Moderátor: Moderátori
granite01 napísal:Neviem Stanog, prečo sa čudujete, že sa zisťuje, že nie sú peniaze na všetky úseky dialnic. To som vedel už dávno, a každý, kto má zdravý sedliacky rozum to mohol pochopiť tiež.
Peniaze sa netvoria zo vzduchu a pretože musíme štátne financie mať zdravé (požiadavka z Nemecka), z toho vyplýva, že sú len dve možnosti:
1. Stavať podľa toho ako máme, alebo
2. Zvyšovať dane ľuďom, aby sme mohli stavať viac . . .
Asi len si treba počkať na konkrétne výsledky a nie hneď sa snžiť ukrižovať niekoho len za to čo momentálne plánuje, teda vyčkajme, na konci bič plieska.
Stavať by sa mala aj diaľnica pri Žiline a súčasne vláda počíta s dvomi PPP projektmi na súkromnú diaľnicu pri Bratislave. Realizácia je však podmienená aj pôžičkou v objeme približne miliardy eur od Európskej investičnej banky.
...
Časť D1 od Žiliny po Martin v dĺžke asi 30 kilometrov, ktorej výstavba je pod silným tlakom verejnosti, sa podľa programu výstavby realizovať bude. Ale až keď sa podarí získať peniaze z Európskej investičnej banky.
Nakolko to prejde v koalicii uvidime pri schvalovani programu vystavby.
Andrej napísal:To je pravda, preto sa zvazuju rôzne moznosti financovania. Inac uver rozlozeny na niekolko rokov vo vyske cca 200 mil. € rocne by deficit az tak nezasiahol, obzvlast ked stavba Visnoveho zvysi zamestnanost aj HDP. Navyse razenie tunela je najdrahsie az v 2-3. roku vystavby, cize v r. 2013-14.
Nakolko to prejde v koalicii uvidime pri schvalovani programu vystavby.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.