„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nevieme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov,“
zatial ho nevieme financovat z eurofondov. nikde nepovedal ze sa neda financovat z eurofondov. ked sa dalo financovat skalite kde raz mozno bude aj 5000 aut tak pod soroskou to bude hned po spusteni. a taky tunel je ekologicke riesenie to snad budes suhlasit, ani zeleny most netreba...
A čo konkrétne mali hodnotiť na D3? Doteraz hodnotili málo projektov, aj to viac-menej tie, kde sa išli podpisovať zmluvy.
cadca-svrcinovec preco nehodnotili. zeby to nepreslo kedze sa podpisala zmluva s cenou prevysujucou expertizu....a SAMOZREJMOSTOU by malo byt hodnotenie visnoveho po inventarizacii...ved to bude dalsi tender s podstatnymi zmenami oproti tomu co bol pred rokmi...nemyslis
HzP sa tak trochu vyjadrovala k celej R2 od ZV do KE, že lepšie by bolo dať peniaze na modernizáciu cesty 1. triedy. S tým absolútne súhlasím.
ale nehovor....doteraz hodnotili malo projektov, aj to viac menej tie, kde sa isli podpisovat zrazu na ZV-KE sa hodnoti cela R2 hoci projekty su len na kri-tom a sorosku cize prave tam kde su chranene uzemia....a dokonca hned zistili co je lepsie....tazko uveritelne ze HzP nevie kde su chranene uzemia....skor to vyzera zahrat to tak aby sa skusila rozsirit cesta bez ohladu ze sanca je to blizka nule a vyhra tzv. nulte riesenie a usetri sa az 100 percent nakladov....
Celý čas tvrdíte, že D1 mala ísť namiesto tunela Višňové povrchovo. Tu tvrdím, že by bol problém s EIA a zrejme aj s technickým riešením.
nie povrchovo ale s kratsim tunelom aj keby bol dlhsi ako ten zeleznicny, to nam je jasne. myslime si vsak ze by to bolo menej ako sucasny 10 km tunelovy variant a okrem toho usek strazov-brodno by nebol na smiech a zbytocny ale bol vyborne vyuzivany tak pre s-j ako aj z-v. celkovo by dialnica lepsie prebrala smer cadca-martin a bola by blizsie ku automobilke. to je velmi vela dobrych argumentov.
ja viem ze teraz je uz neskoro, ale ak by sa s tym zacalo najneskor za fuzateho mohlo to prejst. ale casova tiesen-netiesen novy tender visnoveho treba hodnotit, neskor aj dalsie.
sorosku mozes mierne upravit ale to nikomu vyrazne nepomoze lebo miernou upravou zakruty nevyrovnas. vacsi zasah je kvoli NP nepriechodny...aspon kym platia zakony rovnako pre NP bez ohladu kde sa nachadzaju....
Teraz ktorý povrchový variant?
o ktorom taral kovalcik. ale to uz myslim ze je naozaj pase.
Porovnávaš výstavbu celulózky z čias Ferenc Jožka so súčasnými normami pri výstavbe diaľnic. Snáď len toľko, že v súčasnosti by to asi moc nešlo...
ja som len poukazoval na dvojtvarnost ako sa vykrikuje ze povrchovy variant by zasiahol domasinsky meander hoci to nie je pravda ako ani to ze by poskodzoval NP mala fatra ale proti svinstvu z celulozky tu nikto neprotestuje. este sa trasu ze co ak mondi odide alebo zrusi investicie.....a to sa bavime o TOP turistickom regione.
ja tiez nemam cas moderovat vsetko. takze bohuzial ak niekto nemoze/nepomoze tak nech sa nestazuje.