v tomto ma christian docela pravdu. bolo na to zopar studii, kde sa porovnavalo keby sa postavila dialnica po slovensku hranicu uz 10 rokov dozadu a teraz. celkove prinosy pre region (burgendland/niederoesterreich) a pre rakusko. paradoxne je ze tuto dialnicu tlacili FPOe teda nacionalisti a socialisti boli voci nej, lebo sa obavali skor negativnych vplyvov. pre porovananie rakusky min. dopravy gorbach uz tlaci aj na severne spojenie cez marchegg, co som zistil na severne spojenie (zeleznica, dialnica) sa hlavne rakuskym pricinenim ma vycelnit asi 1 mld euro. jednalo by sa o kompletnu zeleznicu samozrejme zelektrifikovanu severom a uvazuje sa aj o dialnicnom pripojeni. napoviem, zaciatok zo slovenskje strany je planovana krizovatka stupava.
Jasne, mne islo o to, ze mysleny region porastie preto, lebo tam bude dotiahnuta dialnica a nie preto, ze susedi s neclenskym statom EU.
AD Nezvladnuty koridor D3.
Ja som pod tym pojmom "nezvladnuty" myslel trasovanie koridoru a nie konkretne parametre komunikacie. Cize AKO som neposudzoval, iba KADIAL.
nejde len o spojenie vychod zapad ale aj o obsluhu. tvoje riesenie nie je zle ale v momentalnej situacii D1 ma cim dalej tym vacsi vyznam..
a faktom je ze variant F by bol mozno najlepsi, ale bol by to ciste len tranzit. cez turiec by to malo aj rozvojovy charakter.
Aby sme sa niekam pohli, treba si ujasnit niektore zakladne pojmy. Co by malo byt primarnou funkciou dialnice? Obsluha uzemia, alebo co najefektivnejsie spojenie vzdialenych dopravnych bodov ?
Nemyslim si, ze D1 je zle trasovana , len obsahuje useky, ktore su prilis drahe a povazujem to za chrapunstvo , ak sa na tie useky ma skladat zvysok slovenska.
D1 povazujem za efektivne vybudovat prioritne po ZA , aj keby tu nebola KIA. Ale od Hr.Podhradia po Ivachnovu - tam uz ta ekonomicka narocnost tazko vyvazi niektore ine pozitiva. To, ze infrastruktura u nas nespada pod samospravu este nezanmena ze tie zdroje sa maju rozdelovat evidentne nespravodlivo a disproporcne.