Stavebným spoločnostiam (lídrom na trhu) väčšinou zostali tržby takmer nezmenené, no prudko klesol zisk. Týka sa to aj obrov: Bouygues, Mota Engil, OHL, Eurovia, Colas, Vinci atď. Mne prišla IS s otázkou že či to je preto, lebo je kríza a firmy stavajú oveľa lacnejšie. Žiaľ, nie nestavajú oveľa lacnejšie, ale práve preto že je kríza, radikálne sa zhoršila platobná bilancia súkromných firiem a štátu. Takže nielenže meškajú platby, ale ak sa niekde vykonali práce za 1 mil. € a tieto boli splatené na 50%, tak ostatných 50% je strata, presný príklad: cesta v dĺžke 1 km stojí povedzme 100 mil. SKK. Investor zaplatí 50 mil. SKK. Z tejto časti má zhotoviteľ zisk možno 4 mil. SKK. Ostatných 50 mil. SKK ale nezaplatí a tak je strata 4-50 mil. SKK.
I keď nespochybňujem, že konkrétne napr. stavebná spoločnosť Doprastav stavia lacnejšie než napr. pred 5 rokami. Je to ale logické vzhľadom na to, že už nemá monopol - 40% v diaľniciach na Slovensku. Už sa to predsa len rozdelilo medzi ďalších: Skanska, Strabag, Colas, Eurovia. Doprastav sa neprepadol čo do tržieb vďaka prechodu na pozemné stavby. Ale aj tu treba povedať, že dominujú mnohé iné spoločnosti: Skanska, Strabag (cez Zipp).
Formou PPP sa realizujú stavby (opravy ciest II. a III. triedy) po takmer celom Slovensku a tu zatiaľ dominuje Doprastav, ktorý zabodoval v ZA VÚC, kde zrealizoval opravy za 800 mil. SKK. Dodnes rastie a udržiava si tempo, možno aj presiahol 1 mld. SKK. V rámci opráv cez PPP potom nasledujú v tesnej blízkosti vedľa seba Strabag a Eurovia. Ide o opravy formou: ja dnes opravím, ty do 10-15 rokov zaplatíš. Deje sa tak vo viac ako 50% VÚC a v niekoľkých krajských mestách: BA, KE, PO, TT, TN; z menších miest prejavili záujem v PD, MT a mini projekt v hodnote 4 mil. SKK bol aj v SE, ale ten už je splatený.