Moderátor: Moderátori
Lenny napísal:Dálnice D47 bude po svém dokončení přejmenována D1. Pod nazvem D47 se jenom už postaví.
Lenny napísal:Prutah Ostravou až po Bohumín otevřou už v roce 2007, o rok dříve oproti původnímu plánu. Jediný úsek, který se nestíhá do roku 2008 dokončit je Bohumín - st. hranice. Problém s Naturou a chraněnými broučky. Nebylo ještě vydáno stavební povolení. Plán je rozdělit tyto úseky na dva. Na MÚK Bohumín, která je utvarová a hraniční úsek. Zbylé úseky zatim do roku 2008 budou dokončeny.
Adoas napísal:Dialnica D1 bude v obidvoch krajinach znamenata, ze je to dialnica, ktora spoji vsetky velke mesta, najvacsie (aj v pripade SR je 3. najvacsie mesto Presov a nie Banska Bystrica)
Adoas napísal:Lenny,
ty osobne si myslis, ze v r. 2008 bude Ostrava suvisle napojena na D47 na D1?
Lenny napísal:Adoas napísal:Lenny,
ty osobne si myslis, ze v r. 2008 bude Ostrava suvisle napojena na D47 na D1?
Adoas,
to je dobrá otázka. Ne nebude bude až v roce 2009. Problémem jsou stavby 4705-6 Bělotín - Bílovec, kde je problém s obcí Hladké Životice, která nesouhlasí s výstavbou + Děti Země se odvolají, takže stavět tyto úseky se začnou dřív než na přelomu 2006/7. Navíc je tam 6 mostů z délkou nad 200 m. To nestihnou.
Adoas napísal:OK. A teraz bude dobudovana severna vetva cez Hradec Kralove do r. 2009?
Jednoducho dialnica D1 bude po spojeni s Ostravou este viac pretazena. Toto bude problem a dost vazny. Spojit 3 mesta s jednou dialnicou na 2+2 pruhy nie je uplne spravne riesenie, ak sa spajaju 3 najvacsie mesta. Treba stavat alternativnu trasu - CR to vie, ale neskoro si to uvedomili politici.
Osobne by som vsak radsej postavil RC, lebo je to 2+2, nez rozsirit D1, lebo je to mensi kapacitny narast vzhladom na celu republiku a neriesi to rozvoj v inych regionoch a este to sposobi problem.
Lenny napísal:Adoas napísal:Jednoducho dialnica D1 bude po spojeni s Ostravou este viac pretazena. Toto bude problem a dost vazny. Spojit 3 mesta s jednou dialnicou na 2+2 pruhy nie je uplne spravne riesenie, ak sa spajaju 3 najvacsie mesta. Treba stavat alternativnu trasu - CR to vie, ale neskoro si to uvedomili politici.
To není správné řešení. Problémem je, že D1 je jediné kapacitní spojení Čechy Morava. Severní tah R35 D1 odlehčí, ale je před volbami a tak je snažší říci lidem, že D1 bude do roku 2010 rozšířena na 3+3 pruhy než říci, že R35 bude postavena, protože tam jsou problémy. Lidé tomu věří. Ale D1 do roku 2010 nebude 3+3 pruhy. Do roku 2010 toto rozšíření nestihnou ani připravit. Problémem je chybějící územní plán kraje Vysočina a ochranná pásmu u Želivky. U Brna už 5 let připravují rozšíření 30 km a teď mají dokončenou EIA a začátek rozšířovaní je plánován na 2010 a dokončení na 2017. Žádná změna, nic. Výrok ministra je jen plácnutí do vody.
Lenny napísal:Správné řešení je postavit D11+R35 než rozšíření D1, které toho moc neřeší. Po D11+R35 je pro spojení s Olomouci a Ostravskem o 50 km kratší než po D1. Do 2010 se nestihne ani jedno řešení.
Adoas napísal:OK, Lenny, pochopili sme sa. Na 100%.
Rozsirenie D1 bude aj tak postupne nutne na celom useku Praha-Brno, pretoze sa napriklad postavi dialnicne prepojenie Brno-Vieden. Aj ked sa potom postavi aj dialnica Praha-Ceske Budějovice-Rakusko, tak rozvoj donuti rozisrit D1 Praha-Brno na 3+3 v celej dlzke. Moj nazor je, ze sa tak malo stat uz ked sa to stavalo.
Lenny napísal:Kapacita dálnic se plánuje na 30 let dopředu. Už v době stavění dálnice se vědělo, že bude nutné rozšířit úsek u Prahy.
Na D1 končí v letech 2015-20 životnost vozovky, kterou bude nutné opravit. Bylo by vhodné při opravě ji zároveň rozšířit na 3+3 pruhy.
Lenny napísal:Ne ja si myslím, že do roku 2015 stihnou rozšíření dálnice připravit. V tu dobu bude končit životnost vozovky. Tak by bylo vhodné při rekonstrukci i ji rozšířit.
Plán ministra dopravy počítal jen s tím, že se do roku 2010 rozšíří vozovka, ale nebude se opravovat, která se stejně musí za 5-10 let opravit celá. To je dvojnásobné omezní provozu na dálnici.
Lenny napísal:ČR financuje výstavbu z prodeje státního majetku, ale ten však brzy dojde. Tak vláda musí najít jiný způsob financování, možností je několik.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.