Moderátor: Moderátori
Dy napísal:1 km diaľnice v ČR bude stáť v priemere 350 mil. CZK, taký je nový projekt ŘSD, ktoré chce postaviť 256 nových D/R do r. 2009, ročne za 40-50 mld. CZK.
Keď to aj vynásobíme *1,3 tak dostaneme sumu 455 mil. SKK, čo jednoducho nie je suma 500 mil. SKK za 1 km, čo bola cena diaľnice v SR za rok 2005 z údajov r. 2004-05.
Ono je to však spôsobené aj tým, že keď je veľká rozostavanosť, ceny klesajú.
Koksolam napísal:Dy napísal:1 km diaľnice v ČR bude stáť v priemere 350 mil. CZK, taký je nový projekt ŘSD, ktoré chce postaviť 256 nových D/R do r. 2009, ročne za 40-50 mld. CZK.
Keď to aj vynásobíme *1,3 tak dostaneme sumu 455 mil. SKK, čo jednoducho nie je suma 500 mil. SKK za 1 km, čo bola cena diaľnice v SR za rok 2005 z údajov r. 2004-05.
Ono je to však spôsobené aj tým, že keď je veľká rozostavanosť, ceny klesajú.
Suhlas. A mozno trosku aj tym, ze maju menej narocnych usekov ako u nas
Jaroslav Štemberk napísal:Nové úseky D1 a D11 budou vzhledem k málo náročnému terénu poměrně levné, ale D8 (přes Krušné Hory a České Středohoří) a R1 (Pražský okruh) patří zase naopak k těm s náročným terénem a tím pádem drahým.
Dy napísal:Jaroslav Štemberk napísal:Nové úseky D1 a D11 budou vzhledem k málo náročnému terénu poměrně levné, ale D8 (přes Krušné Hory a České Středohoří) a R1 (Pražský okruh) patří zase naopak k těm s náročným terénem a tím pádem drahým.
Myslím si, že žiadny úsek nedosiahne toľko ako je už dnes v SR plánované sumy nad 1,5 mld. SKK na 1 km diaľnice, ide o D1, tunely.
Jednoducho, v tomto na nás ČR nemá. Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH), ceny ocele budú od r. 2007 stagnovať a klesať a keď SR prejde viac na CB kryt, tak sa môže ušetriť a to dosť výrazne, rádovo v 100-vkách mil. SKK na 1 km takéhoto úseku.
Dy napísal:Jaroslav Štemberk napísal:Nové úseky D1 a D11 budou vzhledem k málo náročnému terénu poměrně levné, ale D8 (přes Krušné Hory a České Středohoří) a R1 (Pražský okruh) patří zase naopak k těm s náročným terénem a tím pádem drahým.
Myslím si, že žiadny úsek nedosiahne toľko ako je už dnes v SR plánované sumy nad 1,5 mld. SKK na 1 km diaľnice, ide o D1, tunely.
Jednoducho, v tomto na nás ČR nemá. Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH), ceny ocele budú od r. 2007 stagnovať a klesať a keď SR prejde viac na CB kryt, tak sa môže ušetriť a to dosť výrazne, rádovo v 100-vkách mil. SKK na 1 km takéhoto úseku.
Dy napísal: Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH),
Na druhej strane idete opäť zavádzať druhú sadzbu DPH. Dve sadzby v minulosti preukázateľne boli zdroj špekulácií a daňových únikov.
Áno, ale každý z cieľov sme schopní napĺňať istým súborom opatrení. Veľmi opatrne zvažujeme, aká komodita v akej sadzbe DPH bude. Práve preto, aby sme predišli problémom, o ktorých hovoríte.
Čiže povedzme v stavebníctve nižšia DPH nebude?
Nie. To by bol naozaj obrovský problém a naozaj by sme si tým protirečili.
B; napísal:Dy napísal: Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH),
Minister Pociatek to popiera
vid
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=75638Na druhej strane idete opäť zavádzať druhú sadzbu DPH. Dve sadzby v minulosti preukázateľne boli zdroj špekulácií a daňových únikov.
Áno, ale každý z cieľov sme schopní napĺňať istým súborom opatrení. Veľmi opatrne zvažujeme, aká komodita v akej sadzbe DPH bude. Práve preto, aby sme predišli problémom, o ktorých hovoríte.
Čiže povedzme v stavebníctve nižšia DPH nebude?
Nie. To by bol naozaj obrovský problém a naozaj by sme si tým protirečili.
Jaroslav Štemberk napísal:Podle toho, co jsem dosud četl, tak při výstavbě je CB kryt proti asfaltu dražší, ale následně podstatně šetří náklady na údržbu.
Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).
Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).
Lermik napísal:Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).
a taky D5 od Plzně až na hranice
Jaroslav Štemberk napísal:Lermik napísal:Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).
a taky D5 od Plzně až na hranice
D5 od Plzně ke hranicím je uvedena právě v tom odkazu.
Dy napísal:Bude sa šetriť na výstavbe D47 do Ostravy. Dôvodom je schodok štátneho rozpočtu na rok 2007.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4767
Okrem toho sa plánuje šetriť aj na výdavkoch na armádu, ponechané sú vo väčšej miere sociálne výdavky, zrejme aby bol tento orpzočet ODS schválený v parlamente aj ČSSD.
Dnes má ČR vládny dlh na úrovni viac ako 700 mld. CZK.
Je jasné, že euro ČR pred r. 2010 mať nebude.
Lenny napísal:Dy napísal:Bude sa šetriť na výstavbe D47 do Ostravy. Dôvodom je schodok štátneho rozpočtu na rok 2007.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4767
Okrem toho sa plánuje šetriť aj na výdavkoch na armádu, ponechané sú vo väčšej miere sociálne výdavky, zrejme aby bol tento orpzočet ODS schválený v parlamente aj ČSSD.
Dnes má ČR vládny dlh na úrovni viac ako 700 mld. CZK.
Je jasné, že euro ČR pred r. 2010 mať nebude.
Termín by to ohrozit nemělo. Je chyba šetřit na investičních výdajích a ne na mandatorních, ale v tuto chvili změna mandatorních vydajů není možná. Tak dál budu platit z daní lidi co nechtějí dělat.
Jaroslav Štemberk napísal:Proč myslíš, že nebudou zahájeny na jaře 2007?
Lenny napísal:Jaroslav Štemberk napísal:Proč myslíš, že nebudou zahájeny na jaře 2007?
Výkup pozemků a ještě nebyla podány žádosti o SP na rozhodující stavební objekty.
Jaroslav Štemberk napísal:Jsou v tom nějaké vážné zádrhele? Kdyby nebyly, tak by neměl být problém, to do jara vyřídit.
Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.