joe1024 napísal:No ved to je len dobre, ze to tak je (i ked este uvidime, ake bude nakoniec myto). Stat sa nemusi velmi starat o efektivitu, kedze ma z dani pravidelny prijem. Firma ked nieco pokasle, tak si to vyzerie do dna.
Ciste hypoteticky - tam , kde je stazeny pristup - ako by sa postupovalo bez vrtulnika ?
Firma zváži riziká a všetko bude v splátkach. Aj keby firma predražila vlastné práce o miliardu-dve, zarobí ďalšie desiatky. Akurát za 25 rokov. Ale zarobí.
Toto sú firmy ako VINCI, ktorá mala obrat za r. 2007 cez 800 mld. SKK, čo je viac ako dva rozpočty Slovenska.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A tie konzorciá ako celky majú celé násobky rozpočtov Slovenska. To je trošku iná sila.
No a k tomu prístupu. Pozri to je ako výstavba II/??? (nespomeniem si) Orava-Kysuce, ktorá niektoré mosty má ako posledné, lebo treba prístup a v lesoch a horách to ide ťažko: pre tatrovku a ťažké bagre treba fakt lepšiu cestu, lesnú, ale cestu bez stromov. A aj potom je ťažká manévrovateľnosť, takže veľké kusy pilierov, betónových stĺpov, výstuže, preprava betónu atď. sa bude dať najefektívnejšie robiť len vrtuľníkom. A len tak mimochodom, toto sú konzorciá rad radom všetky majú vlastné vrtuľníky, vlastné firmy, pre nich je to "maličkosť".
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)