Problém zrušenia osobnej dopravy bol ten, že sa prestali využívať trate. Rozkradli sa. Dnes by sa mali obnoviť, aby sa vytvorila funkčná verejná doprava. Ale u nás to len tak nepôjde. Takže kým inde je dôvod na VRT tak u nás ako v zapadákove se pôjde busmi po cestách necestách, lebo trate spustli. Rozvoj nie je o tom, že hypoteticky vypočítam cenu taxíka pre 30 ľudí, ktorí im ale nezaplatím. Ale o tom, že DOTUJEM a umožňujem nepriame vplyvy na rozvoj ekonomiky v regiónoch. Na tomto stojí ekonomika, na službách a regiónoch. Nie na tom, že pol milióna ľudí maká v továrňach na montáž strojov, čo je hybná sila Slovenska aj pre živnostníkov aj pre štát. Na tom, že mám pole, dopestujem a vyveziem a to isté menšiu halu s plastovými rúrami a vyveziem etc. Úplne iný koncept. Tak sa bráni vyľudňovaniu a zmierňujú sa nožnice. My dnes nemáme ani regionálnu dopravu ani celoštátne siete ... ani len z 2/3 postavené nie sú. A to mnohé krajiny už robia opakovanú nadstavby tých sietí a siahajú do tých regiónov priamymi štátnymi injekciami. Čiže nebudeme už ani konkurencieschopní ... bola chyba rušiť verejnú dopravu, privatizovať SADky bez podmienenia lepších investícií v horizonte 10 rokov, zmraziť výstavbu štátnej siete, hoci sa masívne privatizovalo. Predal sa majetok v objeme 4x väčšom, než bol problém v bankách. Za celú dobu tie fondy len prerábali, kde skončil polovičný výnos z SPP, v lufte, vo fondoch v zahraničí sa niekto napapal. Česi privatizovali ČEZ a investovali do dopravy v rovnakej dobe. Chorváti privatizovali svoju INA ale investovali do diaľnic. My sme privatizovali, ale nepodporili sme investične dopravu. Naopak, Mikloš siahol aj na Cestný fond kde boli pekné miliardy k úžitku. Česi svoj SFDI zväčšili. Proste treba mať viac pilierov a kde sú oni všetci a kde sme my. To jedno s druhým súvisí. Ale čo by sme chceli, keď Schmognorová, SDĽ, čiže ľavica vyhlásila, že auto je luxus a malo by podliehať extra dani.
To boli nešťastní ministri financí: škrtať vedia všetci, ale škrtať treba tak, aby sa niečo aj rozvíjalo. A ako hovorím, privatizovalo sa všetko možné ale sa to nevrazilo naspäť. Niečo sa oddlžilo, niečo dalo do 2. piliera, ale Kaník to nastavil len stratovo. A nevadilo to nikomu? Je a bolo to nezodpovedné ako sa k tomu pristúpilo a okradli sme sa na dividendách do rozpočtu! Všetok kapitál uniká preč..
Ostatné vlády to dorazili. Fico sa rozhodol nabaliť sa na doprave tiež. Možno nie on, ale Počiatek zarobil na plastových kartičkách pre profi vodičov s 560% maržou. Vážny na mýte. Kto to kedy videl tunelovať si mýto? Vytiahnuť peniaze z vlastnej ekonomiky z firiem, previesť inde a tváriť sa ja nič ja muzikant, ale je to právne podložené. Preto nikto nič. EU fondy nie je vidieť, lebo staviame draho: aj nadnesené epertízy aj náročné úseky. My postavíme 0,5 miliardy na železnici pár kilometrov. Na 4 roky. Podobne diaľnica, podobne pár mostov a je po fondoch. Efekt pre celú krajinu nie je vidieť. To už je väčší efekt z EIB, keď sme neboli členom EU, keď podporovali priamo konkrétne úseky ...
Doležala je škoda komentovať. To ešte len vyjdú veci, keď príde nová krv. A to vyjdú tak ako za každým.