Asi je jasné, že v tejto fáze výstavby už bude mať prioritu dostavba chýbajúcich úsekov, potom Horelice a až časovo niekde ďaleko-ďaleko za ňou rozšírenie Svrčinovca. Len je naozaj smutné, že ešte aj v roku 2013 sa akákoľvek koncepčnosť a súvsťažnosť nadväzujúcich úsekov nebrala do úvahy a vznikol z toho taký, s prepáčením, bazmek - plnoprofilová križovatka ústiaca do polprofilového, blbých 420 metrov dlhého, tunela. Hlavne keď za tunelom je v pohode terén na plynulý a nekolízny presun do jedného profilu.
Bohužiaľ, takýto paškvil tu teraz bude musieť byť trpený minimálne ďalších 20+ rokov, lebo aj keď by sa začala napĺňať kapacita polprofilu rýchlejšie, ako sú predpoklady (nehrajme sa na to, že tých 2000 tam ostane naveky), tak zas nikto na to nebude chcieť dať peniaze, vďaka obstarávaniam z minulosti, kedy ceny lietali od buka do Bukova a tým pádom aj v ľuďoch ostala zakorenená predstava, že tie ustrelené 30 a viac miliónové sumy za km sú normál.
Aj tak do dokončenia chýbajúcich úsekov D3 a dobehnutia iných infraštruktúrnych dlhov po celom Slovensku nemá zmysel rozmýšľať o rozširovaní polprofilu zo Svrčinovca.
...i keď menšia investičná akcia spočívajúca v splnohodnotnení D3 aspoň po tú budúcu vyťaženú križovatku predĺžením plného profilu o cca. 0,8 - 1km smer Skalité by potešila