Moderátor: Moderátori
Pozorovateľ napísal:Pekné fotky, na jednej som si všimol Octaviu . India je krajina obrovských rozdielov a veľkosťou územnou a počtom obyvateľstva je to koninent, tu je ťažko niečo zrovnávať. Niektoré z tých ciest sa mi vidia akési krivolaké.
Adoas napísal:votrelec,
ja ti poviem uprimny nazor. Dialnice v Indii su pekne, ale len tie najnovsie. Casto su vsak uplne prazdne, pretoze ludia nemaju na auto, na zaplatenie za dialnice, v niektorych oblastiach su dialnice zadarmo, ale zase to nema efekt - ludia nemaju na to, aby viac chodili po dialniciach, lebo je drahe palivo.
Stare dialnice su zastarale, nebezpecne. Zle oznacene. Nekvalitne a nie je dost penazi na ich opravu.
Cestna siet je v katastrofalnom stave a o zeleznicnej ani pisat nemusim. Katastrofa.
India je krajina plna kontrastov, tazko sa porovnavat.
A uz vobec sa z odborneho hladiska neda porovnavat India s EU. Daju sa porovnavat krajiny Europy, alebo EU a Rusko. Da sa porovnavat USA s Kanadou. Da sa porovnavat India s Cinou, Japonskom atd. Da sa porovnavat Juzna Afrika s Egyptom. Mozes porovnavat len porovnatelne.
Neda sa porovnavat krajina ako India so SR aj preto, ze az 60% obyvatelov Indie zije v extremnej chudobe a v chudobe. Neda sa to preto, lebo az 50% obyvatelov Indie nema vobec alebo ma znecistenu vodu. Neda sa to porovnavat, pretoze su to neporovnatelne krajiny - pocasie, politika, nabozenstvo, ekonomika, vzdelanie, zdravotnictvo, ... India je krajina, kde 20% obyvatelov nevie vobec citat ani pisat. Pretoze tam nie su skoly, rocne sa postavi 1 000 novych skol. Ja som v Indii bol uz asi 5x, spolu mozno 70 dni, takze viem nieco o Indii. Su tam aj pekne stvrte, pekne cesty, dialnice, ale je to 1% obyvatelov, co sa ma az tak dobre, ze ani nevidia chudobu, ktora je 1 000 km dalej.
Adoas napísal:Ako som si presiel tuto temu tak tu chyba zakladna info o tom, ze India v r. 1999 oficialne spustila program vystavby dialnic tak aby spojila 4 velke mesta a rozhodla sa do r. 2006 postavit cca. 6 000 km dialnicnej siete.
Zatial jej to ide viac nez lepsie. Dialnice inak zatial nie su vobec preplnene a motorizacia cestovania vlastnymi autamu tiez zatial stale nie je vyrazne rozvinuta, ale hospodarsky rast Indie dovoluje takto investovat a nebude dlho trvat a dialnicna siet v tomto state bude este vacsia.
Indická silniční síť zahrnuje 3,32 mil. km, z čehož pouze 65569 km, t.j. 2 % jsou tzv. „National Highways“ (hlavní spojnice mezi městy, na kterých ale není možno dosahovat rychlostí běžných v Evropě). Rozvoj silniční sítě se děje na základě tzv. Národního projektu rozvoje dálnic (NHDP) na jehož základě má být 14 303 km současných tzv. národních silnic postupně upraveno na 4 –6ti proudé dálnice. NHDP se skládá z těchto částí:
1) Zlatý čtyřúhelník – spojení měst Delhi, Mumbai, Chennai, Kolkata (5 846 km)
2) Severojižní a Východozápadní koridory (7 300 km)
3) Přípojky k přístavům ( 1 157 km)
Naspäť na Diaľnice a RK vo svete
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.