Moderátor: Moderátori
V rámci efektívnosti a zjednodušenia sme použili alternatívny prístup, a to tzv. pravidlo polovice. To znamená, pre novú dopravu, ktoré sa presunula na nový koridor RC aplikujeme polovičnú úsporu pôvodných užívateľov, avšak iba pre priame dopady, t. j. úspora času a prevádzkových nákladov vozidiel;
Z hľadiska CBA síce tento úsek nedosiahol najvyššiu návratnosť, avšak toto môže byť spôsobené tzv. pravidlom polovice, ktoré sa za účelom zjednodušenia výpočtov v CBA aplikovalo.
Z hľadiska CBA tento úsek rovnako nedosiahol najvyššiu návratnosť, opäť to však prisudzujeme pravidlu polovice, ktoré sa za účelom zjednodušenia výpočtov v CBA aplikovalo.
očakávaný efekt bol stanovený pre prvý rok dokončenia investície, ale aj ďalej v čase (ďalších 30 rokov) na základe vývoja vyššie uvedených parametrov
V severojužnom smere, prevažne medzi hraničnými prechodmi Šahy a Skalité, sa cez centrálne územie SR realizuje diaľková medzinárodná tranzitná doprava, prevažne ťažká nákladná, avšak vzhľadom na pozorované intenzity nemožno túto dopravu považovať za významnú
V našej prognóze očakávame veľmi mierny nárast intenzity nákladnej dopravy, ktorý koreluje s očakávaným rastom HDP SR (dlhodobo cca 1-2% ročne), avšak pokles osobnej doprav, a to vzhľadom na klesajúcu demografickú prognózu a postupné starnutie obyvateľstva.
aquila napísal:idealne este klasicka jednicka na raztocno
pa3ck napísal:aquila napísal:idealne este klasicka jednicka na raztocno
V tomto prípade nie je fakticky jedno, či sa to bude stavať ako jednotka alebo polprofil RC (keďže bez tunela to zrejme nepôjde)?
jarino napísal:Ideál by bol, ak by sa tieto dve inštitúcie prestali hrať na vlastnom piesočku
cize zbytocna studia lebo ak raz o vela rokov pride k realizacii nikto nebude akceptovat staru studiu.Tá CBAčka povedala iba toľko, že v súčasnosti nie je potrebné na danom koridore stavať štvorpruh za miliardy eur, na čo táto republika aj tak nemá peniaze. To bolo jasné aj bez tej CBAčky.
nie. zo 70 km trasy M2 je 30 km v prevadzke a planuje sa dalsich 10 km okolo retsagu. cize 40 km vs. 0 km na nasej strane. martin obchvat ma, kremnicke bane = par domov pri ceste. krupina, sahy = prietah hlavnym namestim.Podľa mňa by na začiatok stačilo urobiť obchvat Kremnických Baní a Martina. Možno nejakým spôsobom poriešiť Turček. Do budúcna by bolo vhodné uvažovať so spojením Turca s Hornou Nitrou kľudne v parametroch cesty 1. triedy. Juh závisí od dohody s Maďarmi.
a kvoli comu ? intenzita na obchvate hornej stubne bola okolo 3.000 aut. tolko by ich bolo kdekolvek na ktoromkolvek koridore.Určite by si NDS/SSC mali dať spraviť štúdiu realizovateľnosti na túto časť koridoru.
nevo83 napísal:Driver: to ze to dava ako to je, nie je jeho problem, ale holy fakt ako su nastavene nase zakony a kriteria..
To ze my sa na to divame ,,lokalnym sedliackym rozumom,, je vec druha.. Ak by sa islo cisto podla kazdeho z nas tak sa stavia dialnica aj pri Snine a Starej Lubovni..
A to sa nebavime este o expertoch z UHP a podobnych institucii..
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.