Moderátor: Moderátori
aquila napísal:ze neviem ci bude obhajitelny co I len severny obchvat martina (R3)
Okrem toho netreba zabúdať na jednoznačnej podpore trasovania rýchlostnej cesty R1 (Banská Bystrica-Ružomberok) s križovatkou D1 v Ivachnovej, na ktorej sa doholi samosprávy dolného Liptova 8. marca 2017 v Ružomberku. „Rovnako trváme na navyhnutnej požiadavke urýchlenej dostavby úseku diaľnice D1 Hubová-Ivachnová. S týmito požiadavkami som opätovne rokoval s predstaviteľmi vlády a vedením NDS. Trval som na tom, aby boli pri príprave rýchlostnej cesty R1 akceptované požiadavky našich obcí, alebo aj rybárstva, čo sa nám podarilo,“ teší sa z čiastkového úspechu I. Čombor.
Nicmenej, pointa je rovnaka ked bude usek D1 HP - LL- DS , tak strati opodstatnenost R1 cez donovaly, R3 pri martine, cely usek D3 od HP po brodno, ktory sa v prvo rade nemal nikdy stavat a mal dopadnut ako R1 cez donovaly
A tunel Kozi chrbat nahodou nie je vrcholovy?
aquila napísal:Stara EIA je neplatna a musi sa robit nova, vid presov a dalsie pripady a pokial nebude schvalena aktualna EIA je zbytocne robit DUR.
R1 v smere RK je mrtva. Ak budu oligarchovia moc tlacit predlzi sa to po lupcu.. Dalej pase.
jarino napísal:NDS si dala vypracovať CBA, ktorá porovná R3 a R1. Preto nie sú konkrétny.
1. Prečo by mali byť intenzity po postavení dvojnásobné? len tak?
2. Vytvorí to niekoľko 100 mil investícií. Na Donovaloch, či v Korytnici, však tá R1 má isť polovicu času v NP a druhú v úzkej doline, oproti R3 od MT po HŠ, taktiež spojí hornú Nitru a Turiec.
na toto naozaj netreba. ale takisto kamion z krakowa do pesti nepojde cez turiec. mna skor zaujima (ale ved vieme ze kvoli ZA&MT) ze preco existuje vobec CORE-TEN sever-juh ked vychod-zapad (R1 ale aj R2 na vacsine tahu) vyrazne prevysuje ...a neviem ci niekto este veri na bajky o rozvoji osidlenia pri regrese obyvatelstva v europe. horna stubna 4.000 aut denne na kóre tenté. sever-juh mozno nikdy nebude treba dialnica.To si niekto skutocne mysli, ze kamion, ktory ma rovnaku maximalnu rychlost na dialnici aj na ceste prvej triedy pojde z Polska cez Zilinu a v Martine z D1 neodboci zrekonstruovanou cestou na Kremnicu a Zvolen, ale bude pokracovat az do Ivachnovej, aby sa popod Donovaly dostal do Zvolena? Cca 30 km naviac? Aby prekonal vacsiu nadmorska vyska doliny Barborina pri Korytnici ako horsky priechod Kremnicke Bane? Comprehensive TEN-T namiesto Core TEN-T? Narodny park Nizke Tatry namiesto Turcianskej kotliny? 17 km tunelov namiesto 3 km (Korbelka+Biely Potok+Osada+Korytnica+Hradiste vs. Remata)? 2,3 mld eur namiesto 903 milionov? Vobec nerozumiem, na co treba este dalsiu studiu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.