od Pacho » 26. Dec 2022 21:29
čo tu prosím Ťa sbásniš o 10m za km. veˇsuper jednoduchý úsek tomašovce, vyšiel určite na viac a rok navyše. N a juhu sa bude zázračne všetko robiť na čas a za zazmluvnene ceny, zabudni chytro na to.
O čom zas ty básniš? Len to čo Ti vyhovuje na odpoveď?
Ak nevieš, ktoré úseky sú ako tak ešte na hrane za 10 na km tak sa sa pozri na roviny od Tornale po Plešivec. Od Plešivca po Sorošku a z druhej strany od Jablonova nad Turňou po Košice-Šaca. Tiež úsek od Dargova po hranicu s Ukrajinou.
Pred desiatimi rokmi by sa zmestili do tvojho hodnotenia aj úseky od Tomášoviec po Figu. Ale čakáme dovtedy kým: EIA prepadnú, územné rozhodnutia sa nepripravujú a ak sú, tak prepadnú, do výkupu pozemkov po stavebnom konaní zdražejú ceny. Úsek Mýtna -Tomášovce tiež nemusel toľko stáť, ak by sa stavalo tam, kde sa dalo čiže na iných stavebných objektoch a nie čakalo kvôli prekládke elektrozariadení na všetkých stavebných objektoch a nie len tých, ktorých sa prekládka týkala. Medzitým si ani nezabezpečili potrebný stavebný materiál, veď stavebník mal schválenú časovú rezervu pre odklad a potom sa čuduješ, že po zvýšení cien materiálu a ceny práce je to všetko drahšie? To je jednoznačná chyba manažmentu stavby, logistiky a investora NDS. Ak by sa stavalo, to čo sa mohlo a doplácali by za stavebný materiál len za časť položiek problematického mosta, nie toho čo sadá, lebo to je jednoznačná chyba manažmentu, tak by to bolo aj lacnejšie a po intervenciách investora aj v stanovenom čase. Len nebola snaha spomínaných subjektov.
Obdobne je to pri Ružomberku, západný most nad Váhom mal dávno stať, východná strana úseku mohla by tiež byť hotová a skôr by sa prišlo na zosuvy. Obdobne je to s Višňovým, lebo tunel a mosty mali čas a teraz majú inú stavebnú hodnotu. A aby si nebol v tom, že inde sa nestavia nehospodárne, tak napíšem, že sa mi nepáči výstavba obchvatu Košíc na R4, kde sa zakladajú najprv mosty, čo je fajn. Ale výkony na rovných úsekoch cesty spevňovaním až do konečnej finálnej úpravy sa môžu robiť tiež súbežne, veď ceny za PHM, platy vodičov a ceny stavebného materiálu kamenivo a preprava tiež nie sú rovnaké každý rok.
A spomeniem špecialitu s názvom tunel Soroška. Tak ten, keď vychádzal pred zrušeným výberovým konaním určitú sumu, do jeho výstavby a ukončenia sprevádzkovaním bude stáť možno aj 10 krát viac, a to nielen kvôli zvyšujúcim sa cenám materiálu, ale aj práce a najmä opatreniami na ochrane životného prostredia. Možno sa to už vôbec nebude kvôli ochranárom stavať lebo všeobecný záujem je menej ako ochrana prírody.
Takých ortodoxných ochranárov by som naspäť nahnal do jaskýň a nesmeli by ani produkovať CO plyny spaľovaním, ak nevedia robiť prijateľne neprehnané kompromisy ale technické vymoženosti nemajú problém využívať, ako od presunov v rámci SR motorovými vozidlami alebo železnicami, tak až po obyčajne napísanie pripomienok na papier vyrobený zo stromov napr. v Ružomberku a strpením miestneho obyvateľstva z nekvalitného životného prostredia. O globálnom znečisťovaní tankermi, ktoré za mesiac viac znečistia vzduch ako ročné používanie všetkých vozidiel na svete. Ale to už som OT.
No a to je odpoveď aj pre ďalších, čo nevidia, že Žilinský kraj je priorita a ostatné kraje dostávajú reálne len omrvinky a nereálne prísľuby., opäť viď krásny príklad úseku s tunelom Soroška.