od lostrail » 10. Jan 2020 14:51
S tym Sturcom suhlasim. Ved to je inak pekna hanba, ked odbocka do Turcianskych a v podstate lesnej osady, je luxusna mimourovnova krizovatka a krizenie ciest nadregionalneho vyznamu je urovnove a este aj dost nebezpecne. Sturec ma byt jednoznacne MUK.
Tiez suhlasim s tym, ze keby sa cez Turiec postavila kvalitna jednotka, pricom sa vyriesi Turcek, Kremnicke Bane a Kremnica, pridaju sa MUK, predbiehacie pruhy a na dlhych rovnych usekoch by to mohlo byt ako v Madarsku, kde je na 1+1+1 mozne na urcitych vymedzenych usekoch predbiehat aj v protismere, nic viac by tam nebolo treba. Od Sturca na sever MUK: Sturec, Pribovce, vjazd do TR od Martina (stretavaju sa tam hned tri smery), Karlova (zdruzit do nej vsetky existujuce krizenia v blizkosti), dve z krizovatiek pri Mosovciach uplne zrusit a odbocenia na ostatnych upravit tak, aby boli co najmenej kolizne (niektore zakazat, pricom chybajuce odbocenia bude suplovat druha krizovatka), takisto zrusit napojenie od Socoviec, resp. pripojit ho este k III/2154, t.j. vytvorit "obchvat" Laskara, Rakovo nechat napojene uz len cez Pribovce (zrusit samostatne napojenie), obchvat Kostian nad Turcom s MUK Drazkovce napojit na planovany obchvat MT. Od Sturca dole novy obchvat Turceka, Kremnickych Bani a Kremnice, pricom MUK s napojenim na existujucu cestu by vznikla pri napojeni od Skleneho a potom pred Hornou Vsou, kam by tiez bolo mozne stiahnut existujuce napojenia z dediny (juzne napojenie napr. vytvorit len ako pripajaci pruh s moznostou pokracovat len smerom na ZH, eventualne moznost odbocenia vlavo do dediny z hlavnej cesty so samostatnym, dostatocne dlhym odbocovacim pruhom). Keby sme chceli byt luxusni, mohla by sa vybudovat este jedna MUK pri stolni Milan. Krizovatky na okrajoch Dolnej Vsi vyriesit ako jednosmerne (severna len smerom hore / zo smeru hore, dolu zasa opacne), stredovu zrusit a miestnu komunikaciu viest mimourovnovo popod cestu, posledna MUK v Bartosovej lehotke, riesena absolutne minimalisticky, napr. podjazdom z cesty III. triedy a vetvami od severu / na juh (ak by sa take riesenie extremne predrazilo kvoli prelozke potoka, asanacii objektov a dalsim veciam, tu by bolo mozne krizovatku zrusit a napojit ju inde, pripadne osadit CSS fungujucu so snimacom na dopyt a urcenym minimalnym casovym intervalom v preferovanom smere). Na vychodnej strane podobnymi vetvami od juhu / na sever. Krizovatky v Starej Kremnicke riesene ako v Dolnej Vsi.
A mozeme vycislit, kolko by sa takymto riesenim usetrilo oproti plnoprofilovej RC.