Stránka 1 z 7

Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 12:55
od dm
Londýn: Pri železničnom nešťastí 77 zranených

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=37796#37796

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 12:54
od Dialniciar
Najväčšie investície do rozvoja železničnej infraštruktúry realizuje a plánuje Čína a to tak pri najrýchlejších vlakoch ako aj pri metre ako aj pri výstavbe nových železničných tratí.

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2007 10:14
od Dialniciar
Transsibírska magistrála nie je iba železnica :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6335

Pekný článok a veľa faktov. 8)

http://relax.etrend.sk/images//0703/40_TransSibEN.jpg

Železničný tunel spojí Európu a Afriku

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 18:18
od Nick
Španielsko chce tunel do Afriky, viac tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6361

Re: Železničný tunel spojí Európu a Afriku

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2007 00:09
od Dialniciar
Nick napísal:Španielsko chce tunel do Afriky, viac tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6361


Konkrétne tento projekt existuje na stole už skoro 30 rokov. Jeho realizácia zostáva visieť hlavne na peniazoch.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 18:03
od Dialniciar
Prevádzkový zisk Deutsche Bahn dosiahol v roku 2006 takmer 2,5 miliardy EUR. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6672

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2007 10:03
od jano.z
Dialniciar: Dám ti otázku? Čo má spoločný zisk koncernového holdingu Deutsche Bahn so železnicou? Alebo koľko percent myslíš, že z toho zisku bolo vytvorené činnosťami v oblasti železničnej dopravy ...

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2007 17:58
od Dialniciar
jano.z napísal:Dialniciar: Dám ti otázku? Čo má spoločný zisk koncernového holdingu Deutsche Bahn so železnicou? Alebo koľko percent myslíš, že z toho zisku bolo vytvorené činnosťami v oblasti železničnej dopravy ...


Daj mi odpoveď. :wink: A že prečo napr. aj slovenské železnice nepodnikajú v niečom inom, ale dosahujú len "účtovné zisky" :?: :wink:

Poľské firmy chcú vybudovať najväčšiu železničnú sieť na Blízkom východe :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6746

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 06:16
od Dialniciar
Britské železnice plánujú veľké investície na zlepšenie železničnej dopravy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6748

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2007 17:40
od jano.z
Dialniciar: Zisk DB v suvislosti so zeleznicnou prepravou je asi 15% ... na Slovensku to MDPaT nechcelo dovolit, problemy boli uz len s tym, ked Cargo kupilo 10 kamionov na last-mile dopravu v okoli BA ... "zeleznice nemaju co jazdit s kamionmi" ... a tak kamioniky stoja ... a nevysvetli im to nikto ...

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 13:55
od Dialniciar
Španielsko plánuje upraviť 12 000 km železničných tratí na európsky štandard :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6995

Španielsko postupuje presne tak ako mnohé iné dnes vyspelé štáty. Najprv masívne investície do cestnej siete, ktorá sa zmodernizovala a postavili sa stovky až tisícky novým km diaľnic, rýchlostných ciest či ciest 2+1 pruh. A dnes sa začína masívne investovať do železničnej siete, ktorá vo všetkých plánoch finančne prekonáva investície do cestnej siete.

Takto dnes postupujú viaceré štáty sveta: USA, Rusko, Čína, ...

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 21:46
od Dialniciar
Zlatý orol bude voziť turistov za 19 235 USD z Moskvy do Vladivostoku

Moskva 1. mája (TASR) - Bohatí turisti, milujúci zájazdy vlakom, sa majú znovu na čo tešiť. Onedlho začne premávať na trati 9 300 kilometrov dlhej medzi Moskvou a Vladivostokom luxusný Golden Eagle (Zlatý orol).

Cestujúci v ňom budú mať za 19 235 USD, v prepočte takmer 474 000 SKK, zabezpečený 13- až 15-dňový pobyt vo vlaku s najluxusnejším vybavením. V každom priestrannom kupé bude okrem iného prepychová kúpeľňa, podlahové vyhrievanie a televízor s plazmovou obrazovkou. Za samozrejmosť sa pokladá servírovanie kaviáru, lososa, iných chutných rýb a ďalšie drahejedlá.

Trať medzi Moskvou a Vladivostokom prekonávajú rýchliky pri nepretržitej jazde za sedem dní. A lístok stojí 400 USD. Cestujúci v Zlatom orlovi však budú robiť exkurzie do zaujímavých miest popri Transsibírskej magistrále, ktorú Rusi vybudovali v rokoch 1891 až 1916.

Súprava Zlatý orol patrí britskej spoločnosti GW Travel. Podobné vlakové výlety organizuje aj v iných častiach sveta. Jej klientmi sú bohatí Američania a Európania, ktorých vekový priemer dosahuje 66 rokov.

Golden Eagle slávnostne uviedol minulý štvrtok do prevádzky princ Kentský Michael. Princ je príbuzným posledného ruského cára Nikolaja II. cez svoju starú matku. Michael hovorí plynule po rusky a jeho veľkou vášňou je práve Rusko a cestovanie vlakom po jeho tratiach.

Informoval o tom Reuters.

Copyright © TASR 2007, [1. 5. 2007 14:54:00]

Zdroj: http://ekonomika.sme.sk/c/3274035/Zlaty ... stoku.html

_____________________________________________


Tak na toto mám teda ešte pár rokov čas. :wink:

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 14:13
od Dialniciar
Maroko plánuje TGV k podmorskému tunelu. :idea: :shock: Je to asi tak reálne ako D1 v r. 2020 úplne celá. :wink:

Ale vážne: Maroko vyčlenilo do r. 2008 na prípravnú projektovú dokumentáciu sumu 17 mil. USD.

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 18:22
od kvalitná dialnica
A v akej trase? .... a vôbec v akom stave sú železnice v Maroku?

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 18:35
od Dialniciar
kvalitná dialnica napísal:A v akej trase? .... a vôbec v akom stave sú železnice v Maroku?


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7485

Železnice

Železnice sú v Maroku perspektívnym a dobre fungujúcím dopravným prostriedkom. Štátna železničná spoločnosť Office National des Chemins de Fer (ONCF) má v marockej ekonomike významnú rolu. Pracuje v nej takmer 9.000 zamestnancov a spravuje 1.907 km tratí, z nich 51% je elektrifikovaných. Iba 418 km tratí je zdvojených. ONCF zaisťuje okrem prepravy osôb prepravu fosfátov, hnojív, chemických produktov a ťažených minerálov.

ONCF preváža denne v priemere 40.000 cestujúcích, v špičkách až 70.000 cestujúcích, denne vypravuje 136 vlakov pre dopravu cestujúcích.

Od roku 2004 probiehajú v Maroku práce na zdvojení trate Sidi Kacem - Fes, zdvojenie trate Casablanca-Settat a vybudovanie novej linky Taourirt-Nador. Súčasne se rozbehol projekt na napojenie železničnej siete na novo budovaný prístav Tanger-Med. Stále častejšie sa hovorí o projektu TGV medzi mestami Agadir a Marrakeš. TGV by malo byť následne predĺžené z Marrakeše až na sever do Tangeru, kde by plánovaným podmorským tunelom nadväzovalo na európsku sieť.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:00
od Dialniciar
Británia napreduje s dlhoočakávaným železničným projektom v Londýne :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8108

- trať za skoro 800 mld. SKK

Nová železničná trať bude spájať západnú a východnú časť Londýna - od letiska Heathrow až po Kent. Prvé návrhy sa objavili ešte v 80. rokoch 20. storočia. Podľa premiéra výstavba by mala začať v roku 2010 a prvé vlaky by mali začať premávať v roku 2017.

... nezodpovedané otázky, zaujímavé otázky ...

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 11:46
od Dialniciar
Existujú štáty, kde neexistuje žiadny vlak, električka či metro :?:

- ja by som asi hľadal v Oceánii a v Afrike ... :idea:

Koľko štátov sveta nemá koľajovú dopravu :?:

Ktorý štát sveta má najväčšiu sieť železníc :?:
Ktorý štát sveta prepraví najviac osôb po železnici :?:
Ktorý štát sveta prepraví najviac nákladu po železnici :?:

Ktorá je najväčšia železničná spoločnosť podľa počtu zamestnancov :?:

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 12:27
od jano.z
Štáty bez koľajovej dopravy by som ešte hľadal v strednej Amerike a Ázii.

Najväčšia sieť železníc bude asi v USA. Najviac nákladu vlakom odvezu zrejme tamtiež.

Najväčšou železničnou spoločnosťou na svete sú buď RŽD (ruské železnice) alebo CR (Čína).

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 20:34
od wazari
jano.z napísal:Štáty bez koľajovej dopravy by som ešte hľadal v strednej Amerike a Ázii.


Pod lampou byva tma. Co takto Island?

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 20:50
od kvalitná dialnica
a Afrika ? - Kongo, Sudán a spol.

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 21:12
od Dialniciar
To sú také informácie, že nemám slova, nehnevajte sa ... :arrow:

Island skutočne železničnú sieť vybudovanú nemá.

Sudán však železnice má. :shock: A to celkom slušnú sieť, 4.725 km. :idea:

Ono to zase nie je také ľahké určovať, mne sa to osobne zatiaľ robiť nechce, ale raz to spravím. Pôjde mi o porovnanie, kde je železnica a kde diaľnica. Železnice v Afrike sa väčšinou postavili ešte v časoch kolónií.

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 21:33
od Dialniciar
jano.z napísal:Štáty bez koľajovej dopravy by som ešte hľadal v strednej Amerike a Ázii.


Z pevninskej Strednej Ameriky železnicu nemá len štát Belize.

Takže zatiaľ to vidím tak, že železnice nie sú v týchto štátoch:

Island
Belize

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2007 22:43
od jano.z
Kambodža ... hoc tam našli akýsi zhrdzavený parný rušeň, oficiálne nemajú ani meter trate

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2007 17:57
od Dialniciar
Ruský miliardár investuje 20 miliárd dolárov do obnovy Petrohradu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8716

Medzi prvoradé investície patrí výstavba 67-kilometrového železničného spojenia medzi centrom mesta a letiskom Pulkovo v hodnote vyše miliardy USD. (do r. 2015)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2008 12:56
od Dialniciar
Z Pekingu vypravili testovací nákladný vlak do Hamburgu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9023