Moderátor: Moderátori
Štát nikdy nevyhovie a akože železnice, ktoré dohromady majú nejakých 400 mil. € majú stavať trate ?stanog napísal:V praxi to znamená ignoráciu cca 200 000 potenciálnych cestujúcich ktorých možno získať nie nezvládnuteľnými investíciami.
jano.z napísal:kuko6969: Vacsi vplyv ZZ je len na dvoj a viackolajnych tratiach. Priprava vlakovej cesty je na elektronickom stavadle kvoli vsetkym kontrolam a oneskoreniam mozno o 20s kratsia nez na elektromechanike s ustredne stavanymi vyhybkami.
jano.z napísal:Alebo je tam naozaj vela stanic, kde su len jednoramenne, resp. trojsvetelne vchodove navestidla (jazda 40km/h aj do rovna) Jedina trat, kde by prinieslo namontovanie novej zabezpecovacky naozaj citelne zvysenie rychlosti je azda Prievidza - Nitra. Preco sa k tomu ZSR nemaju, netusim. Ale ked je raz na tej trati vlak a treba poslat vlak inym smerom, tak sa to holt neda. Elektrifikacia trate ma vyznam tam, kde je nakladna doprava (ekonomicky) alebo vyrazna rychlikova dialkova doprava (vyznam rychlostny). A aj to ta intenzita musi byt hodne vysoka a aj rychlostna ujma na preprahu znatelna (typicky Zvolen - Kosice, kde je vyznam otazny). Jedinou tratou, ktoru by snad bolo vhodne elektrifikovat je v sucasnosti trat Banovce nad Ondavou - Humenne.
jano.z napísal:Postavenie trate do NR zavisi od toho ci by na nu boli k dispozicii peniaze z EU, lebo vystavba novej trate (hoc je v podstate lacnejsia nez koridorizacia) je mimo financnych moznosti ZSR a zrejme aj tohto statu (na populisticke kecy typu SRT rovno zabudnite, navyse pri stavbe SRT sa mali v znacnej miere vyuzit uz existujuce ci zrusene trate).
jano.z napísal: Na BA-ZA sa po dokonceni rekonstrukcie niektore vlaky tak zaplnili, ze sa v nedelu a v piatok vratil do hry uz skoro zabudnuty maximalny normativ 500t (14-16 vozov) ...
Forgreen napísal:Kuko na jednej strane si protu tunelu Višňové a chceš spojiť Pravno z Rajcom, z jednej strany by to bolo fajn, skrátil by sa čas pre osobnú dopravu, ale pre nákladnú by mala trať minimálne využitie v dnešnej dobe, zatiaľ. No len náklady na vybudovanie úseku Rajec a Pravno by stáli 1,5 -2 krát viac ako tunel Višňové, nemáš ani šajnu aká tam je geológia, tie podmienky sú tam na budovanie tunela katastrofálne (ten tie kopce sú tam takmer duté a plné vody, višňové je oproti tomu malá studnička), neboj už dávnejšie by bol postavený, keby to šlo tak jednoducho.
jano.z napísal:Elektrifikacia trate ma vyznam tam, kde je nakladna doprava (ekonomicky) alebo vyrazna rychlikova dialkova doprava (vyznam rychlostny). A aj to ta intenzita musi byt hodne vysoka a aj rychlostna ujma na preprahu znatelna (typicky Zvolen - Kosice, kde je vyznam otazny). Jedinou tratou, ktoru by snad bolo vhodne elektrifikovat je v sucasnosti trat Banovce nad Ondavou - Humenne.
mino napísal:jano.z napísal:Elektrifikacia trate ma vyznam tam, kde je nakladna doprava (ekonomicky) alebo vyrazna rychlikova dialkova doprava (vyznam rychlostny). A aj to ta intenzita musi byt hodne vysoka a aj rychlostna ujma na preprahu znatelna (typicky Zvolen - Kosice, kde je vyznam otazny). Jedinou tratou, ktoru by snad bolo vhodne elektrifikovat je v sucasnosti trat Banovce nad Ondavou - Humenne.
Inac usek Zvolen-Filakovo sa mal podla projektov ZSR elektrifikovat v rokoch 2006-2007, ktovie ci sa to v najblizsich rokoch vobec zacne, alebo nie...
jano.z napísal:magnus: Elektrifikacia useku Zvolen - Filakovo bez elektrifikacie Filakovo - Kosice nema zmysel. Vo Zvolene je zriadovacia stanica, kde dochadza k spracovaniu zataza a takmer kazdy vlak tam ma viachodinovy pobyt. Je to preto idealne aj k napr. preprahu na nezavislu trakciu. Vo Filakove by sa musela obnovit a znovupostavit (tamojsie depo je zrusene) veskera infrastruktura na preprah masin, ku ktoremu by navyse aj tak dochadzalo, a to pri vsetkych vlakoch.
Motivacia BB-ZV bola v dialkovej doprave (navysenie poctu rychlych vlakov BB-BA), ku ktoremu sice v najblizsich rokoch nedojde (nieto vlkm a nove stat nezaplati) + miernym zrychlenim dialkovej osobnej dopravy v smere BA-BB (zjednodusenie manipulacie s rychlikmi vo Zvolene) a dalej moznost zaviest EMJ v doprave BB-ZV.
jano.z napísal:na tej štreke po stránke osobnej dopravy skapal pes
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.