Ako, nič v zlom, ale tie katastrofické scenáre, ako sa ľuďom v Geči a Čani (skr. Geni) zrúti svet... už chýbajú len slzy, dieťa plačúce na rukách ustarostenej matky a dramatická hudba.
Ja teda neviem, ale fabrika má stáť na opačnej strane železničnej trate a gro osobnej cestnej dopravy ostane na západnej strane závodu - na I/17, teda na opačnej strane, ako je spomínané "trojmestie". Vyzerá to celé zo strany Valalikov a spol. skôr na bohapusté zneužívanie toho, že tam príde investor, ale poďme si niektoré najlepšie hefty z článku rozdeliť na drobné, keďže okrem vyplakávania starostu Valalík sa zaskvel aj samotný autor článku:
Intenzitu dopravy máme vysokú a cesta svojimi technickými parametrami nezodpovedá takejto vyťaženosti,“ sťažuje sa starosta Valalík Štefan Petrík.
...im pomoc prisľúbil aj štát, nová infraštruktúra existuje len na papieri.
Na ceste, ktorá vedie cez Valaliky, prechádzalo vtedy denne maximálne 7 400 áut
Ako vážne? Štát, postav! Lebo tu nemáme normálnu prímestskú dopravu a pre každý peceň chleba sa trepeme autom do Tesca, lebo tam majú akciju...
Tú cestu používajú hlavne obyvatelia tých troch dedín, takže žiadna NAD a obchvat odkloní možno pár áut z tých posledných troch dedín pred maďarskou hranicou. A ani tie nie, lebo ešte aj tie 3 dediny majú už teraz alternatívu v podobe cesty cez Myšľu (Slaneckú už rozširujú na 4 pruhy) alebo ísť rovno na I/17 pri Haniske, podľa toho na ktorú stranu mosta VSS sa chcú dostať.
Čo takto, keby sa rozhýbal kraj a cestu cez Valaliky opravil, keď má na ...uja parametre, potažmo keď je situácia natoľko neúnosná, že sa tam nedá existovať, tak postavil aj obchvat? Eurofondy sa v KE môžu čerpať do aleluje a je ich k dispozícii toľko, že ich nevie nikto vyčerpať a musia sa stále vracať naspäť.
Úplná perlička je, že tých 7400 áut je iba v najsevernejšom úseku od križovatky od Kokšov-Bakše po Barcu. V Geni už majú len nejakých 4000. A na toto chcú od štátu stavať obchvat
Jasné, po otvorení Volva pre 3300 zamestnancov budú všetci zamestnanci jazdiť autami iba cez Valaliky a v dzedzine nastane carmageddon!
Podobnú záťaž zažívajú denne aj komunikácie cez obce bratislavských satelitov ako Tomášov či Slovenský Grob.
Lenže Tomášov žiadny obchvat nepýta, lebo je tá doprava považovaná za normálnu a Slovenský Grob ktorý má spoločný obchvat s Chorvátskym Grobom, kde boli intenzity už dávno cez 12.000 vozidiel.... no a kto to len stavia obchvat Grobov? Je to štát? Je to vták? Je to superman? Nie. Je to KRAJ. Droba na tom makal, aj Trnka v KE mal 5 rokov na riešenie Valalikov, ak je to tam fakt také neúnosné.
Zhoršujúcu sa dopravnú situáciu môžu šoféri cítiť aj na periférii Košíc smerom k pripravovanému priemyselnému parku, kam má prísť piata automobilka. Ide o tri kľúčové tepny. Cestu prvej triedy, ktorá vedie na západ smerom na Rožňavu, využíva podľa aktuálnych údajov od Národnej diaľničnej spoločnosti denne až 30-tisíc áut.
Nevídali. Cesta I. triedy na západ smerom na Rožňavu s intenzitou AŽ 30 tis. áut! Wow! Takže si to rozmeňme na drobné. Tých 30 tis. áut je iba medzi Optimou a Perešom. Ďalej ich počet klesá k 21 tis. Stále sa bavíme o 4 pruhovej ceste s kapacitou vysoko cez 40 tisíc.
Za Šacou sa cesta zužuje a tam intenzita klesá k 13 tisícom. Čo chcel autor povedať tými 30 tis. nevedno. Výpovedná hodnota nula celá nula celá nula nula.
Ak to má byť neprekonateľná brzda dopravy pre Volvo v smere na Rožňavu, tak stačí opraviť cestu do Hanisky okolo USS, pokým nedorobia aj I. etapu obchvatu. Inak medzi I/17 a I/16 žiadny most VSS nie je, takže naozaj neviem, kde vidia autori článku problém.
Hlavným ťahom smerom na Ukrajinu prejde denne 36-tisíc vozidiel kým na južnej ceste číslo 17 na Miškovec je to 18-tisíc áut za deň. Dopravný lievik sa tak tvorí už pri križovatke VSS, kde podľa diaľničiarov za deň prejde priemerne 60-tisíc áut.
Odkloniť tranzit pri Košiciach by mala pomôcť aj rýchlostná cesta R2 (R4), ktorá je už vo výstavbe. Dokončiť ju plánuju v roku 2025. „Zatiaľ nevieme presne odhadnúť, aká intenzita bude po príchode nového investora, predpokladáme však jej nárast, povedala Žgravčáková
Načo sa spomínajú vnútromestské intenzity na 4 prúdových cestách v smeroch, ktoré má riešiť R4, t.č. vo výstavbe? Tak buď sa bude R4 používať a doprava sa rozloží na viac ciest, alebo R4 nikto nebude používať a teda je zbytočná rovnako, ako bude zbytočný obchvat Valalikov a všetky ostatné zbytočne navrhované 4 prúdovky uprostred poľa.
Inak tých 36 tis. v grafike dal ten chumaj, čo to písal na cestu I/19, kde boli maximálne intenzity 12.000, ale nevadí. Aj tých 18 tis. do Maďarska je tiež len vnútri Barce a za hranicami mesta taká intenzita nikdy nebola. Hlavne, aby to vyzeralo hrôzostrašne.
Nová cesta tretej triedy má vzniknúť aj medzi železničným uzlom Geča a Haniska.
Ako hovorí starosta Petrík, malo by ísť dokonca o štvorprúdovku.
Rovnaká chobotina ako 4 pruhy uprostred poľa vo Voderadoch. To sme fakt tak nepoučiteľný národ? Napríklad Volkswagen nemá doteraz k fabrike privedený žiadny 4 pruh a funguje úplne normálne.
O jedinom rozumnom riešení, t.j. o rozšírení I/17 medzi Barcou a Volvom na 4 pruhy som sa nedočítal v celom článku ani slovo, pričom to jediné by dávalo nejaký zmysel (napriamejšie napojenie Volva, R4 a mesta) a vyriešilo by to aj existenčné problémy Valalikov a Geni.