Moderátor: Moderátori
joe1024 napísal:Andrej napísal:Usek by mal stat takmer 11 mld Sk bez DPH. Realizacia medzi 11/2008 a 06/2013
To chcu akoze stavat 5 rokov ?!? To snad nie.
Nakoniec sa clovek do PP nedostane z KE po dialnici ani o 10 rokov
Mate niekto nejake novsie info, ci to teda vobec je pripravene a zacne sa stavat toho roku ?
Co sa vlastne da zacat robit v novembri ? Ved to zostava poslednych par tyzdnov na zemne prace (ak teda vobec).
Pripajam sa inak k tym, ktori prechod cez Levocu povazuju za utrpenie a mrzi ma, ze to bude jeden z poslednych usekov D1ky.
Andrej napísal:joe, termin realizacie je napisany iba na stranke NDS, to znamena, ze to v ziadnom pripade nemozes brat vazne
Ci sa zacne stavat tento rok, je otazne, vsetko zavisi od toho, ako dopadne tender na 1. balik, v ktorom je tento usek zaradeny. Doba vystavby je min. 2 roky, hlavne kvoli narocnym mostom a tunelu Sibenik, ale myslim, ze ak nebudu problemy, je realne ho sprejazdnit este pred volbami 2010
Dialniciar napísal:Šibeník bude za rok prerazený a za druhý kompletne dokončený. Reálne za 1,5 roka a nie je tu čo robiť.
joe1024 napísal:No pokial to je naozaj cez PPP, tak tu je o dost vyssia sanca, ze to coskoro bude. Inak by to trvalo, ako ostatne aj vsetko doteraz doteraz, dalsich 10 rokov.
Ten tunel tam ma len cosi okolo 600 m, vsak ? Ako dlho trva prerazenie takejto dlzky ? Dufam, ze to pri tej dlzke prebiju uz v oboch pruhoch, nie ako Branisko
Prave som pozeral, ze tam je az 16 mostov. Ako sa to prakticky riesi ? Zjavne sa musi stavat paralelne niekolko mostov naraz, asi nedaju 1 most kazdych 4-6 tyzdnov. Resp. kolko ludi (radovo) zvykne byt na stavbe zainteresovanych na takomto useku ?
joe1024 napísal:Dialniciar : Si rychly Stihol si odpovedat na moju otazku o tuneli nez som ju ja stihol odoslat
joe1024 napísal:Prave som pozeral, ze tam je az 16 mostov. Ako sa to prakticky riesi ? Zjavne sa musi stavat paralelne niekolko mostov naraz, asi nedaju 1 most kazdych 4-6 tyzdnov.
Andrej napísal:joe1024 napísal:Prave som pozeral, ze tam je az 16 mostov. Ako sa to prakticky riesi ? Zjavne sa musi stavat paralelne niekolko mostov naraz, asi nedaju 1 most kazdych 4-6 tyzdnov.
Pri kazdej stavbe sa robia mosty v podstate naraz. A na tejto stavbe bude zaroven aj zatial najvyssi most na nasej dialnicnej sieti. + vo vizualizacii sa to vobec nespomina, ale zaroven je tu aj plno hlbokych zarezov, casto aj cez 20 m. Taktiez velke odpocivadlo, pridavne stupacie pruhy... nebude to lahky usek
Dialniciar napísal:A práve preto sa k niektorým mostným objektom budú musieť najprv spraviť prístupové cestičky. Inak na tomto úseku sa bude stavať s pomocou vrtuľníka, podobne ako aj medzi ZA a RK. To Slovensko ešte nezažilo.
Sergej napísal:Ja ti ako nováčikovi poradím - nereaguj na vyše rok staré príspevky. Sú v drvivej väčšine neaktuálne. Toto boli termíny, keď sa neuvažovalo o PPP.
Andrej napísal:Dialniciar napísal:A práve preto sa k niektorým mostným objektom budú musieť najprv spraviť prístupové cestičky. Inak na tomto úseku sa bude stavať s pomocou vrtuľníka, podobne ako aj medzi ZA a RK. To Slovensko ešte nezažilo.
Hm, konkretne ktore objekty sa budu musiet stavat pomocou vrtulnika? Most ponad Spissky Hrhov?
Andrej napísal:Dialniciar napísal:A práve preto sa k niektorým mostným objektom budú musieť najprv spraviť prístupové cestičky. Inak na tomto úseku sa bude stavať s pomocou vrtuľníka, podobne ako aj medzi ZA a RK. To Slovensko ešte nezažilo.
Hm, konkretne ktore objekty sa budu musiet stavat pomocou vrtulnika? Most ponad Spissky Hrhov?
joe1024 napísal:U nas sa moze stavat na sukromnom pozemku a oni budu brat ohlad na ZP ? To sa mi velmi nechce verit.
Nebude to skor tak, ze to bude nakoniec lacnejsie aj s tym vrtulnikom ? Ved jedna hodina vrtulnika (cena) je porovnatelna s hodinou niekolkych strojov, ci nie ?
joe1024 napísal:No ved to je len dobre, ze to tak je (i ked este uvidime, ake bude nakoniec myto). Stat sa nemusi velmi starat o efektivitu, kedze ma z dani pravidelny prijem. Firma ked nieco pokasle, tak si to vyzerie do dna.
Ciste hypoteticky - tam , kde je stazeny pristup - ako by sa postupovalo bez vrtulnika ?
joe1024 napísal:800 mld ?
Heh, tam sa strati 10 vrtulnikov v rozpocte
Inak, su v tomto biznise nejaki "zaistovatelia" ako napr. v poistovnictve ? Totiz, aj obrovske koncerny mozu teoreticky skrachovat (netusim ako je to v tomto sektore, ci sa to za posledne roky aj udialo - asi je to malo pravdepodobne).
Co potom o 10 rokov ? Mame smolu a zatiahne to nakoniec stat ? Hadam to nezostane postavene ale neudrziavane s tym, ze sa stat bude vyhovarat, ze to ma riesit firma, ktora uz davno skrachovala ? To je asi extremne pripad, ale na Slovensku sa treba radsej opytat na vsetko
Stavba je realizovaná konzorciom, čiže tam bude viac firiem, ak jedna skrachuje, prevezme to druhá, alebo vznikne nejaká nástupnícka po skrachovanej. Osobne si nemyslým, že vyhrá tender iba jedna firma, ale nejaké konzorcium. Rozhodne dialnice nezostanú rozostavané iba preto, že skrachuje zhotoviteľ, prevezme to dcérska,člen z konzorcia alebo nástupnícka firma, veď PPP je pre stavebné firmy veľmi zaujímavý finančný zdroj.joe1024 napísal:800 mld ?
Heh, tam sa strati 10 vrtulnikov v rozpocte
Inak, su v tomto biznise nejaki "zaistovatelia" ako napr. v poistovnictve ? Totiz, aj obrovske koncerny mozu teoreticky skrachovat (netusim ako je to v tomto sektore, ci sa to za posledne roky aj udialo - asi je to malo pravdepodobne).
Co potom o 10 rokov ? Mame smolu a zatiahne to nakoniec stat ? Hadam to nezostane postavene ale neudrziavane s tym, ze sa stat bude vyhovarat, ze to ma riesit firma, ktora uz davno skrachovala ? To je asi extremne pripad, ale na Slovensku sa treba radsej opytat na vsetko
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.