Moderátor: Moderátori
daphne napísal:projekt hodný 21 storočia a oni to pošlú len tak do múky aj so ŽSR
fh napísal:Preto Filiálka, preto nové TIOP, preto rekonštrukcia Vinohradov
bodrik napísal:Prepojiť stavebne aj dopravne (vrátane koľají) stanicu Predmestie so zastávkou Vinohrady, plus vyriešiť priame koľajové prepojenie (preložku, resp. vetvu) Hl.Stanica-Predmestie/Vinohrady-N.Mesto. Toto územie má obrovský dopravný potenciál. Oveľa väčší ako súčasná Hl.Stanica, ktorá prakticky leží na "jednej trati" smerom na západ. Priestorom Predmestie/Vinohrady - plus N.Mesto prechádzajú VŠETKY vlaky cez BA prechádzajúce z jednej strany na druhú. Tu vidím priestor pre budúcu Hl.Stanicu. Miesta na riešenia je tam habadej. Filiálka má význam len pre prímestské vlaky od Pezinka a Senca. V priestore Vinohrady/Predmestie vidím potenciál aj pre medzinárodnú, aj pre celoštátnu, aj pre prímestskú dopravu. Pokrytie MHD nieje problém, priestor by sa tu našiel aj pre autobusový terminál a aj pre záchytné parkovisko IAD. Dopravná obslužnosť územia je výborná, s možným ďalším rozvojom a do budúcna je tu plánovaný aj vonkajší dopravný polokruh (ak bude). Urobiť vetvu na letisko (s pokračovaním k PK/SC), doplniť zastávky pre prímestskú a vnútromestskú železničnú dopravu v meste a je to. Takto si predstavujem komplexnú prestavbu železničného uzla BA. Tunel popod Dunaj, detto aj Filiálka nieje až tak podstatný. Toto riešenie by prinieslo oveľa väčší efekt, pri nižších nákladoch.
aquila napísal:a tym ze je to studia, a ZSR nema peniaze, tak su to rovnako vyhodene peniaze ako 50+ mio na projekty okolo filialky .. pricom za tych 50+ mio by sa dalo vyriesit Tolko realne veci .. od TIOPov cez mimourovnove krizenie ivanskej, hradskej, podjazdy nobelova, cernockeho atd ..
Vlados napísal:veď máme VÚDten je apolitický. každej vláde, aj strane, dodá odporúčanie aké si želá
mino napísal:V Rakusku dokazali prebudovat niekoklo hlavovych stanic na centralu hlavnu stanicu v centre Viedne za niekolko mld EUR v pribehu 5 rokov! (uplne dokoncena za 8 rokov), my hovorime o reko Hlavnej stanice uz 10 rokov a stale sa s nou ani nezacalo, to je proste chore.
bodrik napísal:Prepojiť stavebne aj dopravne (vrátane koľají) stanicu Predmestie so zastávkou Vinohrady, plus vyriešiť priame koľajové prepojenie (preložku, resp. vetvu) Hl.Stanica-Predmestie/Vinohrady-N.Mesto. Toto územie má obrovský dopravný potenciál. Oveľa väčší ako súčasná Hl.Stanica, ktorá prakticky leží na "jednej trati" smerom na západ. Priestorom Predmestie/Vinohrady - plus N.Mesto prechádzajú VŠETKY vlaky cez BA prechádzajúce z jednej strany na druhú. Tu vidím priestor pre budúcu Hl.Stanicu. Miesta na riešenia je tam habadej. Filiálka má význam len pre prímestské vlaky od Pezinka a Senca. V priestore Vinohrady/Predmestie vidím potenciál aj pre medzinárodnú, aj pre celoštátnu, aj pre prímestskú dopravu. Pokrytie MHD nieje problém, priestor by sa tu našiel aj pre autobusový terminál a aj pre záchytné parkovisko IAD. Dopravná obslužnosť územia je výborná, s možným ďalším rozvojom a do budúcna je tu plánovaný aj vonkajší dopravný polokruh (ak bude). Urobiť vetvu na letisko (s pokračovaním k PK/SC), doplniť zastávky pre prímestskú a vnútromestskú železničnú dopravu v meste a je to. Takto si predstavujem komplexnú prestavbu železničného uzla BA. Tunel popod Dunaj, detto aj Filiálka nieje až tak podstatný. Toto riešenie by prinieslo oveľa väčší efekt, pri nižších nákladoch.
aquila napísal:problem filialky boli dva, ze mala len 4 nastupne hrany a nemala bezurovarove napojenie na zapad.
daleko lepsie riesenie bolo povodne, v posunuti hlavnej stanice, ale aj to je uz teraz riesitelne v sucastnej polohe. vacsi problem je grafikon este z dob ferenc jozky
Yoggy52 napísal:aquila napísal:problem filialky boli dva, ze mala len 4 nastupne hrany a nemala bezurovarove napojenie na zapad.
daleko lepsie riesenie bolo povodne, v posunuti hlavnej stanice, ale aj to je uz teraz riesitelne v sucastnej polohe. vacsi problem je grafikon este z dob ferenc jozky
Grafikon je uz trochu upraveny od zrusenia stanice Nivy
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... 3%A9_Mesto
Inak, v roku 2006 bol nainstalovany aj bankomat![]()
Inak co sa tyka problemu umiestnenia hlavnej stanice, tak ako najlepsia moznost sa fakt javi stanica Nove Mesto, zrusenim/zburanim ustrednej posty by tam vznikol dost velky priestor, ktory by sa dal dost dobre zuzitkovat, nie ako v pripade Filialky. A este keby sa potiahla elektricka po Tomasikovej na ruzinovsku, tak by to bolo tip top.
Uplne idealne si to predstavujem si to ako Bijlmer v A'dame, tomasikovu by mohli zapustit pod zem a prepojit tak cele namestie/stanicu s kuchajdou, cim by vznikol uplne top priestor (taky nemaju ani chudaci vo Viedni)
https://www.google.sk/maps/@52.3129038, ... 312!8i6656
Napravo stanica Nove Mesto, vsetko ostatne je novo vzniknuty priestor az ku Kuchajde s peknym upravenym nabrezim, ziadne prevadzky typu Vycap u Jozka atd![]()
Inak ta stanica stala pred (viac ako) 10 rokmi 130-150mio€ a nachadza sa tam 8 kolaji, z toho 2 pre metro, co je z mojho pohladu na cenu celkom slusne, na to, ze ta stanica bola postavena hooodne davno, stale vyzera ako keby ju otvorili len vcera, ale cim to asi bude![]()
Dost bolo snivania, zijeme na slovensku, tu cakame 5 rokov na vyfrezovanie vozovky s kolajami(vid vrakunska)
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.