Moderátor: Moderátori
JoHnZ napísal:Dy,
ony sa tie stanice ani tak nejdu opravovat (v pripade len nedavno postaveneho Presova by to bol defacto nezmysel, idu sa tam vlastne len robit nastupistia a podchody (+v pripade PP a trocha da dokopy interier, najma osvetlenie, lebo to je tam riadne na kocku). Musis uznat, ze v tak velkej stanici (Presov neni sice krizovatka hlavnych tahov, ale holt je to krajske mesto, slubilo sa, politici slubili, tak sa holt musi robit) ako PP a PO su jazykove nastupistia (v PO dokonca sypane (!) jazykove nastupistia) trocha mimo. Dalsou stanicou, ktorej by prospela podobna uprava su KE (bo tie 3 jazykace, ktore opravovali naposledy asi za Marie Terezie su naozaj hrozne) no a vneposlednom rade by bolo vhodne keby sa stavbari pozreli na lavy bok stanicnej budovy "u nas" v ZA, tie sturcove nastupistia su tiez dost slusny otras ...
TN je zasa opacny pripad. Podchody su pomerne cerstvo opravene a nutno povedat, ze aj pomerne kvalitne, nastupistia tiez spasi aj novy lak na ocelove casti, ale v katastrofalnom stave je budova (tento problemik je naozaj len spicka ladovca). Cele je to umocnene tym, ze sa caka na koridor, ktory zrejme do prveho nastupista pri stanici prinesie urcite zasahy a podobne (celu stnaicu bude nutne rozvrtat kvoli Pragotronom, novemu ZabZar a podobne), tak to nechcu nejak opravovat ...
aquila napísal:zhodou okolnosti trnava je na tom docela dobre. jednak ta budova az taka stara nie je. je tam peronizacia, podchody a nevyzera to tak katastrofalne.
a tusim sa tam aj kolajnice rekonstruovali.
johhan napísal:JoHnZ napísal:Koľajové pásy majú životnosť zhruba 30 rokov.
Na regionalnych tratiach koľajové pásy v staniciach majú nezriedka aj 50 rokov A niektoré stanice nepoznajú poriadnu investíciu od konca vojny
JoHnZ napísal:Dy: Niečo má životnosť 5, niečo 50 a niečo 150 rokov. Železnica je zložená z viacerých individuálnych celkov, ktoré podliehajú rôznym spôsobom a technológiám údržby. Nedá sa preto hodnotiť, na koľko sa stavba stavia.
A uvedom si jednu vec. Kým na železnici jeden rušeň utiahne v desiatkach vagónov aj 3000 ton, kamión je limitovaný len svojim návesom. A takisto, fyzická životnosť auta je 8-12 rokov, fyzická životnosť vlaku je polstoročie.
JoHnZ napísal:A tak skoro asi ani mať nebude ... určite nie do r. 2010 ...[/quote:hp3zk3heja si ani nemyslím, že by mala byť, aj keď je to krajské mesto, neleží predsa len na železničnej križovatke. Nitra by však mala mať viac riešení v cestnej doprave.
JoHnZ napísal:Dy: Presne tak. Veď KVC tam majú, možno by sa tam hodil informačný systém v úprave pre stanicu bez ostrovných nástupíšť (ala Kúty) - príjazdová a odjazdová tabuľa dnu, 1-2 odjazdové tabule von. a upraviť nástupné hrany pre nastupovanie cestujúceho na vozíku. To sa dá aj bez ostrovných nástupíšť a podchodu. A kúpiť tam na tento účel 2 hydraulické zdvhacie plošiny (1 do provozu, 1 záložná). Viac toho Nitra nepotrebuje.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.