Moderátor: Moderátori
jano.z napísal:dialniciar: Bordel vo vagónoch je problém, ktorý sa zatiaľ riešiť nedarí, ... o tých modernizačných programoch svedčí najlepšie Jančurov trojročný sklz s jeho vláčikmi, aktuálny rekord v skokovom zdražení čohokoľvek nedržia ČD, ale dokonca SA (zdraženie autobusových lístkov na Slovensko o vyše 110% minulý rok) a za sekery môžu v 90% veci, ktoré budú postihovať aj toho súkromníka ... holt keď sa rúbe les, lietajú triesky ...
Dialniciar napísal:Jeden vlak, ale v iný čas. Tí, čo cestujeme sem-tam, tak vieme, aký grafikon existuje ...
Thomas napísal:k těm obálkám ČSOB - důvod je úplně jiný - pravý Ti pochopitelně neřeknou - tahle infromace je stejná jako když voláš na operátora a ozve se Ti, že z důvodui poskytování služeb můžře být hovor moinitorován (pravý důvod - aby se dalo dokazovat o tretsném činu, pokud někoho napadneš, pomluvíš a zároveň, aby byl bič na zaměstnance call centra). Pravý důvod u obálek je, že se špatně dokazuje o tom, co v obálce bylo, když tam bylo víc věcí. Máš-li zájem o podrobnosti doporučuji IS, tady jsme dosti off topic.
jano.z napísal:Dialniciar napísal:Jeden vlak, ale v iný čas. Tí, čo cestujeme sem-tam, tak vieme, aký grafikon existuje ...
Ale cestuješ po Slovensku ... úsekom Ostrava hl.n. Hranice na Moravě prejde za deň cca. 150-200 vlakov osobnej dopravy, úsekom Hranice na Moravě - Přerov ešte o niečo viac. Ďalej je tu viac ako 200 plánovaných trás pre vlaky nákladnej dopravy, z toho 100 pre pravidelné vlaky, čo môže znamenať až 450 vlakov denne, čo znamená vlak približne každých 7-10 minút jedným smerom a to aj v noci ...
Dialniciar napísal:No vidíš koľko tých vlakov je ... a predsa to je niekomu málo a ide v tom podnikať.
jano.z napísal:Dialniciar napísal:No vidíš koľko tých vlakov je ... a predsa to je niekomu málo a ide v tom podnikať.
Ja vidím koľko ich je. A preto tvrdím, že Jančura nič nespasíl, ale akurát bude nasierať ...
Dialniciar napísal:Trošku spomaľ. Pokiaľ viem, tak za použitie dopravnej cesty sa platí.
Thomas napísal:jano.z - jak jsem psal podorobněji po IS ohledně obálek. Pokud jde o téma, obávám se, že to vidíš až příliš nákladově a s obavami o změnu systému a už méně obchodně.
jano.z napísal:Dialniciar napísal:Trošku spomaľ. Pokiaľ viem, tak za použitie dopravnej cesty sa platí.
A tých pár osobných vlakov (platia podstatne menej než nákladné, napriek tomu, že je s nimi viac starostí) akože SŽDC vytrhne z biedy?
Dialniciar napísal:Máš zvláštny meter ... nezabúdaj na to, že ČD sú štátne a živia ich daňoví poplatníci. Rovnako aj lístky živia daňoví poplatníci. Rozdiel u súkromníka je ten, že jeho živia iba tie lístky ...
vzhledem k tomu - to bylo za nádraží tak už nejspíš žádný, nejvýš 1. Samozřejmě je to 15 let zpět, ale opravdu mi neříkej, že provoz na trati nelze řídit z 1 bodu. Samozřejmě vím, že se automatizuje, ale z mého pohledu nějak pomalu. Přitom mzdové náklady jsou mor každého podniku. Vůbec se nedivím, že spoustu funcí zrušili a je to dobře - to se tu drželo od R-U monarchie a vycházelo to z toho, že není žádná mechanizace, nejvýš telegraf.
Outsourcing je moderní termín, se kterým se poslední dobou nakládá podivným způsobem (což zde bude obdobný případ), ale o tom určitě není to, co se snažím říct. Tím už ale taky mícháš hrušky s jabkama - jedna věc je jak postavíš náklady a dodavatelskou strukturu a druhá věc je které činnosti na trhu (v osobní dopravě dálková) lze nechat soukromníkům, "ať se porvou" Koleje jsou jedny - správa kolejí bude vždy centrální, se vším všudy (tedy i s traťováky).
jano.z napísal:Dialniciar:
Kde vidíš tú prezamestnanosť? V kanceláriách? Možno v tých vyšších (ja sám teda tiež sedím v kancelárii, každopádne nepretržite komunikujem s ľudmi vonku). Vonku pri trati rozhodne už prezamestnanosť nie je. Na mašine bývali 2 ľudia, ostal jeden, v menšej stanici bývali 7 ľudia, ostali 2-3, na väčších staniciach tiež ostala menej než polovica ľudí. Vlakové čaty sa pozmenšovali na max. 1-2 ľudí. Dispečerský aparát nenabobtnal ani rozdelením ŽSR ani ČD. V depách sa porušilo ľudí, traťovka bola zúžená, osádky elektromontérov boli znížené o jedného človeka, atď.
Ďalšie znižovanie personálu (vlak bez vlakovej čaty, 0-1 človek v stanici, 1-2 ľudia vo väčšej stanici, ďalšie znižovanie údržbového personálu) už znamená výrazný zásah do spôsobu organizácie a zabezpečenia dopravy a vyžaduje stámiliónové až miliardové investície do vybavenia. Napr. na trati Bratislava - Nové Mesto nad Váhom sú v každej stanici 1-2 ľudia, plus sú k tomu 4 riadiaci dispečeri. Lenže zabezpečovacie zariadenie, ktoré to umožnilo, stálo okolo 20 mil. € ... Obdobne v ČR na trati Břeclav - Přerov, Praha Holešovice - Kralupy a už zanedlho na trati Přerov - Ostrava. Takisto to, aby pri daných rýchlostiach a ramenách mohol byť na mašine len sám rušňovodič vyžaduje prítomnosť vlakového zabezpečovača, ktorý stojí cca. 500 tis. €.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.