Moderátor: Moderátori
DrX napísal:Pacho napísal:a ešte tak pre srandu, som si do googla nahodil trasu goteborg - valaliky, a predstav si, jedna trasa vedie cez pacholand .Čiste teoreticky, keby bola D1+D3 až do poľska, tak asi by to bolo najlepšie spojenie .
no to si asi dal do google.pacholand, lebo normalny google mne ukazuje vzdy primarne cez Krakow - 17h (alternativne cez Prahu za 19h).
Pacho napísal:presne tak, alternatíva , je cez prahu a pacholand:-)
devil napísal: aj cez strecno sa da prevadzkovat takato doprava a ludia sa dostanu do prace nacas.
devil napísal:myslim ze zavazilo aj letisko, nova M30, vysoke stimuly, lokalita je husto zaludnena oblast. len KE a KS je viac ako 300k obyvatelov a dalsie statisice saris, zemplin a gemer. nikde okrem sirsieho okolia BA nie je taky potencial pracovnej sily.
devil napísal:urcite treba prioritne dokoncit obchvat KE aj s prvou etapou. to snad bude zmluvny zavazok. tiez sa tam krizuju trate do madarska, na zemplin aj gemer tak by mohla byt vyuzivana aj zeleznica.
devil napísal:je to velka udalost a dokazuje presne to co tu piseme uz roky. na taketo investicie su dialnice nevyhnutne ale ani tie nemusia stacit.
to ze takato doprava sa prevadzkuje roky je dokaz ze to v podstate funguje.Teda okrem prípadov kedy sa nedá a do práce neprídu načas.
Pacho plíz....pozri si mapu subdodavatelov, nikde nevidim tie masy dodavatelov od PO na zapad....tie koncia tak pri MT a na juhu pri ZV.Keď tu niekto tvrdí, že na volvo nemá vplyv D1cez pacholand a D3, tak je to diletant. Z KE dialnične spojenie na sever, prakticky neexistuje. Stačí sa pozrieť na obyčajnú mapu, tak je jasné, že ten sever, je veľmi zaujímavý.
devil napísal:metelesku blesku, pekne napisane. len to ma par logickych chyb.
co sa tyka letiska NR letisko nema. ale taky debrecin letisko ma a zase miskolc letisko nema. kosice maju zeleznicu ale to ma aj miskolc. ze cinanom mohla zaimponovat SR zeleznica pripustam ale zase si nemyslim ze to bol "game changer" ked sa bavime o tisickach km trasy do ciny. ze odbyt v cine maju vacsi (oproti celej EU - no neviem) potom vsak preco si nepostavia zavod niekde blizsie ? v case ked je problem vozit suciastky z azie tak oni si postavia fabriku v europe aby vozili auta naspat do azie. ved to nemozes mysliet vazne. ze dialnica nie je podstna je uz taky evergreen.
v case ked je problem vozit suciastky z azie tak oni si postavia fabriku v europe aby vozili auta naspat do azie. ved to nemozes mysliet vazne.
plš napísal:Mládežníci, najprv si utrieďme, aké veľké diely automobilka potrebuje:
karoséria komplet s platformou až strechou - lisovňa, zvarovňa a lakovňa zrejme priamo závod Valaliky, plech /USS Košice, Arcelor Mittal Senica ?/
- batéria v tepelne kontrolovaných boxoch ?
- nápravy, perá, brzdy ?
- pr.+zad. nárazník Faurecia KE
- tzv. kokpit = palubná doska, volant, pedále /SAS BA/
- sedadlá Faurecia, Jobelsa Košice
- kolesá asi komplet Continental Zvolen
- elektropohony ?
- autosklá
- menšie diely automotive oceľové, plastové, gumové - predovšetkým pozdĺž R2, D1, prekvapivých dodávateľov si môžu nájsť po celom severe východoslovenského kraja
- malé diely elektronika
- spojovací materiál Taliansko
je to buch-buch, ale také zložitosti ako spalovací motor, komplet výfuk, nádrž na palivo, lambda sonda, šaltpáka chýbajú
Všetko, čo je veľké malo by byť za rohom. Nie je to kde skladovať /veľkosť/, preto veľmi časté Just in Time
ferguson napísal:Neviem aky vyznam ma spekulovat o dodavateloch, firma si to poriesi po svojom. A nikde nie je napisane, ze musia byt iba zo Slovenska. Suciastky sa bezne vozia cez pol sveta a nikomu to nepride divne. Pre firmu je dolezita najma cena vratane dopravy.
cPalo napísal:Je rozdiel nosiť skrutky čo do jedného kamióna sa zmestí ročná produkcia a JIT diely, ktoré sa robia priamo pre konkrétne autá (kokpit, sedačky, volant, stropy, obklady, nárazníky atď) pochybujem, že volvo to dá v jednej farbe a výbave
JIT potrebuješ doniesť do závodu do pár hodín, taký kokpit sa dáva takmer na začiatku výrobného procesu a to sú ozaj 2-3 hodiny.
jarino napísal:cPalo napísal:Je rozdiel nosiť skrutky čo do jedného kamióna sa zmestí ročná produkcia a JIT diely, ktoré sa robia priamo pre konkrétne autá (kokpit, sedačky, volant, stropy, obklady, nárazníky atď) pochybujem, že volvo to dá v jednej farbe a výbave
JIT potrebuješ doniesť do závodu do pár hodín, taký kokpit sa dáva takmer na začiatku výrobného procesu a to sú ozaj 2-3 hodiny.
Tak zrovna volanty jedna nemenovaná automobilka na Slovensku vozila z Rumunska.To tiež nie je čo by kameňom dohodil.
DrX napísal:Ak sa veci pohnu aj v Rimavskej Sobote, tak po Volve to bude dalsi vyrazny impulz pre nakopnutie R2: https://ekonomika.pravda.sk/firmy-a-trh ... ove_spravy
A potom rovno Sulik na hrad
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.