Jurislav napísal:No dobre, ja nemam nervy na dlhsie vymeny nazorov/hadky/cokolvek, nechajme to. Najlepsie by asi bolo, aby to tu uz vsetko dostavali a ta dialnica by nemusela koncit.
Nemusíš sa hádať, ja ti len oznamujem, čo bude a nebude. Ty píšeš, čo by mohlo byť. Kde sa teda hádam ?
V r. 2007 bude ukončená celá D2.
V r. 2013 bude plnohodnotne opravená a rozšírená D1 BA-TT vrátane križovatky D1xR1.
V r. 2014 bude D1 v KE. S obmedzeniami medzi PP a PO pre Branisko.
V r. 2014 bude zrejme aj celá R1 vrátane obchvatu NR a to bez obmedzení.
V r. 2015 bude celá D3, možno niekde na 1/2 profil.
V r. 2020 by mala byť dostavaná na plný profil R4 PO-KE-Maďarsko a na 1/2 profil PO-Poľsko. Na plný profil sa očakáva ešte časový úsek 10-15 rokov.
V r. 2020 by tiež mala byť dostavaná na plný profil celá D4.
Okolo r. 2025 je v pláne dokončiť na 1/2 profil R2 ZV-KE a tiež R2 TN-ZH. Dostavba na plný profil bude trvať 15-20 rokov.
Okolo r. 2025 je tiež v pláne dostavať na 1/2 profil celú R3 a jej dostavba na plný profil bude trvať ďalších 15 rokov.
R5 a R6 sa nezmieňujú s istým termínom dostavby. Ale ani jedna nie je ešte na 100% pripravená, ich výstavba bude trvať 2-5 rokov. Otázka je, či sa R6 bude stavať hneď na plný profil alebo len na 1/2 profil so zemnými prácami a mostami ako na profil plný.
R7 je v pláne stavať na 1/2 profil a súvislý celý ťah by mohol byť dostavaný v r. 2025-2030. Jeho dostavba na plný profil bude trvať ďalších 10-15 rokov.
Týmto bude vyriešená najzákladnejšia diaľničná sieť. Zrejme sa však doplnia ďalšie D/R, ale bude sa cestovať lepšie, naozaj rýchlejšie na dlhšie vzdialenosti, čo sa totiž bude dať prispôsobiť (dnes sa nedá, lebo nie je prepojenie ani BA-ZA, ani BA-BB ani BA-KE ... a teda konkrétne pre kamióny negatívna správa je samotný úsek v BA kraji na D1).
Pred r. 2040 nebude dostavaná súčasná naplánovaná diaľničná sieť na plný profil. Ja sa toho už nedožijem určite. Ale aj tak mi nevadí, že nestihnem predbehnúť nejaký kamión hoci aj 1 km pred koncom diaľnice ... okrem toho, už tu sú značky, ktoré informujú o tom, že diaľnica sa bude končiť - teda nohu z plynu ...
a čo potom v 130 km/h 2 km pred koncom diaľnice chce človek robiť ?
No a k záveru: osobne si myslím, že TIR má právo v 100 km/h predbehnúť AVIU, ktorá ide 75 km/h ... nakoľko si predstav Jurislav, že by sa vytvorila kolóna: AVIA, TIR, ďalšie osobné autá: kto bude predbiehať ako prvý
Ako hovorím, chce to len trošku tolerancie