Adoas napísal:elinkac napísal:Potom je jednoduche podlajazdeho vykonu jednotlivych voz.kategorii urcit vysku myta...Preto ide o sumy od 4-8 Sk....
Vsetko dobre prajem
Tu ide o sumu 4-8 SKK na 1 km pre kamiony. Nie pre vsetky auta.
Opytam sa konkretne:
Kolko by malo byt mytne pre osobne auta do 3,5t, ak bude pre kamiony 4 SKK alebo ak bude 8 SKK?
Presne tolko kolko jazdia, presne tolko kolko skodia, a presne tolko maju platit, kolko nam, rozumej spolocnosti, plynu z ich cinnosti naklady....(napr. environmentalne, skody sposobene hlukom,udrzba, sprava...)....alebo niekto skodi a ty ako obcan SR budes platit?Mne sa to nezda spravodive...nech plati, kto skodi
Budem konkretny....V roku 2000 bol rocny jazdny vykon automobilov na dialnicnej sieti 234 mil voz.km....(scitanie dopravy)
Byt spravodivy a podla platnej metodiky EK by platili auta do 3.5 t 4.5 Sk za km a nakladne od 6 do 8.5 (OSOBNE TO MAM PREPOCITANE)....Avsak vieme,ze je to neunosne....ci pre NV,nehovoriac o osobnych....Zavedie sa myto nizsie ako maximalne mozne (rozumenj naklady,ktore predpisuje EK)...a potom sa uvidi...prichadza do uvahy vela faktorov....ak sa zavedie vysoke myto...zijde sa na cesty nizsej kategorie...a situacia sa este zhorsi...zvysene spolocenske naklady, nizke prijmy z vyberu....
Takze otazka je na kompetentnych, ako nastavit citlivu vysku myta a pritom dodrzovat smernice EK.......
A odpoved na tvoju otazku?Kedze sa nemoze v prvom roku zaviest najvyssia mozna vyska myta....moj navrh by bol taky...
Zavies myto pre NV od 3-5 SK (podla prepoctov dopravnych firiemv SR) na rialicniach a RK-to znamena polovicne ako predpisuje EK
Zaviest maximalne mozne myto na jednotkach...vychadza to okolo 1.5-2 sk....Aby pre dopravcu bolo "lacnejsie" pouzivat drahsiu dialnicu....(uspory z casu, PH....)
A osobnych aut sa to bude tykat az v horizonte 5 rokov...Uvidis...dovtedy DIALNICNE NALEPKY do 3.5 t....
A najdolezitejsie...nutit,aby vsetky vynosy ci z myta a ci z nalepiek smerovali spat do cestnej infrasturk.
Dufam,ze som vycerpal tvoju otazku....