Moderátor: Moderátori
to mohlo prejst povolovanim tak pred 20 rokmi.Zbytocne sa k tomu vraciat. Urcite najefektivnejsie by bolo rozsirit sucasnu cestu na 4-prudovu jednotku so 110-130kmh. Resp ak by sa dialnica stavala rozsirenim sucasnej cesty a na mosty/zarezy by sa postavila nova 1ka, tiez by bo bolo za zlomok ceny.
vladik67 napísal:Pacho: Pokiaľ odsúhlasia výstavbu, naplánujú, naprojektujú, schvália, zrealizujú a dajú do prevádzky sú nielen ceny materiálov, ale tiež ceny práce iné a hlavne vyššie. Takže aj na rovinách budú ceny rovnaké ako ceny pred 15 až 30 rokmi pri výstavbe na západe Slovenska od BA po ZI. Aj Soroška sa bude rovnať Višňovému, no aj vysoko pripravený úsek od Zacharoviec po Figu bude drahší s podobnými úsekmi či už geologicky alebo terénom v prírode, čo vidíme pri obchvate KE.
cPalo napísal:Chceš poriadnu cestu, ale za nízku cenu. Netuším či a o koľko to je predražené, viem len, že ak to chceš mať v týchto parametroch, t.j. 5km estakádu vo výške 15-45m a zvyšok zárezy/násypy, tak to asi oveľa lacnejšie nejde.
Schválne, skús dať tvoj odhad, aká mohla byť podľa teba cena podľa tebou schváleným projektom.
Apropo Pribina je síce trošku južnejšie, ale je to predĺžený obchvat Nitry + sever BB, teoretický je južný ťah R7+R2
Pacho napísal:ešte napíš, že pribina je skoro na severe a že za predraženie môže žilina, a už ťa môženm rovno preradiť do skupiny Drx.
Ako v poriadku, ja som ale nepísal, že som nechcel optimalizáciu, ale odpísal som Pachovi na jeho poriadnu, ale predraženú stavbujarino napísal:cPalo napísal:Chceš poriadnu cestu, ale za nízku cenu. Netuším či a o koľko to je predražené, viem len, že ak to chceš mať v týchto parametroch, t.j. 5km estakádu vo výške 15-45m a zvyšok zárezy/násypy, tak to asi oveľa lacnejšie nejde.
Schválne, skús dať tvoj odhad, aká mohla byť podľa teba cena podľa tebou schváleným projektom.
Apropo Pribina je síce trošku južnejšie, ale je to predĺžený obchvat Nitry + sever BB, teoretický je južný ťah R7+R2
DrX. trafil.
4 roky dozadu sa NDS pohrávala s myšlienkou, ktorú popísal. Teda reálne sa na nej robilo (rozumej zaplatili za analýzy, 100 stranové dokumenty, výkresy a pod.) a bola snaha to tak preprojektovať, t.j. nebola to len náhodná myšlienka investičného riaditeľa na WC-ku.
R2 v trase súčasnej cesty 1. triedy. Cesta 1. triedy v preložke.
S ohľadom na enviro nevidím moc rozdiel v tom, či:
1) diaľnica pôjde v trase cesty 1. triedy a cesta 1. triedy sa preloží vedľa.
2) po výstavbe opravená a vyasfaltovaná cesta 1. triedy zostane v pôvodnej trase. Diaľnica ide mostami po svahoch.
Práve tá možnosť 2) viac krát križuje chránenú oblasť s x piliermi rovno v nej
Nič hrozné tomu potoku ani tým rastlinkám v okolí neho by sa nestalo.
Určite by príslušný úrad ŽP rozhodol o nejakých kompenzáciách, avšak estakády by sa skrátili o niekoľko kilometrov.
Teraz je to už zbytočné riešiť. Na enviroportali sú doteraz prístupné predložené podklady NDS-kou aj s mapami. Ak ma pamäť neklame, robil na tom Dopravoprojekt.
Problém bol čas. Mosťáci chceli čím skôr stavať (zasa pri optimalizovanom variante by doba výstavby bola dva roky...) ehm klopkať kameň (v naivnej až zúfalej viere, že im to uhrá voľby ) a toto si žiadalo nový proces EIA a nie "na hulváta" zisťovacie konanie, ako sa to snažili so spriazneným MŽP oblbnúť. Podali sa rozklady, ozvala sa EK čo to robia a rozprávke bol koniec...
Avšak keby sa im podarilo pretlačiť optimalizovanú verziu, tak náklady by klesli a ÚHP by nemalo mať aké pripomienky. Takto museli urobiť ten cirkus čo urobili
Pacho napísal:no dobre , a aký efekt , alebo výhoda by bola ťahať D1 BA-ZV-KE?. veď BA ZA je fakticky po rovine určite jednoduchšie ak BA-Zv, jediný problém bola PX, ale ten problém v podstate vyrobili politici. Poťažne, keď by si uvažoval s aj s napojením na zahraničie, tak BA-ZV nič nerieši, ešte ani to napojenie strojárských firiem.
neve máš pravdu, ale treba jednoducho uznať, že koncepcia dostavať D1-D3 bola správna, lebo sa stavalo za menej penazí, a teraz ťahať R2 ,logika, nie?. Keby sa držalo sľubov a koncepcii, tak v roku 2010, mohol byť sever prepojený, a teraz by nebol problém investovať a stavť juh, bez toho aby sme museli rozmýšlať či estakády, alebo rozšíriť jestvujúcu trasu???: V súčasnoti už dávno mohlo byť dostavané D1 R R1 a hádať sa o prepojení cever juh.
tazke strojarstvo ide dole vodou....buducnost je niekde inde....chod do rakuska...tam toho bolo mozno menej ako v CS a predsa maju uplne inu zivotnu uroven.Niekedy dávno som pracoval ZTS MT, a problematiku "juzných ZTS", v celku poznám. Uz za socíku bol problém, keď prišla "paradajková" sezóna, tak ľudia jednoducho neprišli do roboty. ......a ím to bolo úplne jedno, že napr nesplní sa export......peace .
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.