![Obrázok](http://www.prasadandcompany.com/images/nhai.jpg)
![Obrázok](http://www.nhai.org/HighWays/Visakhapatnam.jpg)
![Obrázok](http://www.nhai.org/HighWays/Vijaywada-Eluru01.jpg)
![Obrázok](http://www.nhai.org/HighWays/Thoppurghat_Project_Tamil%20Nadu.jpg)
![Obrázok](http://www.nhai.org/HighWays/Karur_Bypass.jpg)
![Obrázok](http://www.nhai.org/HighWays/Mumbai_Pune_Expressway02.jpg)
![Obrázok](http://www.nhai.org/HighWays/ROB_Gandhidham_Samkhiyali.jpg)
![Obrázok](http://www.vinayakaroadmarking.com/Large%20pics/ahemadabad%20mehsana%201.jpg)
![Obrázok](http://www.vinayakaroadmarking.com/Large%20pics/AVEXPWAY%20Curve.jpg)
![Obrázok](http://img206.echo.cx/img206/5818/ahmedabadvadodaraxwykerim6wg.jpg)
![Obrázok](p://www.amitkulkarni.info/pics/expressway/expressway-photographs/hill_bg.jpg)
![Obrázok](http://www.amitkulkarni.info/pics/expressway/expressway-photographs/transfer_expressway_5.jpg)
![Obrázok](p://www.amitkulkarni.info/pics/expressway/expressway-photographs/transfer_expressway_scene.jpg)
![Obrázok](http://www.amitkulkarni.info/pics/expressway/expressway-photographs/transfer_expressway_tunnel_2.jpg)
![Obrázok](http://www.it.iitb.ac.in/~shantanu/gallery/albums/expressway/DSC00033.jpg)
![Obrázok](http://www.it.iitb.ac.in/~shantanu/gallery/albums/expressway/DSC00037.jpg)
[img]expressway-photographs/transfer_expressway_tunnel_3.jpg[/img]
![Obrázok](http://www.it.iitb.ac.in/~shantanu/gallery/albums/expressway/DSC00040.jpg)
![Obrázok](http://www.it.iitb.ac.in/~shantanu/gallery/albums/expressway/DSC00091.jpg)
![Obrázok](http://img75.exs.cx/img75/2384/punexway0od.jpg)
![Obrázok](http://img153.echo.cx/img153/6108/156353393yhgqlhfs7ez.jpg)
![Obrázok](http://img246.echo.cx/img246/7958/f41uo.jpg)
![Obrázok](http://img221.echo.cx/img221/1601/296966350mrcsqsfs4np.jpg)
![Obrázok](http://img253.echo.cx/img253/7018/nhbetweenpuneandsatara0ks.jpg)
![Obrázok](http://img272.echo.cx/img272/6561/165823321ofitkjfs4ew.jpg)
![Obrázok](http://img274.echo.cx/img274/3443/165823753igkonsfs3ge.jpg)
![Obrázok](http://i5.photobucket.com/albums/y152/chimmalgi/PDR_153.jpg)
![Obrázok](http://img67.photobucket.com/albums/v203/thegorelord/new%20delhi/AA023_copy.gif)
![Obrázok](http://img145.exs.cx/img145/3526/bangaloreroad7pd.jpg)
![Obrázok](http://img209.echo.cx/img209/2227/nh72frombangalore7zc.jpg)
![Obrázok](http://img209.echo.cx/img209/1169/nh73frombangalore2du.jpg)
![Obrázok](http://img209.echo.cx/img209/6839/nh7frombangalore4we.jpg)
![Obrázok](http://www.ctnlindia.com/images/lrg_nkel12.jpg)
![Obrázok](http://www.ctnlindia.com/images/lrg_nkel7.jpg)
![Obrázok](http://www.ctnlindia.com/images/lrg_nkel13.jpg)
![Obrázok](http://img126.exs.cx/img126/3002/sikkimhighway3sc.jpg)
![Obrázok](http://img192.exs.cx/img192/1615/krishnagirisand0jd.jpg)
![Obrázok](http://img107.echo.cx/img107/4641/mumbaipunehighway2jr.jpg)
![Obrázok](httpp://img24.echo.cx/img24/6797/rajasthanhighway23fd.jpg)
Moderátor: Moderátori
Pozorovateľ napísal:Pekné fotky, na jednej som si všimol Octaviu. India je krajina obrovských rozdielov a veľkosťou územnou a počtom obyvateľstva je to koninent, tu je ťažko niečo zrovnávať. Niektoré z tých ciest sa mi vidia akési krivolaké.
Adoas napísal:votrelec,
ja ti poviem uprimny nazor. Dialnice v Indii su pekne, ale len tie najnovsie. Casto su vsak uplne prazdne, pretoze ludia nemaju na auto, na zaplatenie za dialnice, v niektorych oblastiach su dialnice zadarmo, ale zase to nema efekt - ludia nemaju na to, aby viac chodili po dialniciach, lebo je drahe palivo.
Stare dialnice su zastarale, nebezpecne. Zle oznacene. Nekvalitne a nie je dost penazi na ich opravu.
Cestna siet je v katastrofalnom stave a o zeleznicnej ani pisat nemusim. Katastrofa.
India je krajina plna kontrastov, tazko sa porovnavat.
A uz vobec sa z odborneho hladiska neda porovnavat India s EU. Daju sa porovnavat krajiny Europy, alebo EU a Rusko. Da sa porovnavat USA s Kanadou. Da sa porovnavat India s Cinou, Japonskom atd. Da sa porovnavat Juzna Afrika s Egyptom. Mozes porovnavat len porovnatelne.
Neda sa porovnavat krajina ako India so SR aj preto, ze az 60% obyvatelov Indie zije v extremnej chudobe a v chudobe. Neda sa to preto, lebo az 50% obyvatelov Indie nema vobec alebo ma znecistenu vodu. Neda sa to porovnavat, pretoze su to neporovnatelne krajiny - pocasie, politika, nabozenstvo, ekonomika, vzdelanie, zdravotnictvo, ... India je krajina, kde 20% obyvatelov nevie vobec citat ani pisat. Pretoze tam nie su skoly, rocne sa postavi 1 000 novych skol. Ja som v Indii bol uz asi 5x, spolu mozno 70 dni, takze viem nieco o Indii. Su tam aj pekne stvrte, pekne cesty, dialnice, ale je to 1% obyvatelov, co sa ma az tak dobre, ze ani nevidia chudobu, ktora je 1 000 km dalej.
Adoas napísal:Ako som si presiel tuto temu tak tu chyba zakladna info o tom, ze India v r. 1999 oficialne spustila program vystavby dialnic tak aby spojila 4 velke mesta a rozhodla sa do r. 2006 postavit cca. 6 000 km dialnicnej siete.
Zatial jej to ide viac nez lepsie. Dialnice inak zatial nie su vobec preplnene a motorizacia cestovania vlastnymi autamu tiez zatial stale nie je vyrazne rozvinuta, ale hospodarsky rast Indie dovoluje takto investovat a nebude dlho trvat a dialnicna siet v tomto state bude este vacsia.
Indická silniční síť zahrnuje 3,32 mil. km, z čehož pouze 65569 km, t.j. 2 % jsou tzv. „National Highways“ (hlavní spojnice mezi městy, na kterých ale není možno dosahovat rychlostí běžných v Evropě). Rozvoj silniční sítě se děje na základě tzv. Národního projektu rozvoje dálnic (NHDP) na jehož základě má být 14 303 km současných tzv. národních silnic postupně upraveno na 4 –6ti proudé dálnice. NHDP se skládá z těchto částí:
1) Zlatý čtyřúhelník – spojení měst Delhi, Mumbai, Chennai, Kolkata (5 846 km)
2) Severojižní a Východozápadní koridory (7 300 km)
3) Přípojky k přístavům ( 1 157 km)
Naspäť na Diaľnice a RK vo svete
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.