devil napísal:eee pokial viem praveze 160 je max ak su priecestia a nie 140.
Zákon o dráhach hovorí:
§ 14 Križovanie dráh s cestnými komunikáciami
(1) Križovanie nových hlavných železničných tratí s cestnými komunikáciami sa zriaďuje ako mimoúrovňové. Pri
modernizácii existujúcich hlavných železničných tratí a vedľajších železničných tratí pre rýchlosť železničných vozidiel
viac ako 120 km/h alebo pri modernizácií križujúcich cestných komunikácií stavebník existujúce úrovňové križovanie prestavia na mimoúrovňové križovanie, alebo ho zruší. Pri
modernizácii existujúcich hlavných železničných tratí, ktoré sú súčasťou transeurópskej dopravnej siete, alebo pri modernizácií križujúcich cestných komunikácií, stavebník existujúce úrovňové križovanie prestavia na mimoúrovňové križovanie, alebo ho zruší.
Z toho by vyplývalo, že už na týchto 2 úsekoch by nemali byť úrovňové priecestia. Ale zrejme to ošetrili tým, že je to "rekonštrukcia" a nie "modernizácia".
devil napísal: Skus este vysvetlit ten autoblok a znizrnie priepustnosti trate.
Pri autobloku sú oddielové návestidlá každý cca 1 - 1,5 km, takže v každom oddieli môže byť jeden vlak. Pri modernizácii sa autoblok ruší (okrem Kysúc) a oddiely majú 3-5 km. Oddeľujú ich návestidlá automatického hradla.
Príklad:
km 193,073 Dolný Hričov
km 188,996 AH Kotešová (oddiel dĺžky 4,0 km)
km 185,232 Bytča (oddiel 3,7 km)
km 181,684 AH Rašov (oddiel 3,5 km)
km 178,288 Výh. Plevník - Drienové (oddiel 3,3 km)
km 172,667 AH Manín (oddiel 5,6 km)
km 168,477 Považská Bystrica (oddiel 4,19 km)
Je to len plus-mínus pre predstavu, nie sú to presné čísla. Zábrzdná vzdialenosť vlaku idúceho 160 km/h je cca 1,5 km. Takže predlžovanie oddielov kvôli rýchlosti 160 km/h je v poriadku, ale 6 km oddiely sú pridlhé.
Na autobloku je to takto (kysucký koridor na 140 km/h):
Žilina km 249,887
oddielové návestidlo autobloku 2-2521 v km 252,058
oddielové návestidlo autobloku 2-2537 v km 253,609 (oddiel 1,5 km)
oddielové návestidlo autobloku 2-2551 v km 255,148 (oddiel 1,5 km)
oddielové návestidlo autobloku 2-2569 v km 256,911 (oddiel 1,7 km)
2L vchodové do KNM v km 258,626 (oddiel 1,7 km)
Nezmodernizovaný úsek Kraľovany - Turany (rýchlosť 100-120 km/h)
Kraľovany km 298,571
oddielové návestidlo autobloku 3003 km 300,297
oddielové návestidlo autobloku 3017 km 301,791 (oddiel 1,4 km)
oddielové návestidlo autobloku 3029 km 302,865 (oddiel 1,0 km)
oddielové návestidlo autobloku 3041 km 304,090 (oddiel 1,2 km)
oddielové návestidlo autobloku 3059 km 305,926 (oddiel 1,8 km)
L vchodové do Turian km 307,469 (oddiel 1,5 km)
Tzn. do medzistaničného úseku ZA - KNM alebo Kraľovany - Turany pustíš oveľa viac vlakov.
A to nehovorím o rušení výhybiek na zhlaviach, kde sa nedá pri mimoriadnych udalostiach jazdiť po nesprávnej koľaji (v protismere), rušení dopravných koľají a pod. na našom slávnom koridore ZA-BA.
Existuje aj elektronický autoblok, ktorý používajú pri modernizáciách na 160 km/h napr v ČR.