Moderátor: Moderátori
... a tam i:
1265Rozdiel medzi diaľnicou a rýchlostnou cestou ostáva aj naďalej zachovaný. Diaľnice majú iné technické parametre ako rýchlostné cesty. Na diaľniciach nájdete širšie jazdné a najmä odstavné pruhy. Navyše, na diaľniciach sú zákruty s menšími polomermi a miernejšie stúpania.
Miro napísal:Nepáči sa mi, že sa stále vyčleňujú trolejbusy - napr. v ustanovení, že značky o prikázanom smere a zákaze vjazdu neplatia pre trolejbus. Dnes už existuje toľko modifikácií, že často nie je možné jednoznačne určiť, či je to trolejbus, autobus, alebo niečo medzi tým. Ak pôjde trolejbus na alternatívny naftový pohon, alebo na batérie, je to stále trolejbus a neplatí pre neho zákaz vjazdu, alebo je to už autobus? Naopak elektrobus môže byť dobíjaný z troleja (niektoré aj počas jazdy), je to potom už trolejbus? Alebo sa to rozlišuje podľa toho, či má tabuľku s EČV?
Pritom medzi symbolmi je jeden spoločný pre trolejbus aj autobus. A tak by to malo byť - ak to ide po ceste, je to autobus, ak to ide po koľajniciach, je to električka. Bodka.
Miro napísal:Podľa značky 342 majú všetky vozidlá na diaľnici MPR 130 km/h? Aj nákladné?
Miro napísal:Nepáči sa mi, že sa stále vyčleňujú trolejbusy - napr. v ustanovení, že značky o prikázanom smere a zákaze vjazdu neplatia pre trolejbus. Dnes už existuje toľko modifikácií, že často nie je možné jednoznačne určiť, či je to trolejbus, autobus, alebo niečo medzi tým. Ak pôjde trolejbus na alternatívny naftový pohon, alebo na batérie, je to stále trolejbus a neplatí pre neho zákaz vjazdu, alebo je to už autobus? Naopak elektrobus môže byť dobíjaný z troleja (niektoré aj počas jazdy), je to potom už trolejbus? Alebo sa to rozlišuje podľa toho, či má tabuľku s EČV?
Pritom medzi symbolmi je jeden spoločný pre trolejbus aj autobus. A tak by to malo byť - ak to ide po ceste, je to autobus, ak to ide po koľajniciach, je to električka. Bodka.
Miro napísal:Podľa značky 342 majú všetky vozidlá na diaľnici MPR 130 km/h? Aj nákladné?
Miro napísal:Ďalšia zaujímavosť - vo vyhláške je symbol kladiviek pre pracovné dni, ale v príklade dodatkovej tabuľky č.505 je text "Pracovné dni". Trochu schizofrénia.
Miro napísal:K tej jednosmerke: ospravedlňujem sa, zle som čítal popis k značke 514 - čítal som to až od druhého riadku. Už je mi to jasné. Ale aj tak tam nevidím, že by sa značka 514 mohla použiť aj pod značkou 230, aby bolo možné na bicykli do tej jednosmerky vojsť v protismere.
Miro napísal:Aha, takže ak dopravný podnik pošle na trolejbusovú linku autobus (bežná situácia napr. v Žiline), môže sa stať, že nebude smieť ísť po svojej trase, ak tam bude také miesto, kde by musel porušiť niektorú zo značiek, z ktorých má trolejbus výnimku. Neviem, či takáto situácia reálne existuje, len sa mi zdá byť rozlišovanie, či má autobus tykadlá (a ešte či ich nemá zložené), keď z hľadiska premávky je to rovnaké vozidlo.
Napríklad tu https://goo.gl/maps/nZ2psvf5VT5j4dmX7 ak by tam nebola tá dodatková tabuľka, tak trolejbus by tam mohol ísť, ale autobus idúci na tej istej linke nie.
Rio13.zm napísal:Ta česká vymyselnost už nakazila aj chudákov nemcov.
StVO napísal:Vo vyhláške je viac takýchto kiksov, ktoré tam narobili odborní garanti. Lenže mohlo ich tam byť mnoho krát viac, keby si presadili všetky svoje nápady - takže vo výsledku to beriem ako nutné zlo, ktoré sa nedalo celkom eliminovať.
Vlados napísal:na tej ceste chýba new jersey zvodidlo a odstavný pruh
Vlados napísal:Lepší vrabec v hrsti...
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.