Moderátor: Moderátori
Dy napísal:Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
1. Vranov nad Topľou-Hanušovce nad Topľou-smer Kapušany
2. Vranov nad Topľou-Strážske
3. Vranov nad Topľou-Sačurov-Sečovská Polianka-smer Trebišov
4. Vranov nad Topľou-Vechec-Banské-Herľany-Bidovce
5. Nižný Hrabovec-Nižný Hrušov-Moravany-Trhovište
6. Sedliska-Topoľovka
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
bodrik napísal:Dy, a čo cesta I/15 v smere na Stropkov ..to je dosť dôležité cestné prepojenie v smere juh-sever ..hlavne počas letnej sezóny je tu pomerne hustá premávka, nakoľko cesta vedie pozdĺž vodnej nádrže Domaša (RO Holčíkovce, RO Poľany, RO Nová Kelča, atď..), ktorá je významným centrom rekreácie v tomto regióne
Dy napísal:bodrik napísal:Dy, a čo cesta I/15 v smere na Stropkov ..to je dosť dôležité cestné prepojenie v smere juh-sever ..hlavne počas letnej sezóny je tu pomerne hustá premávka, nakoľko cesta vedie pozdĺž vodnej nádrže Domaša (RO Holčíkovce, RO Poľany, RO Nová Kelča, atď..), ktorá je významným centrom rekreácie v tomto regióne
Ano, máš pravdu, na túto dôležitú cestnú komunikáciu som zabudol.
Samozrejme, že táto cesta by mala patriť pod prioritné, len ja si stále neviem zvyknúť na to, že bola len administratívne premenená z cesty II. a na cestu I. triedy a aj to len preto, že cesta I/15 prechádza mestom Stropkov, odkiaľ je súčasný minister dopravy. A myslím si, že tento už mohol aj túto cestu dať zlepšiť svojimi parametrami. Potom by to myslím bola aj akceptovateľná zmena kategórie cesty.
bodrik napísal:Áno, viem že "cukrár" je zo Stropkova.. Myslím si že ono tá zmena z cesty II. triedy na cestu I. triedy bola vcelku logická (je to dôležitá a aj dosť frekventovaná cesta), ale ako píšeš, mali sa zmeniť aj parametre (alebo aspoň začať s prerábaním) a nie len prepísať číslo v papieroch.. Možno sa k zmene malo pristúpiť až po úprave na potrebné parametre.. Čo už.. veľa ciest II. triedy potrebuje zmenu na vyššiu kategóriu. Ale zmenu skutočnú, nie len papierovú..
Dy napísal:Nie bodrik, akákoľvek zmena administratívneho charakteru nerieši stav, ktorý je. To, že cesta sa premení na papieri na cestu I. triedy je potom zavádzajúca inormácia pre rôzne Cestné federácie, EÚ atď. a jednoducho by sa takéto zmeny nemali diať bez toho, aby sa aj okamžite pristúpilo k úprave parametrov.
Dy napísal:To už je potom iná téma, že by SR potrebovala reálne posilniť/rekonštruovať od základov cestnú sieť I. triedy a následne upraviť na cesty I. triedy aj cca. 1 200 km ciest II. triedy a cca. 1 000 km ciest III. triedy. A okrem toho by bolo potrebné prebudovať cca. 2 500 km ciest III. triedy na cesty II. triedy, čím by sa dosiahol stav, ktorý je dnes potrebný z hľadiska dopravnej vyťaženosti cestnej infraštruktúry. A teda prečo by sa malo podporiť len niekoľko takýchto administratívnych premien, ... to už rovno sa tak môžem spraviť vo veľkom, ... ale nemôže, lebo cesty I. triedy udržiava štát cez SSC, ale to už je iná téma.
bodrik napísal:Existuje aj nejaký materiál, (najlepšie mapa, ale aj tabuľka, alebo zoznam) tých konkrétnych ciest, ktoré je potrebné upraviť na cesty vhej triedy
Rád by som si to pozrel..
Dy napísal:bodrik napísal:Existuje aj nejaký materiál, (najlepšie mapa, ale aj tabuľka, alebo zoznam) tých konkrétnych ciest, ktoré je potrebné upraviť na cesty vhej triedy
Rád by som si to pozrel..
Existuje niekde aj takéto niečo, ale je to skôr všeobecného rozsahu.
Ja toto spracujem a pridám to na fórum.
Dy napísal:Viete niekto, aká je hospodárska štruktúra tohto mesta/regiónu ?
Dy napísal:Koksolam,
ďakujem za podrobnú odpoveď, ... k tým opravám ciest I. triedy: čo konkrétne považuješ za nekvalitnú prácu
Koksolam napísal:Dy napísal:Koksolam,
ďakujem za podrobnú odpoveď, ... k tým opravám ciest I. triedy: čo konkrétne považuješ za nekvalitnú prácu
Dy, povazujem napriklad to, ze v dnesnej dobe laserov sa robi pokladka kobercov na predchadzajucu obrusnu vrstvu bez zasahov do jej prilnacich schopnosti ako zafrezovanie klasickym tahanim tyce s lankom, nie lankodrahou, teda sa kopiruje predchadzajuci povrch s jej nerovnostamy, prepadmy, totalne vynechanim upravy kanalovych poklopov do novej vysky a o urovni asfaltovej zmesy ani nehovorim, po prvej zime je polovia obrusnej vrstvy v priekope a droli sa dalej, ich zivotnost je uplne nedostatocnaa ani nehovorim o tom, ze nasi cestary nasli novu zalubu pokladat asfalt pri prvych mrazoch a ked prsi. Co sa tyka malych oprav vytlkov , nahradenie diery kopcom so skokom nepovazujem za opravu, nehovoriac o tom, ze po prvej burke je tam vytlk zase a este vacsi
Koksolam napísal:...teda sa kopiruje predchadzajuci povrch s jej nerovnostamy, prepadmy, totalne vynechanim upravy kanalovych poklopov do novej vysky a o urovni asfaltovej zmesy ani nehovorim, po prvej zime je polovia obrusnej vrstvy v priekope a droli sa dalej, ich zivotnost je uplne nedostatocnaa ani nehovorim o tom, ze nasi cestary nasli novu zalubu pokladat asfalt pri prvych mrazoch a ked prsi...
Koksolam napísal:Nepotesil si ma Dy, urcite si nic nevynechal. To s tymi kanalovymi poklopamy som nevedel, dakujem za info. Cestarov som myslel vseobecne, naozaj nesledujem ci robi opravu SSC alebo nejaka ina firma, maju oranzove kominezy, viac vacsinou z auta nestihnes sledovat.
Ale nesuhlasim s tym systemom 50 km naviac, aj ked vlastne zbytocne, uz by sa mohli poucit, ze Potemkinovske dediny su kravina, opravovat cesty na oko nepomoze vobec nicomu a nikomu. Co sa tyka reklamacii, Dy, mozem sa seriozne spytat, urcite mas info o tom, ze kolko sa vlastne tych ciest zreklamovalo?
Mrzi ma este jedna vec, ze Ty mi musis vlastne obhajovat fuserinu na cestach aj ked viem ze Cestna siet je Tvoja srdcova zalezitost.
Dy napísal:Koksolam napísal:Nepotesil si ma Dy, urcite si nic nevynechal. To s tymi kanalovymi poklopamy som nevedel, dakujem za info. Cestarov som myslel vseobecne, naozaj nesledujem ci robi opravu SSC alebo nejaka ina firma, maju oranzove kominezy, viac vacsinou z auta nestihnes sledovat.
Ale nesuhlasim s tym systemom 50 km naviac, aj ked vlastne zbytocne, uz by sa mohli poucit, ze Potemkinovske dediny su kravina, opravovat cesty na oko nepomoze vobec nicomu a nikomu. Co sa tyka reklamacii, Dy, mozem sa seriozne spytat, urcite mas info o tom, ze kolko sa vlastne tych ciest zreklamovalo?
Mrzi ma este jedna vec, ze Ty mi musis vlastne obhajovat fuserinu na cestach aj ked viem ze Cestna siet je Tvoja srdcova zalezitost.
Odpoviem bodovo, čo robím najradšej :
1. Mýliš sa, oprava ciest už je nevyhnutná, pretože to sa dá dnes odmerať: podľa vyjzdených koľají a iných nerovností sa dá dnes už určiť ako je zasiahnuté podložie cesty, ... takže toto je potrebné okamžite riešiť. A na to stačí, na 5 rokov aj oprava, o akej sa bavíme.
2. Reklamácie prebiehajú, je to cca. 1/8 z opraveného. A ide to na náklady stavebných firiem, aj keď prebehne inflácia, je to už na náklady stavebných firiem. Reklamácie idú tak od SSC ako aj od jednotlivách VÚC.
3. Neobhajujem túto prácu, vysvetľujem systém a samozrejme, niekedy pridám vlastný názor, ktorý sa môže s časťou systému zhodnúť.
Dy napísal:
......Železničné trate:
Vo všeobecnosti treba povedať, že tu stačia tie železničné trate, ktoré sú tu postavené a aj v tejto oblasti je Vranov nad Topľou (VT) dopravnou križovatkou. Trať ide z VT aj v smere na Hanušovce nad Topľou, aj v smere na Strážske a aj v smere na Sečovce (Trebišov). Nemám prehľad o žiadnych plánovaných modernizáciách tratí v tomto regióne.
Železničné stanice:
Nemám potrebné informácie, neviem v akom stave je stanica vo VT, ale len doplním, že aspoň táto by mala byť na lepšej úrovni.
...
Koksolam napísal:Link na foto viadukta, byvaly okres VT, fotka je z blizkosti Hanusoviec nad Toplou, preklenuje udolie Hrabovec http://www.ige-eurotrain.de/cms/img/cms ... 9-2004.jpg
Koksolam napísal:Koksolam napísal:Link na foto viadukta, byvaly okres VT, fotka je z blizkosti Hanusoviec nad Toplou, preklenuje udolie Hrabovec http://www.ige-eurotrain.de/cms/img/cms ... 9-2004.jpg
Pridavam link na foto toho najvacsieho
http://spz.logout.cz/gif7/754084m.jpg
Dialniciar napísal:Samotné mesto VT citeľne potrebuje cestný obchvat, keďže je tu dopravná križovatka ciest I. triedy I/15, I/18, I/74, I/79 s cestou II. triedy II/576 a v blízkom dosahu tiež II/554 a II/558.
ok79 napísal:Dialniciar napísal:Samotné mesto VT citeľne potrebuje cestný obchvat, keďže je tu dopravná križovatka ciest I. triedy I/15, I/18, I/74, I/79 s cestou II. triedy II/576 a v blízkom dosahu tiež II/554 a II/558.
Rekl bych ze s tim obchvatem to neni tak hrozne, v podstate je tvoren silnici I/18. Do Vranova od zapadu se po ni jede pouze pres jednu velkou krizovatku a pak uz je to jen kolem mesta. Jestli se nepletu tak to je ctyrproudova nebo aspon kvalitni siroka silnice (uz jsem tam chvili nebyl), myslim ze i se zvysenou rychlosti (pokud ne vubec mimo obec). Znam horsi mesta na vychode, ktera potrebuji obchvat
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.