PK
Áno Bratislava má hustotu obyvateľstva 1170obyv/km2, ale pozri si čo všetko je BA: Devínska kobyla, Karpatské lesy po Biely kríž, Lužné lesy, keby sme aj v týchto miestach postavili parkovacie miesta PM tak by sa parkovanie v meste asi nezlepšilo.
https://bratislava.sk/sk/sprava/kde-sa- ... iac-tlacia Skús si tú hustotu prepočítať na zastavené územie a dostaneš trochu iné číslo. Ďalej treba PM pre denne dochádzajúcich do Bratislavy, 150 000 viac/menej? sú nejaké "big data" od operátorov. Ružinov hustota pre zastavané územie 3100obyv/km2.
Stupeň automobilizácie Región Bratislava 1aut./1,523obyv. respektíve 656aut./1000obyv.
https://www.mindop.sk/files/statistika_ ... vatele.htm uvažovať s automobilizáciou na úrovni 500aut./1000obyv. pri uprednostňovaní IAD je nereálne, vid USA niečo cez 800voz./1000obyv.
Pri to výpočte parkovanie si bohužiaľ nezohľadnil, že potrebuješ 2 PM pri dochádzaní do práce, jedno doma jedno v práci. Je v USA iba 5% pokrytých miest dopravnou infraštruktúrou ? Niekde som čítal (bohužiaľ to teraz neviem nájsť) že v USA pripadá na 1 automobil 8 PM.
Snažiť sa odvodiť kapacitu komunikácií v mesta, od teoretickej kapacity jedného pruhu, no neviem. Samozrejme úzke hrdlá ktoré zbytočne zdržiavajú premávku rozčuľujú aj mňa, napríklad z tých lacnejších: 1 pruhové úseky na Račianskej a Vajnorskej, OK pred Vajnormi, Harmincova, zaparkované autá na Šancovej.
Kultúra US, prakticky kamkoľvek ideš, musíš ísť autom, áno sú mestá ktoré majú dobrú VHD.