Stránka 1 z 3
Cestné hraničné priechody v SR
Odoslané:
11. Máj 2006 11:15
od Dialniciar
Hlavným zámerom tejto témy je hranica SR s Ukrajinou. Teda bude tu uvedené, ktoré cestné hraničné priechody s Ukrajinou SR má a ktoré sa plánujú ešte postaviť.
Doplnené tu ale môžu byť (a budú) všetky dnes funkčné cestné hraničné priechody, aby napríklad za 10 rokov bolo jasné, kde boli "pevné hranice SR", ktoré sa vstupom do Schengenského priestoru zrušia a teda zostane len Ukrajina, ktorej hranica sa naopak stane oveľa stráženejšou, než kedykoľvek predtým.
Odoslané:
21. Máj 2006 17:01
od Dialniciar
Zatiaľ ponúkam odkaz na zoznam cestných hraničných priechodov (stav z r. 2004):
http://www.ssc.sk/custom/rozvojcs/07_Cestne.pdf
Hranica s Ukrajinou
Odoslané:
27. Aug 2006 17:37
od Dialniciar
Pre SR má Ukrajina (UA) veľký hospodársky význam, väčšina nákladnej železničnej dopravy sa realizuje s Ukrajinou. V rámci tohto sa vybudoval aj nový terminál pre prekladanie tovarov, čo súvisí s iným rozchodom koľají. To však nie je cieľom tejto sekcie.
Cestná doprava s Ukrajinou je veľmi dôležitá aj pre samotnú Ukrajinu. Ako člen EÚ je SR pre Ukrajinu veľmi dôležitým susedom. Postupne sa investuje do väčšej ochrany hraníc a v rámci tohto sa veľmi vážne uvažuje o tom, že by mali byť min. 2, ideálne 3 významné cestné hraničné priechody s Ukrajinou. Financie existujú tak od EÚ ako aj zo štátneho rozpočtu, pretože toto je posledná hranica, ktorá bude reálne strážená a výhoda SR je, že je krátka.
Dnes existujú s UA 2 cestné hraničné priechody:
Názov priechodu, číslo cesty, kategorizácia cest. hr. priechodu
Ubľa - Malyj Bereznyj, I/74, cest. osob. dopr. a nákl. dopr. do 3,5 t
Vyšné Nemecké - Užhorod E50, I/50 diaľkový - cest. osob. a nákl. doprava
Základné zmeny v rozvoji cestného prepojenia medzi SR a UA:
1. Prebudovanie cestného hraničného priechodu v Ubli na úroveň cestného hraničného priechodu vo Vyšnom Nemeckom.
2. Otvorenie ďalších menších cestných hraničnách priechodov, v spolupráci s UA, pri mestách/obciach Veľké Kapušany, prípadne Čierna.
3. Vybudovanie malých cestných priechodov použiteľných len pre slovenských občanov a občanov ukrajinskej národnosti pri obciach Lekárovce, Petrovce.
V rámci diaľničného prepojenia je v pláne dať ako prioritu výstavbu aspoň 1/2 profilu diaľnice D1 Sobrance-hranice s Ukrajinou.
Odoslané:
23. Nov 2006 13:02
od Dialniciar
Návrh diaľničných priechodov v dlhodobom horizonte:
Rakúsko-SR: 2
ČR-SR: 3
Poľsko-SR: 3
Maďarsko-SR: 3
Ukrajina-SR: 1
Odoslané:
01. Dec 2006 12:48
od Dialniciar
Mám otázku ... po vstúpení do Schengenského priestoru budú oficiálne existovať hraničné priechody s členskými krajinami EÚ ? Ako sa budú chytať zločinci
No a min. s UA sa plánujú vybudovať zatiaľ 1 a neskôr ďalšie 2 nové cestné hraničné priechody. Aj keď na druhú stranu sa aj zlepší ochrana a zabezpečenie hraníc.
Odoslané:
01. Dec 2006 13:56
od Jarda
Dialniciar: Ako sa budú chytať zločinci?
Už existují tzv. eurozatykače, které platí (zatím ve většině, v budoucnu by měly) ve všech členských zemích EU. Na základě eurozatykače policie kterékoli členské země EU (ať bežná nebo pohraniční na výjezdu ze ze Schengenského prostoru), která zločince přistihne, ho zatkne a zajistí neprodlené eskortování do příslušné vazební věznice státu, kde je trestně stíhán (bez tzv. vydávacího řízení).
Odoslané:
01. Dec 2006 15:04
od wazari
Dialniciar napísal:Mám otázku ... po vstúpení do Schengenského priestoru budú oficiálne existovať hraničné priechody s členskými krajinami EÚ
Hranicne priechody s clenmi Schengenu budu, ale nebudu tam ziadni prislusnici, co by ta zastavili. Ale v pripade potreby je mozne, aby krajina na svojich hraniciach obnovila na obmedzeny cas kontroly.
Odoslané:
04. Dec 2006 10:37
od Dialniciar
wazari napísal:Dialniciar napísal:Mám otázku ... po vstúpení do Schengenského priestoru budú oficiálne existovať hraničné priechody s členskými krajinami EÚ
Hranicne priechody s clenmi Schengenu budu, ale nebudu tam ziadni prislusnici, co by ta zastavili. Ale v pripade potreby je mozne, aby krajina na svojich hraniciach obnovila na obmedzeny cas kontroly.
Ďakujem za odpoveď.
Počul som, že sa niektoré tie novostavby prebudujú na obchody. Čo je na tom pravdy
Odoslané:
13. Feb 2007 19:15
od Honda
Hraničný priechod vo V. Nemeckom začnú rekonštruovať 19.2.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6042
Prestavba si vyžiada približne 100 miliónov Sk, z čoho asi 45 miliónov Sk pôjde zo Schengenského prechodného fondu a zvyšok zo štátneho rozpočtu.
Odoslané:
22. Feb 2007 13:40
od Dialniciar
Honda napísal:Hraničný priechod vo V. Nemeckom začnú rekonštruovať 19.2.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6042Prestavba si vyžiada približne 100 miliónov Sk, z čoho asi 45 miliónov Sk pôjde zo Schengenského prechodného fondu a zvyšok zo štátneho rozpočtu.
Myslím si, že toto bude ťažká skúška pre SR aj UA. Lebo Ubľa na to nemá, aby toto zvládla bez problémov. Tam sa jednoducho ani nemôže presunúť oveľa viac colníkov, než tam je dnes, takže čakacie doby budú extrémne. Už asi aj sú, len sa to nikde nepíše.
Mohlo by byť zaujímavé sa teraz opýtať, že prečo sa najprv nezrekonštruovala Ubľa ? Ale odpoveďou by bolo, že preto, aby sa táto záťaž neprejavila zbytočne na opotrebovaní niektorých súčastí hraničného priechodu. Toto je akceptovateľný argument. Ja by som sa však spýtal, prečo sa nezačal robiť skôr aj 3. významný hraničný priechod s UA, ale na to by som sa asi odpovede nedožil.
Obnova mostov cez rieku Ipeľ a súťaž na premostenie Dunaj...
Odoslané:
28. Mar 2007 17:03
od mapman
Obnova mostov cez rieku Ipeľ a súťaž na premostenie Dunaja v oblasti Štúrova
Na začiatku 20.storočia stálo na 160 km dlhom hraničnom úseku cez rieku Ipeľ 47 mostov. Väčšina ich bola počas 2.svetovej vojny zničená a dnes z nich doprave slúži len päť. Vlády Slovenskej a Maďarskej republiky sa v súlade so zmluvou o dobrých susedských vzťahoch a priateľskej spolupráci so zreteľom na vplyv infraštrukturálnych spojení na rozvoj hospodárskej spoluprác rozhodli osem mostov cez Ipeľ obnoviť.
Ide o tieto mosty:
- Chľaba - Ipolydamásd
- Ipeľské Predmostie - Drégelypalánk
- Koláre - Ujkovár
- Kováčovce - Hugyag
- Peťov - Pöstenypuszta
- Bušince - Nógrádszakál
- Rároš - Rárospuszta
- Vrbovka - Örhalom
Maďarská strana navyše odporúča zaradnie obnovy ďalších troch premostení v dolnom toku rieky.
V júli 2005 samospráva mesta Ostrihom vypísala súťaž na vypracovanie štúdie premostenia Dunaja medui mestami Esztergom a Štúrovo. Išlo o vyzvanú súťaž, do ktorej pozvali päť projektových organizácií z Maďarska.
...
Zdroj: Štvrťročník Silnice Železnice, 1/2007
www.silnice-zeleznice.cz
Odoslané:
07. Apr 2007 20:47
od Dialniciar
Rekonštrukcia slovensko-ukrajinského hraničného priechodu vo Vyšnom Nemeckom v okrese Sobrance, ktorý bude spĺňať schengenské kritériá, by mala byť ukončená do konca mája.
Všetko zatiaľ pokračuje podľa plánovaných termínov.
Odoslané:
13. Sep 2007 19:56
od Dialniciar
Po rekonštrukcii otvorili hraničný priechod v Ubli
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7927
Odoslané:
29. Okt 2007 12:01
od Dialniciar
Odoslané:
28. Nov 2007 21:40
od Dialniciar
Čím žije pohraničie s Ukrajinou ? Brzdou je stav ciest ...
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8656
Odoslané:
14. Dec 2007 01:21
od eucitizen
Je tato fotka ozajstna? Kakt uz Slovensko bura hranicne priechody?
http://www.sme.sk/vydania/20071214/phot ... en_web.jpg
Odoslané:
14. Dec 2007 09:39
od B;
Cela tema sa do tyzdna riadne scvrkne.
Zaujimalo by ma, ci niekto bude mat este statistiky za tento rok podla mesiacov,
konkretne odliv Berg->D4 Jarovce Kittsee.
Odoslané:
14. Dec 2007 12:07
od Dialniciar
Neviem, či je reálna, ale priechody sa naozaj rozoberajú.
B napísal:Cela tema sa do tyzdna riadne scvrkne.
A prečo by sa mala
Práveže táto téma by mala zostať tak, ako je. Lebo to má svoju hodnotu, až raz bude niekto hľadať informácie - "ako to vtedy bolo".
Odoslané:
14. Dec 2007 14:31
od Miro
Myslím, že je to starý priechod Petržalka - Berg, ktorý sa už nejaký ten rok nepoužíval. Ak sa mýlim, opravte ma, kto tade jazdíte bežne.
Odoslané:
14. Dec 2007 14:46
od Andrej
Miro napísal:Myslím, že je to starý priechod Petržalka - Berg, ktorý sa už nejaký ten rok nepoužíval. Ak sa mýlim, opravte ma, kto tade jazdíte bežne.
Preco by sa nepouzival? Stale je normalne v prevadzke
. To, ci sa to prestresenie zburalo, neviem, ale bolo uz uplne zbytocne. Zajtra tade mozno pojdem, dam vediet
Odoslané:
14. Dec 2007 14:54
od Miro
Veď práve, mal som na mysli to zastrešenie. Už som tade nejaký ten piatok nešiel, ale ako sa pamätám, tak v smere do Rakúska sa už dávnejšie robí spoločná kontrola na rakúskej strane, takže pod tou strechou sa nezastavuje, a v opačnom smere pri novej budove, ktorá na zábere nie je vidieť a je vpravo od tej s tou ihlanovitou strechou. Autá sú tam navádzané tými šípkami, ktoré sú na zábere vidieť.
Odoslané:
14. Dec 2007 15:33
od sergej
Zbúralo sa to, bol o tom príspevok aj v Novinách na TV JOJ.
Odoslané:
20. Dec 2007 13:33
od Dialniciar
Do susednej krajiny sa dostanete po každej ceste
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8874
Odoslané:
14. Jan 2008 11:05
od Dialniciar
Najdrahšie budovy získa diaľničná spoločnosť
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9056
Diaľničná spoločnosť onedlho získa od ministerstva financií budovy priechodov na diaľniciach. Sú najdrahšie, aké Slovensko má. V Rusovciach, na hraniciach s Maďarskom, stál priechod takmer miliardu korún. Pred niekoľkými rokmi dokončená colnica v Jarovciach na hranici s Rakúskom stála takmer šesťsto miliónov, zánovný areál na hraniciach s Českom pri Brodskom sedemsto miliónov. Začali ich stavať za Mečiara, dokončili ich za Dzurindu. Po necelých piatich rokoch prevádzky ich pohraničníci nepotrebujú.
Odoslané:
16. Feb 2008 23:25
od Dialniciar
SR má odstrániť prekážky na hraničných priechodoch
http://www.sme.sk/c/3732405/SR-ma-odstr ... odoch.html
BRATISLAVA 16. februára (SITA) – Slovensko by malo do roku 2010 odstrániť dopravné prekážky na cestných priechodoch na vnútorných hraniciach SR. Na druhej strane, podľa Kódexu schengenských hraníc musíme prijať opatrenia na zabezpečenie priestorov na kontroly v prípade prijatia rozhodnutia o dočasnom obnovení kontroly vnútorných hraníc. Vyplýva to z Návrhu Schengenského akčného plánu SR na roky 2008 a 2009, ktorý predložilo ministerstvo vnútra do pripomienkového konania.
V roku 2008 bude tiež potrebné zabezpečiť reorganizáciu základných útvarov služby hraničnej polície, ktoré plnili úlohy na úseku kontroly vnútorných hraníc do ich zrušenia. Pôjde o súbor opatrení, ktorý zahŕňa zrušenie oddelení hraničnej polície PZ a ich začlenenie do existujúcich organizačných štruktúr krajských riaditeľstiev PZ. Dodržiavanie podmienok oprávnenosti pobytu na území SR a odhaľovanie nelegálnej migrácie budú zabezpečovať predovšetkým oddelenia cudzineckej polície PZ.
V oblasti kontroly vonkajších hraníc je potrebné pokračovať v budovaní systému technickej a fyzickej ochrany štátnej hranice SR s Ukrajinou. V súvislosti s neustálym nárastom objemu leteckej dopravy bude potrebné pristúpiť k rozširovaniu vybavovacích terminálov na existujúcich medzinárodných letiskách SR pri rešpektovaní podmienky zabezpečenia fyzického oddelenia toku osôb cestujúcich v rámci mimoschengenského priestoru od osôb cestujúcich v rámci schengenského priestoru. Na základe záverov zo správ hodnotiacich komisií je potrebné venovať osobitnú pozornosť najmä jazykovému vzdelávaniu policajtov, ktorí vykonávajú hraničnú kontrolu, vzdelávaniu v oblasti odhaľovania falošných a pozmenených cestovných dokladov, profilovania cestujúcich a vykonávania analýzy rizík.
Medzi úlohy v oblasti materiálno-technického zabezpečenia patrí najmä vybudovanie Národného vízového informačného systému, ktorý bude súčasťou pripravovaného vízového systému na úrovni EÚ. Národný vízový informačný systém má byť dobudovaný do marca 2008. Na centrálnej úrovni sa jeho spustenie predpokladá v máji 2009.
rp;bl;fa
16. 2. 2008 11:49:00 | Copyright © SITA 2008