Región som sa rozhodol predsa len spracovať:
Táto oblasť je veľmi dôležitá, nakoľko sa v jej katastri nachádza druhé najväčšie mesto SR, Košice. Sú tu všetky kategórie cestnej siete od ciest I.-III. triedy až po diaľnicu D1, ktorá je zároveň aj v koridore rýchlostnej cesty R4.
Niektoré témy, kde nájdete informácie z výstavby plánovanej nadradenej cestnej siete v tomto regióne:
D1 všeobecne
R2 vseobecne
R4 Všeobecne
R4 Košice-Milhosť
R4 Privádzač Košice Prešovská-Sečovská
Cestná sieť.
Mal by sa klásť dôraz na tieto cesty:
1. cesta I. triedy I/50
2. cesta I. triedy I/68
3. cesta II. triedy II/547
4. cesta II. triedy II/548
5. cesta II. triedy II/550
6. cesta II. triedy II/552
7. cesta II. triedy II/576
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období. Bolo by tiež vhodné postupne opravovať cesty III. triedy v okolí obcí Veľká Ida, Janík, Hýľov, Olšovany, Čaňa, Rozhanovce, Kecerovce, Kysak, Obišovce.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. na cestách I/50 a I/89
2. Medzev
3. Turňa nad Bodvou
4. Rozhanovce
5. Kecerovce
Vytvorením cestných obchvatov, dostavaním diaľnice D1, rýchlostnej cesty R2 a rýchlostnej cesty R4 sa vytvorí tlak na zlepšenie napojenia na túto nadradenú cestnú sieť a teda sa budú postupne zlepšovať parametre ciest II. a III. triedy a budú sa stavať ďalšie cestné obchvaty.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Tento región má samozrejme vybudované aj významné železničné trate, ktoré sú začlenené aj do siete železničných koridorov v SR. Tie sa postupne modernizujú s finančnou účasťou EÚ. Ťažiskom v železničnej doprave je v tejto oblasti samotné mesto Košice.
Letecká doprava.
V meste Košice sa nachádza medzinárodné letisko, ktoré sa postupne rozvíja a modernizuje.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Nemám informácie o stave vodovodných a kanalizačných sietí ani o stave ČOV.