Moderátor: Moderátori
daphne napísal:projekt hodný 21 storočia a oni to pošlú len tak do múky aj so ŽSR
fh napísal:Preto Filiálka, preto nové TIOP, preto rekonštrukcia Vinohradov
bodrik napísal:Prepojiť stavebne aj dopravne (vrátane koľají) stanicu Predmestie so zastávkou Vinohrady, plus vyriešiť priame koľajové prepojenie (preložku, resp. vetvu) Hl.Stanica-Predmestie/Vinohrady-N.Mesto. Toto územie má obrovský dopravný potenciál. Oveľa väčší ako súčasná Hl.Stanica, ktorá prakticky leží na "jednej trati" smerom na západ. Priestorom Predmestie/Vinohrady - plus N.Mesto prechádzajú VŠETKY vlaky cez BA prechádzajúce z jednej strany na druhú. Tu vidím priestor pre budúcu Hl.Stanicu. Miesta na riešenia je tam habadej. Filiálka má význam len pre prímestské vlaky od Pezinka a Senca. V priestore Vinohrady/Predmestie vidím potenciál aj pre medzinárodnú, aj pre celoštátnu, aj pre prímestskú dopravu. Pokrytie MHD nieje problém, priestor by sa tu našiel aj pre autobusový terminál a aj pre záchytné parkovisko IAD. Dopravná obslužnosť územia je výborná, s možným ďalším rozvojom a do budúcna je tu plánovaný aj vonkajší dopravný polokruh (ak bude). Urobiť vetvu na letisko (s pokračovaním k PK/SC), doplniť zastávky pre prímestskú a vnútromestskú železničnú dopravu v meste a je to. Takto si predstavujem komplexnú prestavbu železničného uzla BA. Tunel popod Dunaj, detto aj Filiálka nieje až tak podstatný. Toto riešenie by prinieslo oveľa väčší efekt, pri nižších nákladoch.
aquila napísal:a tym ze je to studia, a ZSR nema peniaze, tak su to rovnako vyhodene peniaze ako 50+ mio na projekty okolo filialky .. pricom za tych 50+ mio by sa dalo vyriesit Tolko realne veci .. od TIOPov cez mimourovnove krizenie ivanskej, hradskej, podjazdy nobelova, cernockeho atd ..
Vlados napísal:veď máme VÚD ten je apolitický. každej vláde, aj strane, dodá odporúčanie aké si želá
mino napísal:V Rakusku dokazali prebudovat niekoklo hlavovych stanic na centralu hlavnu stanicu v centre Viedne za niekolko mld EUR v pribehu 5 rokov! (uplne dokoncena za 8 rokov), my hovorime o reko Hlavnej stanice uz 10 rokov a stale sa s nou ani nezacalo, to je proste chore.
bodrik napísal:Prepojiť stavebne aj dopravne (vrátane koľají) stanicu Predmestie so zastávkou Vinohrady, plus vyriešiť priame koľajové prepojenie (preložku, resp. vetvu) Hl.Stanica-Predmestie/Vinohrady-N.Mesto. Toto územie má obrovský dopravný potenciál. Oveľa väčší ako súčasná Hl.Stanica, ktorá prakticky leží na "jednej trati" smerom na západ. Priestorom Predmestie/Vinohrady - plus N.Mesto prechádzajú VŠETKY vlaky cez BA prechádzajúce z jednej strany na druhú. Tu vidím priestor pre budúcu Hl.Stanicu. Miesta na riešenia je tam habadej. Filiálka má význam len pre prímestské vlaky od Pezinka a Senca. V priestore Vinohrady/Predmestie vidím potenciál aj pre medzinárodnú, aj pre celoštátnu, aj pre prímestskú dopravu. Pokrytie MHD nieje problém, priestor by sa tu našiel aj pre autobusový terminál a aj pre záchytné parkovisko IAD. Dopravná obslužnosť územia je výborná, s možným ďalším rozvojom a do budúcna je tu plánovaný aj vonkajší dopravný polokruh (ak bude). Urobiť vetvu na letisko (s pokračovaním k PK/SC), doplniť zastávky pre prímestskú a vnútromestskú železničnú dopravu v meste a je to. Takto si predstavujem komplexnú prestavbu železničného uzla BA. Tunel popod Dunaj, detto aj Filiálka nieje až tak podstatný. Toto riešenie by prinieslo oveľa väčší efekt, pri nižších nákladoch.
aquila napísal:problem filialky boli dva, ze mala len 4 nastupne hrany a nemala bezurovarove napojenie na zapad.
daleko lepsie riesenie bolo povodne, v posunuti hlavnej stanice, ale aj to je uz teraz riesitelne v sucastnej polohe. vacsi problem je grafikon este z dob ferenc jozky
Yoggy52 napísal:aquila napísal:problem filialky boli dva, ze mala len 4 nastupne hrany a nemala bezurovarove napojenie na zapad.
daleko lepsie riesenie bolo povodne, v posunuti hlavnej stanice, ale aj to je uz teraz riesitelne v sucastnej polohe. vacsi problem je grafikon este z dob ferenc jozky
Grafikon je uz trochu upraveny od zrusenia stanice Nivy
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... 3%A9_Mesto
Inak, v roku 2006 bol nainstalovany aj bankomat
Inak co sa tyka problemu umiestnenia hlavnej stanice, tak ako najlepsia moznost sa fakt javi stanica Nove Mesto, zrusenim/zburanim ustrednej posty by tam vznikol dost velky priestor, ktory by sa dal dost dobre zuzitkovat, nie ako v pripade Filialky. A este keby sa potiahla elektricka po Tomasikovej na ruzinovsku, tak by to bolo tip top.
Uplne idealne si to predstavujem si to ako Bijlmer v A'dame, tomasikovu by mohli zapustit pod zem a prepojit tak cele namestie/stanicu s kuchajdou, cim by vznikol uplne top priestor (taky nemaju ani chudaci vo Viedni )
https://www.google.sk/maps/@52.3129038, ... 312!8i6656
Napravo stanica Nove Mesto, vsetko ostatne je novo vzniknuty priestor az ku Kuchajde s peknym upravenym nabrezim, ziadne prevadzky typu Vycap u Jozka atd
Inak ta stanica stala pred (viac ako) 10 rokmi 130-150mio€ a nachadza sa tam 8 kolaji, z toho 2 pre metro, co je z mojho pohladu na cenu celkom slusne, na to, ze ta stanica bola postavena hooodne davno, stale vyzera ako keby ju otvorili len vcera, ale cim to asi bude
Dost bolo snivania, zijeme na slovensku, tu cakame 5 rokov na vyfrezovanie vozovky s kolajami (vid vrakunska)
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.