Generel dopravy prechádza schvaľovacím procesom
(25.01.2007, SITA)
Generel dopravy mesta Trenčín, dokument, ktorý má vyriešiť akútne problémy s premávkou v meste na roky dopredu, je momentálne vo fáze, keď sa k nemu vyjadrujú viaceré dopravné orgány.
„Nosné body generelu sú výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh, vybudovanie Juhovýchodného obchvatu mesta, mimoúrovňové križovania cez železničnú trať, využitie súčasného železničného mosta ako cestného po modernizácii trate, nová hlavná cesta s pracovným názvom Nová nábrežná v centre, okružné križovatky a výhľadovo ďalší cestný most medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová,“ povedal trenčiansky primátor Branislav Celler. Vypracovanie generelu trvalo s prestávkami, ktoré zapríčinilo riešenie modernizácie trate, takmer štyri roky, podľa B. Cellera ďalší rok trvá schvaľovací proces. V ňom už boli vznesené viaceré pripomienky, ktoré samospráva do dokumentu včlení. Generel bude súčasťou nového územného plánu mesta.
Druhý cestný most by sa podľa B. Cellera mal začať stavať v priebehu roka 2007. Jediný cestný most cez Váh v Trenčíne kapacitne nestačí, je už v rokoch, keď by mal prejsť generálnou rekonštrukciou a doprava je pri dopravnej nehode na hlavnom ťahu cez mesto ľahko zraniteľná. Most bude nadväzovať na diaľničný privádzač, situovaný približne dva kilometre južne od existujúceho mosta.
Ostatné body generelu súvisia s modernizáciou železničnej trate a jej prekládkou. Podľa B. Cellera sa centrum mesta rozšíri o 80-tisíc metrov štvorcových až k rieke Váh. Rieku a centrum doteraz rozdeľovala práve trať. Dopravné riešenie ráta s vybudovaním novej cesty - Nová nábrežná, ktorá bude súbežná s Hasičskou ulicou. Mimoúrovňové križovania trate by mali vzniknúť po celom meste. Modernizácia rieši aj prílišné zaoblenie trate v meste, čo si vyžiada výstavbu nového železničného mosta, no aj zbúranie viacerých rodinných domov a letnej plavárne. Súčasný železničný most by tak mal byť sprístupnený automobilovej doprave. Medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová by sa mal po roku 2015 postaviť ďalší cestný most cez Váh, samospráva chce v rámci generelu a nového územného plánu priestor zabezpečiť tak, aby sa nezastaval.
Zdroj: http://www.trencin.sk/27073
____________________
Vyhlásenie koalície SDKÚ-DS, KDH a HZDS v Trenčíne
(06.03.2007, SITA)
V uplynulých dňoch boli uverejnené informácie týkajúce sa modernizácie železničnej trate v Trenčíne. Koalícia SDKÚ-DS, KDH a HZDS v Trenčíne podpísala koaličnú zmluvu, ktorej text nebol správne interpretovaný.
V koaličnej zmluve je nasledovný text týkajúci sa modernizácie:
“DO PRIPRAVOVANÉHO NOVÉHO ÚZEMNÉHO PLÁNU MESTA TRENČÍN ZAPRACOVAŤ ÚZEMNÚ REZERVU PRE BUDÚCE VEDENIE NÁKLADNEJ ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY POZDĹŽ DIAĽNICE OBCHVATOM TRENČÍNA".
Z uvedeného textu vyplýva, že pri spracovaní nového územného plánu bude vyčlenený pozdĺž diaľnice koridor pre nákladnú dopravu. Tento projekt je však dlhodobou víziou dopravy v Trenčíne a nemá súvislosť s aktuálnou modernizáciou železničnej trate v meste. Tá podľa predstaviteľov všetkých koaličných strán musí prebehnúť podľa plánu.
Primátor Mesta Trenčín Branislav Celler:
,,Modernizácia sa v žiadnom prípade nezastaví, pretože pre mesto je strategicky nevyhnutné mať modernizovanú trať, nový železničný most a všetky bezkolízne prechody pre bezpečnosť ostatných druhov dopravy a chodcov. Na túto tému debaty ani neprebiehali, text koaličnej zmluvy v tomto bode sa týka výlučne dlhodobých plánov mesta, ak by sa intenzita nákladnej dopravy zvyšovala."
Krajský predseda ĽS-HZDS Milan Rehák:
,,Moje vyjadrenia z minulého týždňa smerovali výlučne k presmerovaniu nákladnej dopravy v budúcnosti mimo mesto. Súčasná modernizácia musí prebehnúť, aby trať, ktorá v meste je, spĺňala všetky parametre modernej železnice. Je v súlade s koncepciou modernizácie koridorových tratí a stanoviskami Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Táto moderná trať môže byť využitá aj ako tepna spájajúca súmestie Trenčín - Dubnica."
Predseda mestskej organizácie SDKÚ-DS Jozef Mertan:
,,Modernizácia v Trenčíne je v stave, kedy je nezastaviteľná. Je to proces, ktorý je v stave územného rozhodnutia. V koaličnej zmluve sa jedná výlučne o nákladnú prepravu a vyčlenenie koridoru pre ňu pri príprave nového územného plánu."
Predseda klubu poslancov KDH v Mestskom zastupiteľstve v Trenčíne Marián Kvasnička:
,,Tiež tento problém považujeme za doriešený, modernizácia v jej súčasnom stave bola dlhodobo diskutovaná a uzavretá. Ak sa ukáže, že o desať, pätnásť rokov bude situácia, najmä v nákladnej doprave, iná a bude to pre prospech regiónu, nezavreli sme si dvere a môžeme hľadať pre nákladnú dopravu alternatívne riešenie."
Zdroj: http://www.trencin.sk/28067