kaviarista napísal:B; napísal:Mozte niekto popisat novy usek z osobnej skusenosti?
Ja zial nemam v blizkej dobe cestu tamodial.
dik
Co konkretne chces pocut? Su to standardne parametre porovnatelne s Novou Banou. Na moj vkus zbytocne klukate, ale to sa tyka celej R1.
V jednom a tom istom dni som isiel aj po D1 pri TN a ten komfort jazdy je fakt neporovnatelny. Preto som vsetkymi 10 za to, aby sa namiesto R7 stavala D5.
Kaviarista, tých zákrut, ktoré naozaj výrazne znižujú jazdný komfort, zase nie je na R1 až tak veľa, aby by sa v prípade zlepšovania parametrov niekedy v budúcnosti musela prestavať (nemám teraz na mysli rozširovanie, ale parametre zákrut) v celej svojej trase. Podľa mňa si zmenu parametrov dopravná situácia aj tak o nejakých 15, možno 20 rokov vyžiada, či už sa bude stavať plánovaná trasa R7 na parametre D alebo nie... Na R1 by podľa mňa stačilo D24,5/100 (za NR /120, na takú rýchlosť je aj plánovaná RC od NR po Tekovské Nemce), t.j. len mierne rozšírenie, ale hlavne prestavanie spomínaných zákrut, napr. kľukatý úsek pri MÚK Nová Baňa (južne od MÚK preložením koryta Hrona, je tam na to dosť miesta; úsek severne od MÚK prechodom na druhú stranu rieky a späť, čím by tri ostré protichodné oblúky nahradil jeden mierny), kľukatý asi 1 km úsek hneď za mostom pri Hr. Beňadiku (ľahký terén - rovina), preloženie asi kilometra trasy pri Hronskej Breznici (ZH - ZV), riešenie zákruty pri Jalnej (tiež ZH - ZV) a samozrejme nové vedenie trasy na úseku od Voznickej skaly po obchvat Žarnovice po lúkach po druhej strane Hrona a zárezom a mostom poza obec Voznica.. Úhrnne odhadom asi 7-8km novej preloženej trasy, nevýhodou a komplikáciou by však bola nutnosť riešiť každý tento miniúsek osobitne od povolení až po zriaďovanie stavenísk.