devil napísal:dovod je taky ze zeleznicna doprava nie je konkurencieschopna aj z dovodu rychlosti a pruznosti. dnes sa uz vozi nielen ruda, drevo a uhlie ale dielce "just in time" a tovar ktory musi byt v cieli co najskor, export alebo len bezne zasobovanie atd. skor by bolo zaujimave vediet aka bude rychlost tejto zeleznice
Peter Olejár napísal:s tym metrom som reagoval na thomasa .. mne zas nie je jedno z akych zdrojov sa vyvali suma vyssia ako 100 miliard Sk.
Nick napísal:Peter Olejár napísal:s tym metrom som reagoval na thomasa .. mne zas nie je jedno z akych zdrojov sa vyvali suma vyssia ako 100 miliard Sk.
Zo zverejnených informácií, je známe, že Rakušania chcú využiť pre výstavbu fondy EÚ. Hľadajú sa možnosti. Zatiaľ nie sú známe podrobnejšie informácie, veď sa to len pripravuje, ale u niektorých tu, to jednoducho nemá šancu.
Peter Olejár napísal:Ale co by to nemalo sancu .. ma to sancu ale prepac ze sme si dovolili o tom vobec diskutovat.
Nick napísal:No tak tomu bolo treba prispôsobiť aj anketu. Pretože to vyzerá tak, že diskutovať o tom nemá zmysel, a každý kto má iný názor je blbec.
Peter Olejár napísal:Nie, to si myslia len ti co tak hlasovali.
Ak zahlasujes za to ze uz vcera bolo neskoro, vyzeraju ako blbci z tvojho pohladu vsetci ostatni.
Ide o to z akej odpovede sa na tu anketu pozries. A odpovede su vyvazene.
Teraz to vyzera tak ze kazdy kto ma iny nazor je blbec len preto, ze pocet hlasujucich za "blbca" je najvyssi.
Ale netreba si pliest pojmy s dojmami.
Peter Olejár napísal:Nemusis sa mi tu vobec ospravedlnovat .. nic ti nebrani zalozit inu temu s inymi odpovedami. .. ja tvoj nazor poznam, si za vystavbu SRT vseobecne bez podkladov: nepozname trasu, cenu, prevadzkovatela, parametre trasy, jasny ucel, presnu dobu vystavby ani zdroj penazi. Nepozname to ani my co sme proti vystavbe ani ty co si za vystavbu. A bez ohladu na vysledok ankety sa podla tychto vysledkov nikto riadit nebude ale o tom ani forum nie je.
Nick napísal:Neviem odkiaľ berieš tieto nezmysly. Nevkladaj mi do úst veci, ktoré som nevyslovil. To, čo si myslím o tomto projekte som vyjadril v návrhu na anketovú otázku, je napísaná vyššie:
"Som za výstavbu šrt do Bratislavy príp. Viedne, ak sa ukáže, že to bude v prospech Slovenska."
Napr. keď tie kamióny stoja niekoľko dní na hranici, tak to až také pružné nie je.
Ale veľmi zaujímavé je tvoje tvrdenie, že napriek tomu, že nevieš, aká bude rýchlosť tejto železnice, tvrdíš, že železničná doprava nie je konkurencieschopná aj z dôvodu rýchlosti a pružnosti.
johhan napísal:Aquila hovoríš o vlaku do Franfurktu .. ja som hovoril o vlaku do Hamburgu ten prišiel z číny do Hamburgu za 16 dní a to z preložením
.
ano vlak išiel zo špecialnym režimom - ale to bola aj podstata toho testu či je možné mať špeciálny režim - ano je to možné a špeciálny režim je už dohodnutý - doladiť sa má tento rok aby sa minimalizovali prestoje
.
vlak došiel lacnejšie - jedna vec je ceníková cena a druhá vec je reálna cena dohodnutá - dohoda o taktovej doprave už bude o inej cene ono nemci by do toho nešli keby nemali na tom zarobiť
.
60% zásielok Čína Európa je do 50 kontajnerov. Ak si niekedy nakupoval z číny tak vieš že reálna dodacia doba od objednávky ( tovar už má fabrika vyrobený ) je cca 90 dní a to ti ho dopravia len do Hamburgu. Železnicou to vieš dodať na miesto určenia za 30 dní - teda daleko vyššia flexibilita
.
na trati do Viedne majú aj Nemci silný záujem - jedna vec diverzifikácia druhá vec distribúcia kontajnerov je daleko lepšia z Viedne ( dopravná infraštruktúra smer balkán smer nemecko smer stredná európa ) ako odinakadiaľ a potiahnutie širokorozchodu do Mníchova už by nebolo efektívne
.
veď práve celý rok 2008 a 2009 majú na to aby to vymakali
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.