Moderátor: Moderátori
Jonathan napísal:Vzhľadom na fakt, že voči týmto úsekom nikto neprotestuje, že je to len 100, tak mi teda vychádza záver, že ľudia asi poriadne nevedia, čo to je návrhovaá rýchlosť (priznám sa, že to neviem ani ja, lebo som zatiaľ nikde nevidel definíciu).
Preto sa pýtam, čo to teda je návrhová rýchlosť a aký vplyv má na budúcu prevádzku (budú tam rýchlostné obmedzenia a pod.)
Za odpovede ďakujem
Caesar napísal:V podstate má pravdu Nevedko. No, stavajú sa úseky aj na návrhovú rýchlosť 130 km/h, v poslednej dobe iba Vrtižer je na 120 km/h.
Boli však diaľnice stavané aj na 140 km/h, no počas výstavby prišlo k zmenám, takže vo všeobecnosti slovenské diaľnice sú stavané pre optimálnu rýchlosť 130 km/h.
Jonathan napísal:Ak sú teda slovenské diaľnice stavané na optimálnu 130 km/h, prečo sa navrhujú na 100 km/h ako to uvádza NDS vo svojich materiáloch. Alebo ide o "minimálnu" návrhovú rýchlosť, ktorá platí pre niektoré časti úsekov a ostatné sú navrhnuté na vyššie rýchlosti, ale v materiáli to nie je spomenuté?
Lenny napísal:Od navrhované rychlosti se odvíjí minimální poloměr směrového oblouku, maximální stoupání od toho také cena.
Dle českých norem pro navrhovanou rychlost 120 km/h musí být nejmenší doporučený poloměr směrového oblouku 1250 m rychlost, pro rychlost 100 km/h 875 m a pro 80 km/h 500m.
Doporučuji stránky
http://dalnice.wz.cz/parametry.htm
http://www.ceskedalnice.cz/kategorie.htm
Antimander napísal:Lenny napísal:Od navrhované rychlosti se odvíjí minimální poloměr směrového oblouku, maximální stoupání od toho také cena.
Dle českých norem pro navrhovanou rychlost 120 km/h musí být nejmenší doporučený poloměr směrového oblouku 1250 m rychlost, pro rychlost 100 km/h 875 m a pro 80 km/h 500m.
Doporučuji stránky
http://dalnice.wz.cz/parametry.htm
http://www.ceskedalnice.cz/kategorie.htm
Lenny,
záleží ako v ktorej krajine, všade je iná legislatíva. V Nemecku nie sú diaľnice stavané na rýchlosť viac ako 200 km/h, ale jazdiť sa tam tak smie.
Podobne aj v Taliansku. Talianske diaľnice sú staré, preplnené, nehodové, ale rýchlosť sa tam moc neobmedzuje, naopak ešte sa aj dvíha.
Jedna vec je konštrukcia, druhá vec je legislatíva a normy. Len v prípade nehody prechádza zodpovednosť v daných krajinách na šoférov vo väčšine prípadoch.
eucitizen napísal:Zatial tvoja informacia je mi nova a nepravdiva
Antimander napísal:eucitizen napísal:Zatial tvoja informacia je mi nova a nepravdiva
Tvoj názor. Ja po Taliansku cestujem dosť často, takže asi som slepý a nevidím/nepočujem.
Pekne si to zhodnotil, ty by si mohol byť politik: Všetko zlé je na niečo dobré, takže je to OK v Taliansku je všetko bez problémov, potom si niekedy pozri tabuľky, koľko ľudí je ranených a koľko zomrie. ...
Viac nereagujem, nemám ani dôvod, keďže klamem.
MH napísal:Od júla 2004 sa môže ísť v Taliansku 150 kmh na týchto úsekoch:
ESCLUSIVO
Le tratte autostradali dove si potrŕ andare a 150 km/h
1. A1 Milano - Bologna
per 192,1 km dal km 4,3 (allacciamento A1 - tangenziale ovest) al km 188,8 (allacciamento A1/A14 nord)
2. A1 Firenze - Roma
per 273,0 km dal km 491,3 (Orte) al km 531 (allacciamento A1/raccordo Roma nord)
3. A1 Roma - Napoli
per 202,0 km dal km 531 (allacciamento A1/raccordo Roma nord) al km 759,4 (allacciamento A1/A3)
4. A10 Genova - Savona
per 45,5 km dal km 12,6 (allacciamento A10/A26) al km 26,8 (Varazze)
5. A14 Bologna - Ancona
per 236 km dal km 22,2 (Bologna San Lazzaro) al km 117,3 (Rimini nord)
6. A26 Alessandria - Gravellona
per 244,9 km dal km 0 (allacciamento A10/A26) al km 128,5 (allacciamento A26/A49
7. A27 Mestre - Belluno
per 82,2 km dal km 0 (allacciamento A4/A27) al km 41,2 (Conegliano)
8. A30 Caserta - Salerno
per 55,3 km dal km 0,6 (allacciamento A1/A30) al km 55,3 (allacciamento A30/raccordo Salerno-Avellino)
9. A4 Milano - Brescia
per 93,5 km dal km 11,9 (Fiorenza) al km 92,7 (cc. Brescia - Padova)
10. A8/A26 Gallarate - Gattico
per 24 km dal km 11,9 (Sesto Calende) al km 23,2 (allacciamento A26/A8
11. A8/A9 Milano - Laghi
per 77,7 km dal km 0 (Fiorenza) al km 29,9 (Gallarate)
12. A4 Brescia - Padova
per 146,1 km dal km 96,0 (interconessione A21) al km 250 (Dolo - Mirano)
13. A7 Milano -Serravalle
per 86,3 km dal km 10 (Milano barriera) al km 30,0 (Gropello - fiume Po)
14. A4 Padova - Mestre
per 23,3 km dal km 239,1 (Padova) al km 259 (Mestre barriera)
http://www.inauto.com/speciali/primadip ... 01000917_2
Mapy: http://www.inauto.com/autonews/media/id ... 000920/pg1
eucitizen napísal:Nehodovost si myslim ze je v Taliansku, co sa tyka dialnic, v normale.
NEtvrdim z Taliansko ma naj dialnice, ale zase nema take katastrofalne ako si to ty myslis.
Dobre nechaj me to tak mas pravdu nema to cenu ale takuto reakciu som neocakaval od teba, len som povedal to co viem a si myslim o IT.
Lenny napísal:Proč by D2 na českém uzemí nemohla vyhovovat?
B; napísal:V Rakusku je oficialne schvaleny prvy usek na 160 km/h.
Je to usek na A10, v praxi zacne platit "obmedzenie" od maja 2006
Blizsie info pre zaujemcov napr. tu
http://orf.at/051130-93914/93915txt_story.html
Adoas napísal:... mna zaujima ci to je po technickej stranke tak postavene na takuto rychlost alebo ci je to len skusobne zmenene pomocou dopravneho znacenia?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.