od vladik67 » 22. Jún 2022 22:20
5 rokov som chodil na týždňovky do BA 10 km západne od KE a stále som si volil cestu R2+R1.Pokiaľ by som došiel do KE a prešiel zápchatý PO, keďže ešte nebol tunel, tak za ten čas som bol už niekde pri Plešivci. To nehovorím o úspore km a tým aj PHM. Stále som sníval, nech aspoň 40% stavajú na juhu oproti 60% severu, hoci kvalitou len ako rýchlostná cesta a tiež hoci len v polprofile. Ale nech stavajú každý druhý úsek, aby bola možnosť predbiehania sviatočných vodičov, prípadne kamiónov alebo možnosť nestretávania sa s poľnohospodárskymi strojmi. Ja sa už nejakej slušnej a hlavne bezpečnej cesty od LC po KE nedožijem, keďže všetko na Slovensku všetko dlho trvá a záleží len na lobingu a politikoch, ktorí rozhodujú o stavbe ciest ako aj priorít, ktoré sa menia každé volebné obdobie (úplne pozastavenie Sorošky nielen výstavby ale aj prípravy, a taktiež stavebné prípravné špekulácie vo vysokom štádiu pripravenosti úseku rýchlostnej cesty Batka-Figa).
Čo sa týka D1, tak tú som si užíval počas ďalšieho 7 a pol ročného obdobia, keď do mesiaca mi trebalo cestovať do BA minimálne 5 až 6 krát avšak nie so svojim autom, a tak som neriešil PHM, čo dnes už nie je zanedbateľná čiastka. Zdržanie bolo stále pri RK a Strečne, čo bolo porovnateľne zo ZV, niekedy aj dlhšie. Čertovica bola pre mňa úplne zavrhnutá ako núdzový prepoj medzi R1-D1, to už radšej som využíval Donovaly, no nikdy nie v zime. Nebola to tiež žiadna výhra na slovenské pomery.
Záver nechám na návštevníkoch tohto fóra, ale môj názor je, že aj na juhu žijú ľudia, ktorí si zaslúžia kvalitné cesty a nemala by sa zneužívať maďarská karta na to, aby aj tu na juhu bola plynulá výstavba bezpečných ciest. Lobing a chamtivosť nespomínam, lebo keď už mám kvalitnú cestu, ľudia z vlakov presadnú do aut a čo kedysi postačovalo, už vygenerovalo ďalšiu dopravu. Pekne to vidno v BA a ZA kraji. Dáš niekomu prst a chce celú ruku (tunel Karpaty).