Viktorius napísal:Chcem vidieť toho, kto bude pracovať a nedostane za to zaplatené. Podľa môjho názoru musí byť dôvod, prečo n-tita nedostala vyplatené za svoju prácu a ten dôvod určite neostane bez následkov na termín dokončenia diela.
Je to problém Zhotoviteľa, aby si to vyriešil. Ak to bude mať vplyv na lehotu výstavby, NDS má v Zmluve časť ktorá pojednáva o sankciách.
Už dávno NDS mala tieto časti Zmluvy aplikovať na mnohých stavbách v minulosti, ale nominanti smeráckych vlád sa k tomu nemali...
nevo83 napísal:fakt by stacilo aby zakon o VO hovoril o tom ze: ze do sutaze ako je tato mozes ist len s potrebnym mnozstvom kapacit /auta,domiesavac atd atd/ + subka na specificke prace /raziace stroje, mostne konstrukcie a pod/ a ludia musia byt tvojom pracovnom stave.. Ktorím po ukoncení vystavby dodaju povinne referecie ze sa danej stavby zucasnili.. Resp nemoznost mat subku na subku
NDS-ka v tendroch určuje potrebné vybavenie ktorým Zhotoviteľ musí disponovať. Tak isto môžu určiť, ktoré objekty musí realizovať výhradne Zhotoviteľ.
Všetko sa to dá obísť, podobne ako ten hlúpy výmysel s FIDIC-om.
Nie je problém mať subku na subku a neobmedzoval by som to. Koniec-koncov je to problém Zhotoviteľa, aby si to zmanažoval.
Ak to zle manažuje, tak podľa mňa by bolo najjednoduchšie riešenie: neplníš míľniky, padáš zo stavby...
Následne zápis na register osôb, ktoré majú zakázané účasti vo VO.
Niekde to ide, napríklad:
https://zilina.dnes24.sk/zilina-bude-vi ... nia-361410Je to oveľa jednoduchšie, ako vymýšľať koleso, že iba čo ja viem 15% subiek. Subky čo robia zakladanie áno, subky čo robia výkopy nie a bla bla bla. A potom sa budú Záujemcovia sťažovať na ÚVO, že NDS si vymýšľa diskriminačné podmienky...
nevo83 napísal:A ak by sa to predsa len udialo, tak zakaz pre firmu byt v sutazi na 5r s nemoznostou ,,akoze len vymenim statutarov,, a nic sa nedeje...
+ pokuty za nedodrzanie terminov- mozes sa potom sudit so statom o navysene naklady ktore Ti vznikli/ak by sa nejednalo ako pri RK o geologiu zmenu trasovania/
Štát má už toľko informácií, že to až nie je pekné.
Máme register konečných užívateľov výhod resp. teraz sa to volá trochu inak.
Jednoducho by som register osôb so zákazom účasti vo VO naviazal na tento register a hotovo.
Ak by sa firma konečného užívateľa výhod našla v registri osôb so zákazom účasti vo VO, verejní obstarávatelia by na nejaké rozumné časové obdobie mali zakázané uzatvárať Zmluvy s akoukoľvek osobou, v ktorej daný užívateľ výhod figuruje. A uplatnil by som princíp 3x a dosť. Tretia účasť v registri osôb so zákazom účasti vo VO by znamenala definitívnu stopku...
NEmyslím si že potrebujeme vymýšľať ďalšie kritériá do VO a zbytočne to komplikovať. Všetci sa už teraz sťažujú aký je zložitý, aj ked mne to tak nepripadá.
Tých možností má štát dosť.
Problém je uplatňovanie pravidiel v praxi a využívanie možností, ktoré zákony v súčasnom znení ponúkajú.
Samozrejme aj tie zákony sa dajú ešte zlepšiť, to nepopieram.