Moderátor: Moderátori
Thomas napísal:MImochodem nejde jen o tom, že provoz na současné ŠRT je rentabilní, ale taky o to, v čem má toto výhodu oproti stávajícím tratím.
Proč taky Rusové chtějí stavbu přes hornaté Slovensko, když v HU by stavební náklady byly nesrovnatelně nižší.
U nás se dokonce v r. 2001 (tuším že za Zemana) poklepával základní kámen na stavbě šrt Ostrava (Bohumín) - Rusko, dnes tam stojí jen ten základní kámen (pokud vůbec ještě stojí) .
ňThomas napísal:Bohužel nesouhlasím Jižní Slovensko je až po Hron pahorkatina, HU je rovina ( s výjimkou průchodu přes kopcena SZ od Buzdapešti. Místy je terén těžký (Soroška). Ale má-li trať obcházet Zvolen (kde je těžší terén), pak jejím jediným vnitrostátním přínosem bude náklad a přímá spojnice BA - KE. Mimochodem mapu znám dost dobřé a vím,že na Slovensku se bude trať dost klikatit (např. od Sorošky se musí k jihu, apod.) a HU zas taková zajižďka není .
Pořád mi nějak uniká, v čem je výhoda takové nákladné stavby oproti stávajícímu překladu podvozků v Čierné n. T. a na co to Rusové a jak říkáš i Rakušané potřebují.
Pravda je že do Hanisky už trať stojí - to je výhoda Slovenska (a já to poněkud pominul)
Thomas napísal:Na linii UA - Nyíregyháza - Fuzesabony - Hatvan - Budapest je rovina a mám za to, že je jasné, že jsem to myslel takto. S tou Soroškou ale máš pravdu.
Já taky říkám jen svůj názor.
Podle mě to může mít pro Slovensko smysl, pokud to Rusové tak chtějí, když se postaví trať na 160, nebo lépe 200 se splítkou rozchodů, která bude pro cargo i osobní dopravu a spojí AT - BA - TT- NR - ZV - KE - UA, kdy strany se budou 1/2 podílet na nákladech. Jinak nevidím, jak by se taková investice mohla vrátit.
random napísal:ja som vsetkymi dvadsiatimi proti stavbe SRT cez cele slovenske uzemie az do viedne .. neriesilo by to nic .. iba by to zobralo robotu nasim obcanom ... tie 4mld eur sa da poucit aj efektivnejsie .. ak je pravda ze EU potrebuje velke prekladisko s dobrou infrastrukturov preco ho neurobime na nasom ucemi? ... nech sa zdvojkolajni juzna trasa a upravi na 160kmh a severna deto.. nech sa dostavaju dialnice a rozsiri kosicke letisko... mozno by bolo dobre pouvazovat nad splavnenim tysy, bodrogu pripadne hornadu (jedno z toho) .. takto by sa vytvorila moznost ako prepravovat tovar po kolajach, ccestach, vode i vzduchu ... a to vsetko by bolo mozne z maleho uzemia kde by sa prebudovali iba uz existujuce prekladiska ... ak slovensko bude schopne prepravovat z tejto centrali kamkolvek a opacne naklad iba na tom trhne ... ja viem o co ide rakusakom .. maju dunaj a ten je kanalmi prepojeny zo zapadnym pobrezim .. no ked sa splavni jedna z riek na vychode (tysa je uz zplavnena neviem az pokade ale dost daleko) tuto vyhodu ziska aj slovensko ...
najprv treba mysliet na nas a potom na ostatnych ... stratime vyhodu pred ostatnymi ... neviem ako to je v polsku ale myslim ze oni nemaju SRT ... jedine slovensko ma tych asi 100km ... co sa tyka dalsieho rozsirenia SRT podla uvazovaneho projektu je to poriadna somarina ... ma sa to cele viest juznou trasou ... tu je zdvojkolajenych asi 96km a neviem pokial .. ale je to asi 1/3 ... vybudovanie SRT by spocivalo v elektrifikacii pre SRT a vytvoreni kolajovej spleti .. ja by som chcel vydiet toho sraca co bez relativne vaznejsich uprav tunela soroska tamat prezenie vlak po SRT (pretoze na to nebol nikdy projektovany) ... to rovno mozu prerazit dalsiu ruru alebo rozririt existujuci(povodny plan) ..ale to bez vyluky asi nepojde ... co sa stane ked tu budeme mat jednokolajovu mix trat SRT/NRT ??? dojde k tomu ze sa cela trat ubcha pretoze sa tam budu bit dva systemi .. nevravim ze to tak bude hnet ale zo vzrastajuciou premavkou sa to raz stane ... je to podla mna hlupost .. chore ... i ked slovensko dostane zaplatene za prepravu na svojom uzemi bude toiba zlomok toho co by dostalo keby sa za zlomok penazi mohlo vybudovat na nasom uzemi ...
aquila napísal:tato stavba sa nikdy nema sancu splatit. najma z dovodu, ze vlastne nie je co prepravovat.
ked ruske zeleznice cez BAM a transibirsku zdvihli nedavno poplatky, isla kontajnerova doprava o 80% dole.
nehovoriac o tom, ze supercontainerove lode s 10 000 a viac TEU su cim dalej tym beznejsie. a tam sa vlak skratka nechyta.
a co budu posielat ? sypke materialy ? ropu ? nehrozi.
nemci teraz experimentalne poslali jeden vlak ze ako to pojde a zistili, ze to je drahe ako das a viac ako experiment to neurobilo vela. nieco podobne ako s transrapidom, ked ho ani samotni nemci nebudu mat, lebo je pre nich drahy.
cize toto su krute fakty o tomto doslova nezmyselnom projekte ... snad len, ze ked je v havarijnom stave terajsia SRT, kde vlaky uz chodia 20 az 40 kmh a jej vyuzitie je tak tretinove, tak o com to je ?
Nick napísal:aquila napísal:tato stavba sa nikdy nema sancu splatit. najma z dovodu, ze vlastne nie je co prepravovat.
ked ruske zeleznice cez BAM a transibirsku zdvihli nedavno poplatky, isla kontajnerova doprava o 80% dole.
nehovoriac o tom, ze supercontainerove lode s 10 000 a viac TEU su cim dalej tym beznejsie. a tam sa vlak skratka nechyta.
a co budu posielat ? sypke materialy ? ropu ? nehrozi.
nemci teraz experimentalne poslali jeden vlak ze ako to pojde a zistili, ze to je drahe ako das a viac ako experiment to neurobilo vela. nieco podobne ako s transrapidom, ked ho ani samotni nemci nebudu mat, lebo je pre nich drahy.
cize toto su krute fakty o tomto doslova nezmyselnom projekte ... snad len, ze ked je v havarijnom stave terajsia SRT, kde vlaky uz chodia 20 az 40 kmh a jej vyuzitie je tak tretinove, tak o com to je ?
A kedy sa zaplatí diaľnica BA-ZA-RK-PP-KE ??
A kedy sa zaplatí výstavba novej trati na V. koridore, kde sa čoraz častejšie objavujú megalomanské návrhy ??
Hm, takže Rusi a Rakušania nie sú veľmi rozumní , keď chcú túto trať financovať a investovať tak do niečoho, čo nemá návratnosť, lebo sa nemá čo na tej trati prepravovať. No, ale tomu sa mi nechce veriť.
Thomas napísal:D1 se zaplatí. Jinak by nebylo PPP
Nick napísal:Thomas napísal:D1 se zaplatí. Jinak by nebylo PPP
PPP zatiaľ nie je. Dúfam, že bude v minimálnej miere. A ak bude, tak to bude len krátky úsek, nie celá D, navyše aká bude cena PPP, to dnes ešte nikto nevie, tak ako niekto vie, že sa zaplatí?
johhan napísal:aquila - toto už dávno nie je pravda - Nemci si odskúšali v januári 2008 ( test v najhorších sibírskych podmienkach ) kontajnerový vlak z číny do Nemecka a zistili že vlak prišiel o 14 dní rýchlejšie ako loď a aj lacnejšia preprava bola. A to predpokladali že im to bude trvať 20 dní
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.