Moderátor: Moderátori
V tuneloch nesneží.IDV napísal:... , ale jasne nie je to idealna trasa KE-BA, akurat horsie je to ze tam bude 10 tunelov (uz teraz je 7 ci kolko), staci ze v jednom sa nieco stane a hned zdrzania zapchy, plus je to celkom dlha trasa...
Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.IDV napísal:... vyhoda madarskej dialnice je ze tam nie su takmer ziadne stromy popri dialnici
metelesku.blesku napísal:DrX napísal:Prezradím ti tajomstvo. Ale nikomu to nehovor. Ten pravidelne zafúkaný strategický úsek na trase Bratislava - východ začína tu: https://goo.gl/maps/sbS6FDLe6NzcBXvz6 a končí tu: https://goo.gl/maps/1STyPuXXpzRjtZb1A
madarsko nie je vychodnejsie ako slovensko. zato ma nizsiu nadmorsku vysku ako sever. vacsina ZA-PO je nad 300 mnm az vyse 800 mnm co je porovnatelne s donovalmi a ovela vyssie ako soroskaNo i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie...
Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.
zato su drahe s drahou a casovo narocnou udrzbou. kolko dni v roku budu kvoli uzatvorenym tunelom vacsie/mensie obchadzky ? toto je len zaciatok, z najdhsich funguje len branisko, presov a ovciarsko su fungl nove. a kolko mostov ako na liptove bude treba odstavit, opravit ci nanovo postavit....na juhu je tunel v BA a dalsich 10 rokov zrejme ziadny nepribudne. vacsie mosty na juhu viem cca. vymenovat. na severe netusim kolko desiatok/stoviek (??) ich je.V tuneloch nesneží.
KN.SK napísal:V tuneloch nesneží.IDV napísal:... , ale jasne nie je to idealna trasa KE-BA, akurat horsie je to ze tam bude 10 tunelov (uz teraz je 7 ci kolko), staci ze v jednom sa nieco stane a hned zdrzania zapchy, plus je to celkom dlha trasa...Aj "maďarská dialnica" je dlhá, ba dlhšia o ~ 30 km a navheje dvojité spoplatnenie.
Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.IDV napísal:... vyhoda madarskej dialnice je ze tam nie su takmer ziadne stromy popri dialnici
No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie...
U nás už Dunaj vlastne nezamŕza — možno raz za dekádu v prístavných bazénoch a na VDG, ale dole v Maďarsku (okolie Baje) a ďalej smerom k ústiu ešte stále treba lámať ľady priamo na ňom, v toku (H, SRB, HR, RO a BG). Kolegovia zo žiaľ už nejestvujúcich SLK, pokiaľ lodenice ešte vyrábali lode = pred ich vytunelovaním, natočili videjká z plavieb na "morské skúšky" alebo odovzdávanie lodí v Constanți alebo v Galați, tak bolo vidieť na nich, že cez zimu po Dunaji brázdili riečne ľadoborce ('naše' nákladné lode ľadovej triedy nemuseli využiť ich pomoc, tie šli hlavne do Ruskej federácie a Nórskeho kráľovstva). Aj bez vzhliadnutia týchto videí som o tom vedel, ony len to pekne a jasne potvrdzovali.1715
— Ešte raz: No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie... — Tu nejde, či je Maďarsko východnejšie (Ináč má západnejšie, južnejšie a východnejšie zemepisné body ako Slovensko, ktoré má od neho len severnejší bod.), ale o to, že v rámci jedného a toho istého štátu je mierne inšia klíma smerom na východ, vplyv "mora" klesá, teda sa prejavuje viac kontinentálnosť klímy = väčší rozkmit teplôt počas roka.devil napísal:madarsko nie je vychodnejsie ako slovensko. zato ma nizsiu nadmorsku vysku ako sever. vacsina ZA-PO je nad 300 mnm az vyse 800 mnm co je porovnatelne s donovalmi a ovela vyssie ako soroskaja som napísal:No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie...
•••
urcite netreba vysvetlovat pojem teplotný gradient. ked na severe snezilo, na juhu bola poladovica....s oteplenim sneh mizne a poladovica sa posuva na sever...
Nepravda? Lesy (zoskupenie zväčša stromov) tlmia vietor (vetrolamy aj preto sadili i naši nehlúpi predkovia). Vietor nafúkava (snehové) záveje/jazyky. Tu na tomto úseku I/75, sú len polia poboch stranách cesty, keď sme tadiaľ pravidelne jazdili pred 20 až 25 rokmi, i počas zimy, tak vietor cez ňu prefúkaval zmes snehu a spraše z polí, keď nebol sneh, za sucha, tak len spraš...devil napísal:ja som napísal:Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.
V tuneloch nesnežídevil napísal:zato su drahe s drahou a casovo narocnou udrzbou. kolko dni v roku budu kvoli uzatvorenym tunelom vacsie/mensie obchadzky ? toto je len zaciatok, z najdhsich funguje len branisko, presov a ovciarsko su fungl nove. a kolko mostov ako na liptove bude treba odstavit, opravit ci nanovo postavit....na juhu je tunel v BA a dalsich 10 rokov zrejme ziadny nepribudne. vacsie mosty na juhu viem cca. vymenovat. na severe netusim kolko desiatok/stoviek (??) ich je.ja som napísal:V tuneloch nesneží.
•••
Treba mať šťastie, ak ideš cez celú Budapešť. Raz, keď sme šli s kolegami služobne cez Budapešť až na koniec Pešti, nebolo zdržanie, mali sme šťastie. No ďalší kolega sa neraz cez Budapešť terigal dve-tri hodinky. 1716IDV napísal:H cez BP je len o 10km dlhsia nez D1, po obchvate BP skoro nikdy nema vyznam ist z casoveho hladiska
nechapem co riesis, teplota je vyssia cim viac ides na juh a cim nizsia nadmorska vyska.— Ešte raz: No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie... — Tu nejde, či je Maďarsko východnejšie (Ináč má západnejšie, južnejšie a východnejšie zemepisné body ako Slovensko, ktoré má od neho len severnejší bod.), ale o to, že v rámci jedného a toho istého štátu je mierne inšia klíma smerom na východ, vplyv "mora" klesá, teda sa prejavuje viac kontinentálnosť klímy = väčší rozkmit teplôt počas roka.
zase utekas od temy. pisal si o stromoch ako snehovej zabrane. to je sice pravda ale na to nestacia stromy v sirokych rozostupoch ale na to treba vetrolamy a aj ich efekt je otazny v zimnom obdobi lebo listie opadava...a teda pytam kde si take videl npr. na D1 ???Nepravda? Lesy (zoskupenie zväčša stromov) tlmia vietor (vetrolamy aj preto sadili i naši nehlúpi predkovia). Vietor nafúkava (snehové) záveje/jazyky. Tu na tomto úseku I/75, sú len polia poboch stranách cesty, keď sme tadiaľ pravidelne jazdili pred 20 až 25 rokmi, i počas zimy, tak vietor cez ňu prefúkaval zmes snehu a spraše z polí, keď nebol sneh, za sucha, tak len spraš...
kazdy usek je jedinecny. otazka znie ze ked maju v alpach kopu tunelov musime ich mat aj my. podla mna nie.Tunely majú i v CH, I, A, IS, N, DK, ba i v H, etc. Sú nerozumný?
moznoMosty sú i na juhu, ba sa zvýši ich počet (R2 a R7; R_3?) - možno v hojnejšom počte ako na severe. I v Komárne máme nad Dunajom i Váhom (6 a 1 estakáda), možno pribudne ešte jeden-dva (Nitra-Váh-Rameno Váhu a Dunaj_?).
Nie vždy.devil napísal:teplota je vyssia cim viac ides na juh a cim nizsia nadmorska vyska.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.