Prúd od Martina nepôjde po starej ceste, ale tunelom sa dostane do Lietavskej Lúčky a rovnako tak aj okolo 60% prúdu od Bratislavy sa sem dostane tunelom cez Ovčiarsko. Tam sa potom spoja a doprava, ktorá doteraz bola rozložená na dva smery, bude tiecť do Žiliny spoločne, po privádzači, ktorý sa teraz buduje na Rajeckej ceste. Zvýši sa tým prognózovaná dopravná záťaž až na 60 tisíc vozidiel na úseku od Lietavskej Lúčky po Saleziánov.
dopravny urbanista by najskor mal mat jasne kde kolko % dopravneho prudu smeruje. kolko % dopravneho prudu ide od MT do BA a potrebuje obist mesto a kolko smeruje do mesta
intenzita od Strazova je 25.000 co pre D3 a I/18 bude tazka pohoda. aj keby vzrastla o 100 %. ako ze sa nepojde po starej ceste(?), cast prudu tade pojde urcite.
Doprava by prešla po D3 do Strážova, odtiaľ na estakádu a po novom privádzači sa dostane do Lietavskej Lúčky a odtiaľ bude po diaľnici D1 pokračovať do tunela na Dubnú Skalu. V tom prípade by sa tam zvýšila hustota vozidiel až na 80-tisíc.
to je asi 3nasobny narast intenzit. nerealne. take nedosahuje ani mierova-senecka v BA, ktora ma 60.000 a to je predsa len BA a je tam paralelna stara roznavska. nehovoriac o tom ze stara cesta popri dialnici obvykle berie stvrtinu intenzit, a cim blizsie je mesto a cim je to vacsie mesto tym sa pocet ludi ktory idu len do mesta zvysuje. Cize vstup do mesta bude rozdeleny po D a I/18 zo zapadu od I/18 z vychodu a od LL.
pre porovnanie vo ZV od semaforu - krizovatky smerov od ZH a BB, centra ZV a odbocky na Krupinu po odbocku na sidliska Sekier a Motova je 20.000 aut a dvojpruhovka to zvlada, ide sa 60-70 km/h plynule ako normalne v meste takze mestsky 4pruh musi zvladnut 2-3 nasobok bez problemov.