Moderátor: Moderátori
johhan napísal:Alexander Velky napísal:15 mld. Sk?
Toto štát financovať nebude.
75% platí EU
MH napísal:Som velmi zvedavi na ten tunel o dlzke 1775 m a ako si s nim poradia. Vseobecne plati ze vystavba zeleznicnych tunelov je rychlejsia ako vystavba cestnych tak by to mohlo byt realne v nejakom kratkodobom casovom horizonte
MH napísal:Som velmi zvedavi na ten tunel o dlzke 1775 m a ako si s nim poradia. Vseobecne plati ze vystavba zeleznicnych tunelov je rychlejsia ako vystavba cestnych tak by to mohlo byt realne v nejakom kratkodobom casovom horizonte
magnus napísal:Ked som bol posledne merat hladiny na Tureckom vrchu, tak som stretol kamarata z Tr.Bohuslavic - vraj uz zeleznice zacali s vykupom pozemkov, tak snad tu vystavbu uz nic neoddiali.
Inak, ak je Johhan zainteresovany, chcel by som vediet, preco nie su ziadne vytycovacie fixy (geodeticke body) pri byvalom nadjazde, kde ma vyustit unikova chodba z tunela? Bude sa najprv razit tunela a az potom stolna? Do odporucani pri prieskume som daval poziadavku, aby sa stolna vyuzila ako prieskumne dielo. Som zvedavy, ako s tym nalozia projektanti a stavbari...
Alexander Velky napísal:
johhan,
aj tak je to stále dosť veľa, zostáva 25%, teda takmer 4 mld. Sk, ktoré budú určite riešené z úveru alebo z EIB, určite nie zo štátneho rozpočtu alebo železníc, ktoré sú stále v strate.
Alexander Velky napísal:johhan,
aj tak je to stále dosť veľa, zostáva 25%, teda takmer 4 mld. Sk, ktoré budú určite riešené z úveru alebo z EIB, určite nie zo štátneho rozpočtu alebo železníc, ktoré sú stále v strate.
johhan napísal:Alexander Velky napísal:johhan,
aj tak je to stále dosť veľa, zostáva 25%, teda takmer 4 mld. Sk, ktoré budú určite riešené z úveru alebo z EIB, určite nie zo štátneho rozpočtu alebo železníc, ktoré sú stále v strate.
No vieš tu sú 2 možnosti ... buď to budeme rekonštruovať teraz za 25% ceny alebo o pár rokov za 100% ceny ...
wazari napísal:Hm, tolko nam urcite EU nedala.
johhan napísal:Ja len že toľko sa dá čerpať pri našich vložených prostriedkoch. Ak vláda tie peniaze dá na viazaný účet do NBS tak EU nemá problém pri predložených projektoch rekonštrukcie koridoru poskytnúť 85% oprávnených nákladov
wazari napísal:Suhlasim.
Nie som si vsak isty, ci uz v tom (v statnom rozpocte) nie su uz aj peniaze EU.
Cize teraz to pojde iba po NMvV. Peniaze z EU na pokracovanie dalej budu az v 2007.
johhan napísal:Ano je to po NMnV nakontrahované a zabezpečené. Tých 5 mld by skorej mohlo slúžiť ako podiel štátu na úsek NMnV - Vrútky
Caesar napísal:johhan,
treba si uvedomiť, že železničná doprava je rozvinutá dostatočne, len sa modernizuje a tým to končí. Takže nejaké projekty tu sú, je tu stanovená cena, ale to je všetko.
Tu nie je a nebude doba, že EÚ dá 85%. Ano, dá, ale SR nemá z čoho stále dávať na nové projekty po 15-20%. Ani na 10% pri mnohých projektoch tento štát nemá, to by si mohol vedieť.
Môžeš oponovať (čo aj robíš v iných témach), že treba využiť túto šancu z EÚ, lenže neviem, čím to je, že Slováci nedokážu oceniť ani to, čo sa teraz modernizuje. Okrem toho, keby skutočne bolo také ľahké využiť ponúkané šance, tak už EÚ skrachovala od "návalu" všetkých projektov nielen zo SR.
johhan napísal:... a to je aj dôvod prečo je to v Čechách lepšie. A nepovedal to nejaký redaktor ale GR SŽDC.
Lenže momentálne sa na Slovensku ženieme za dalším zlatým teľaťom zvaným EURO a smutné je že za každú cenu - typická slovenská črta - stádovitosť.
Caesar napísal:johhan,
o euru vieme svoje, takže je tu proste nejaká hranica 3% št. rozpočtu, ale aj keby tu nebola, tak tu oveľa väčšie investície do železníc už nebudú, ak tak na sociálne programy.
V ČR je to lepšie, to je pravda, ale tiež majú ČD svoje problémy a dosť veľké a neriešia ich, takže tiež nebudú mať už oveľa viac projektov.
Okrem iného, železničná doprava je stratová, len je ekologická a má istotnú budúcnosť, avšak cestná doprava je tá, ktorá udáva tempo pri nových investíciách a podpore zo strany štátu, nielen na Slovensku, ale v takmer celej EÚ, aj mimo nej. Švajčiarsko - investície do cestných tunelov. Rusko - investície viac ako 10 mld. EUR do rozvoja diaľničnej siete.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.