Moderátor: Moderátori
i15 napísal:vizualizacia useku D3 Svrcinovec - Skalite od spolocnosti PRAGOPROJEKT, a.s.:
http://www.youtube.com/watch?v=pChmmPr035Y (1. cast)
http://www.youtube.com/watch?v=LjsXh4uiH1o (2. cast)
Podľa videa to bude veľmi zaujímavá stavba, 2 tunely, 13 mostov a jeden z najvyšších mostov v SR, mhm už sa teraz teším na výstavbu, síce priskoro, ale nevadí
Je to budúca diaľnica, preto je to na videu ako plný profil, aj keď sa to postaví ako pol profil, stále sa to do budúcna bude brať ako budúca diaľnica, aj keď sa druhý profil dostavia o 20 rokov.JANO napísal:Prečo video ukazuje plný profil keď sa to bude stavať v polovičnom profile ?
Ak to postavia na pol profil a zemné práce ( zárezy, výkopy, oporné múry ), neurobia na plný profil tak plný profil tejto dialnice neuvidia ani naši vnuci. Sú tam veľmi zložité gelogické podmienky, hrozba zosuvov, spodné vody, ..., preto treba urobiť zemné práce tak aby sa tam vošli oba pruhy, pričom sa dokončí iba jeden, a mosty a tunely sa tiež kľudne môžu zatiaľ postaviť na polovičný profil ale mesí sa ponechať priestor na ich dostavbu. Desím sa, že to postavia podobne ako obchvat Oravského Podzámku, kde sa postavili oporné múry a odvodňovacie systémy tak, že ďalší pruh sa tam už nevojde. Pravda rozšíriť sa to dá vždy, ale koľko to bude stáť ? Ceny zemných prác pri dnešných technických prostiedkoch nie sú až tak závratné aby sa to nedalo spraviť hneď na plný profil ( Čím väčší objem zemných prác - tým lacnejšie vychádza m3 - je možné použiť väčšie mechanizmy ) a vozovku a drahé mosty dostavať neskôr.
konstrukt napísal:Je to budúca diaľnica, preto je to na videu ako plný profil, aj keď sa to postaví ako pol profil, stále sa to do budúcna bude brať ako budúca diaľnica, aj keď sa druhý profil dostavia o 20 rokov.JANO napísal:Prečo video ukazuje plný profil keď sa to bude stavať v polovičnom profile ?
Ak to postavia na pol profil a zemné práce ( zárezy, výkopy, oporné múry ), neurobia na plný profil tak plný profil tejto dialnice neuvidia ani naši vnuci. Sú tam veľmi zložité gelogické podmienky, hrozba zosuvov, spodné vody, ..., preto treba urobiť zemné práce tak aby sa tam vošli oba pruhy, pričom sa dokončí iba jeden, a mosty a tunely sa tiež kľudne môžu zatiaľ postaviť na polovičný profil ale mesí sa ponechať priestor na ich dostavbu. Desím sa, že to postavia podobne ako obchvat Oravského Podzámku, kde sa postavili oporné múry a odvodňovacie systémy tak, že ďalší pruh sa tam už nevojde. Pravda rozšíriť sa to dá vždy, ale koľko to bude stáť ? Ceny zemných prác pri dnešných technických prostiedkoch nie sú až tak závratné aby sa to nedalo spraviť hneď na plný profil ( Čím väčší objem zemných prác - tým lacnejšie vychádza m3 - je možné použiť väčšie mechanizmy ) a vozovku a drahé mosty dostavať neskôr.
Ceny zemných prác ťa vôbec zaujímať nemusia, ty to platiť nebudeš. A okrem toho, zemné práce, násypy, výkopy sú oveľa lákavejšie pre firmy, ako stavba mosta, pretože sú ziskovejšie.
zoom napísal:Mam taky pocit, ze R3 sa na Orave moze v pohode stavat v plnom profile, jedine problematicke miesto je z Kralovian cez Dolny Kubin po Hor. Lehotu (terajsia R3).
stanog napísal: Pisalo sa tu že odlahčí ťah Trstená - Šahy, ale týmto ťahom chodia autá Warszawa - Budapest takže nerozumiem prečo by mali ísť obchádzkou cez Žilinu.
zoom napísal:stanog napísal: Pisalo sa tu že odlahčí ťah Trstená - Šahy, ale týmto ťahom chodia autá Warszawa - Budapest takže nerozumiem prečo by mali ísť obchádzkou cez Žilinu.
Veď to si všetci myslia! Ale po dokončení R3 a D3 uvidia, kde bude vačšia hustota premávky. A kde spravili podľa mňa chybu.
kraken napísal:To je kvůli tomu, že R3 se nebude stavět z Banské Bytrice na Ružomberok, ale na Martin a bude pak lepší jezdit na Skalité, protože je to tam kratší. Ostatně - Poláci svoji S7 na slovenské hranice budou stavět až po roce 2020 nebo vůbec. Takže bude lepší jet přes Skalité na Bielsko Bialu a dále kamkoliv do Polska po S1.
Ostatně - Poláci svoji S7 na slovenské hranice budou stavět až po roce 2020 nebo vůbec.
kraken napísal:Ostatně - Poláci svoji S7 na slovenské hranice budou stavět až po roce 2020 nebo vůbec. Takže bude lepší jet přes Skalité na Bielsko Bialu a dále kamkoliv do Polska po S1.
devil napísal:prilis sa precenuje vyznam polovicnych profilov len preto ze maju honosny nazov "rychlostna cesta", hoci ich komfort je ako ciest I. tr. a ze idu cez hranice hoci na hraniciach su intenzity mimoriadne nizke v porovnani s vnutrozemim. takze pre osobne auta par km novej 2 pr. cesty neprinesie zasadnu zmenu, jedine zrusenie obmedzenia pre nakladiaky nad 7.5 t ci ake obmedzenie tam je.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.