D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 13:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Xisco » 21. Apr 2019 14:30

Chlapi, nehádajte sa tu, keď pôjdete týmto úsekom, tak možno už na novom aute :)
Xisco
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 10
Založený: 18. Júl 2017 15:34

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 21. Apr 2019 15:14

devil napísal:minister sa vyjadruje kostrbato. fondy EU su vycerpane takze neda ale nepovedal ze by nikdy ani nedala. to je mozno tvoje zbozne prianie. EU dala peniaze na skalite tak preco by nedala na sorosku ?

Tak tu máme vyjadrenie pána ministra. Máš možnosť ešte raz pokúsiť sa mi vyložiť jeho výrok.
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nevieme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov,“ povedal minister dopravy Árpád Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.
Problémom je príliš nízka dopravná hustota na úseku R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou, ktorého súčasťou je tunel Soroška, naznačil Érsek.
Takže je to moje zbožné prianie alebo žeby vyjadrenie samotného pána ministra? V telke sa vyjadril dosť jasne a vôbec nevyzeral, že netuší o čom hovorí, práveže pána poslanca Marosza aj pár krát dostal :D
Tu máš link: http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14036/170978#1328
Čas: 22:02 sa bavia o financovaní. Cca 22:20 Érsek hovorí o Soroške, máš možnosť mi to vyložiť, ako to myslel...

devil napísal:to ze HzP nehodnotila D3 a dalsie megalomanske projekty je viac nez podozrive. hodnotenie niekt. projektov (buduce intenzity) od INEKO je tiez podozrive....

A čo konkrétne mali hodnotiť na D3? Doteraz hodnotili málo projektov, aj to viac-menej tie, kde sa išli podpisovať zmluvy.
Ja dúfam, že na D3 sa pozrú. Je tam čo okresávať.
INEKO nebudem hodnotiť, s ich hodnotením ani ja nie som stotožnený, ale oni nerozhodujú.

devil napísal:napisal si nieco velmi velmi zle. najskor ze Hodnota za peniaze rozumne navrhla namiesto R2 zmodernizovať cestu prvej triedy a potom proti EIA na rozsirenie cesty I/18 odvolavali....cize modernizacia cesty cez narodny park je podla teba "rozumne" dokonca "nevidis na tom nic zle". tak ty musis by dobry "odbornik" na eurofondy...... :roll:

Domýšľaš.
HzP sa tak trochu vyjadrovala k celej R2 od ZV do KE, že lepšie by bolo dať peniaze na modernizáciu cesty 1. triedy. S tým absolútne súhlasím.
Celý čas tvrdíte, že D1 mala ísť namiesto tunela Višňové povrchovo. Tu tvrdím, že by bol problém s EIA a zrejme aj s technickým riešením.
S rozšírením cesty 1/18 ja osobne nemám problém a sám by som ho uvítal. V celej dĺžke by to nebolo najlacnejšie. Keď nič iné aspoň trojpruh na martinskej strane teda mohli rozšíriť.
Nerozumiem, aký je problém s vylepšením existujúcej cesty. Myslíš si, že keď raz možno niekedy postavia Sorošku, tak cestu zbúrajú, lebo je tam NP? Tak to aby cestu cez Sorošku už teraz zavreli, cestu zbúrali a nechali to na prírodu.
Ak má byť problém nájsť peniaze na tunel, tak podľa mňa nech sa hľadá kompromis v úprave existujúcej cesty tak, aby vodiči/obyvatelia boli spokojní a zároveň aby to bolo enviro prijateľné.

devil napísal:tiez povrchovy variant je bez sance pri mytnej. no a podruhe isteze by sa odvolavali aj na rozsirenie pod strecnom len tam sa trasa dala urobit bez zasahu do NP....takze "trosku" rozdiel co evidentne nechapes tak ako ani INEKO. mozno tiez favorizuju nejake doliny.....ale nevadi, aspon vies opravovat preklepy.... :lol:

Teraz ktorý povrchový variant?

devil napísal:ochrana prirody nie je len nevyrubat stromy a nezabetonovat. to ze budete mat narodny park a vedla by ste kludne postavili fabriku s velkym kominom je vysmech ochrany prirody....vsak napokon v pripade celulozky to tak aj je. aj krivansky potok je chranene uzemie, je tam najvyssi stupen ale aj EIA sa vydala a pilony to vyriesia. to len u vas stale vymyslate hluposti. ale tak vam treba ked chcete 10 km tunelov tak si pekne pockajte par rokov.

a teda preco je to hlupost ?

Porovnávaš výstavbu celulózky z čias Ferenc Jožka so súčasnými normami pri výstavbe diaľnic. Snáď len toľko, že v súčasnosti by to asi moc nešlo...

Bohužiaľ, narozdiel od minulosti nemám dostatok času, aby som mohol vykonávať funkciu moderátora, hoci by som inak s tým nemal problém. Je škoda, keď upozornenia zopár ľudí, že niektoré časti fóra sú zahlcované príspevkami mimo tému až hlúposťami (ani naša diskusia tu nemá čo robiť, keďže s LL - DS nemá nič spoločné) ktoré sa nedajú čítať sa neberú vážne, ba naopak, ešte to podporuješ...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 21. Apr 2019 20:00

„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nevieme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov,“


zatial ho nevieme financovat z eurofondov. nikde nepovedal ze sa neda financovat z eurofondov. ked sa dalo financovat skalite kde raz mozno bude aj 5000 aut tak pod soroskou to bude hned po spusteni. a taky tunel je ekologicke riesenie to snad budes suhlasit, ani zeleny most netreba... :wink:

A čo konkrétne mali hodnotiť na D3? Doteraz hodnotili málo projektov, aj to viac-menej tie, kde sa išli podpisovať zmluvy.


cadca-svrcinovec preco nehodnotili. zeby to nepreslo kedze sa podpisala zmluva s cenou prevysujucou expertizu....a SAMOZREJMOSTOU by malo byt hodnotenie visnoveho po inventarizacii...ved to bude dalsi tender s podstatnymi zmenami oproti tomu co bol pred rokmi...nemyslis :idea:

HzP sa tak trochu vyjadrovala k celej R2 od ZV do KE, že lepšie by bolo dať peniaze na modernizáciu cesty 1. triedy. S tým absolútne súhlasím.


ale nehovor....doteraz hodnotili malo projektov, aj to viac menej tie, kde sa isli podpisovat zrazu na ZV-KE sa hodnoti cela R2 hoci projekty su len na kri-tom a sorosku cize prave tam kde su chranene uzemia....a dokonca hned zistili co je lepsie....tazko uveritelne ze HzP nevie kde su chranene uzemia....skor to vyzera zahrat to tak aby sa skusila rozsirit cesta bez ohladu ze sanca je to blizka nule a vyhra tzv. nulte riesenie a usetri sa az 100 percent nakladov....

Celý čas tvrdíte, že D1 mala ísť namiesto tunela Višňové povrchovo. Tu tvrdím, že by bol problém s EIA a zrejme aj s technickým riešením.


nie povrchovo ale s kratsim tunelom aj keby bol dlhsi ako ten zeleznicny, to nam je jasne. myslime si vsak ze by to bolo menej ako sucasny 10 km tunelovy variant a okrem toho usek strazov-brodno by nebol na smiech a zbytocny ale bol vyborne vyuzivany tak pre s-j ako aj z-v. celkovo by dialnica lepsie prebrala smer cadca-martin a bola by blizsie ku automobilke. to je velmi vela dobrych argumentov.

ja viem ze teraz je uz neskoro, ale ak by sa s tym zacalo najneskor za fuzateho mohlo to prejst. ale casova tiesen-netiesen novy tender visnoveho treba hodnotit, neskor aj dalsie.

sorosku mozes mierne upravit ale to nikomu vyrazne nepomoze lebo miernou upravou zakruty nevyrovnas. vacsi zasah je kvoli NP nepriechodny...aspon kym platia zakony rovnako pre NP bez ohladu kde sa nachadzaju....

Teraz ktorý povrchový variant?


o ktorom taral kovalcik. ale to uz myslim ze je naozaj pase.

Porovnávaš výstavbu celulózky z čias Ferenc Jožka so súčasnými normami pri výstavbe diaľnic. Snáď len toľko, že v súčasnosti by to asi moc nešlo...


ja som len poukazoval na dvojtvarnost ako sa vykrikuje ze povrchovy variant by zasiahol domasinsky meander hoci to nie je pravda ako ani to ze by poskodzoval NP mala fatra ale proti svinstvu z celulozky tu nikto neprotestuje. este sa trasu ze co ak mondi odide alebo zrusi investicie.....a to sa bavime o TOP turistickom regione.

ja tiez nemam cas moderovat vsetko. takze bohuzial ak niekto nemoze/nepomoze tak nech sa nestazuje.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Apr 2019 21:16

devil,, len tak pre informaciu,, ako by si chcel napojit vyjazd z tunela v Brodne na Strecno? Jedina moznost by bola prerobit projekt useku Brodno KNM,, ale tam to niejde kde dat,, pretoze tade pojde prelozka cesty 1/11 ponad buducu D3,, po dalsie, kade by si to chcel pustit ked Budatin je husto zastavany? Zase vymyslat estakadu,, most ponad Vah,, alebo tunel popod Budatin,, kazdopadne zase nie lacne riesenie... a hlavne by to zas oddialilo na xy rokov,, co nahrava D2.. aka nahoda..
Mawerick81
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 415
Založený: 02. Júl 2015 15:19

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 21. Apr 2019 21:36

to je blbost. to malo byt prehodnotene davno bez ohladu na ine D a RC. toto co je teraz nenahrava nikomu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod stefanius » 23. Apr 2019 19:16

viete niekto ako prebieha inventarizacia?
stefanius
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 02. Nov 2018 14:12

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Addman » 23. Apr 2019 19:43

Neviem, ale dnes som isiel okolo vychodného portálu a bolo tam odparkované veľké množstvo stavebnej techniky (vyzerali, že čakajú na odvoz).
Addman
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 06. Nov 2017 15:21

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod stefanius » 24. Apr 2019 16:33

ak som to spravne pochopil tak by to malo byt takto:
28.3.2019 dohoda o ukonceni nadobudla ucinnost
27.4.2019 termin na vypratanie staveniska
22.5.2019 termin na pripadnu negociaciu spornych otazok
stefanius
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 02. Nov 2018 14:12

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vladovav » 26. Apr 2019 09:33

tym že zastavili stavbu sme úplne na začiatku stavby tak ako každý úsek Slovensku musí byť súťaž a ta unás trvá aj 2 až 3 roky neviem ako to chcú spraviť :cry:
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 14:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 28. Apr 2019 16:11

devil napísal:
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nevieme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov,“


zatial ho nevieme financovat z eurofondov. nikde nepovedal ze sa neda financovat z eurofondov. ked sa dalo financovat skalite kde raz mozno bude aj 5000 aut tak pod soroskou to bude hned po spusteni. a taky tunel je ekologicke riesenie to snad budes suhlasit, ani zeleny most netreba... :wink:

K tej Tvojej druhej vete mám miernu skepsu.
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nedokážeme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov, lebo sú tam také hustoty v tomto momente, že na to Európska komisia nepristúpi,“ priznal Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.
Ale je možné, že v O 5 minút 12 ministra daboval hlas podobný hlasu a on fakt nič také nepovedal.

devil napísal:cadca-svrcinovec preco nehodnotili. zeby to nepreslo kedze sa podpisala zmluva s cenou prevysujucou expertizu....a SAMOZREJMOSTOU by malo byt hodnotenie visnoveho po inventarizacii...ved to bude dalsi tender s podstatnymi zmenami oproti tomu co bol pred rokmi...nemyslis :idea:

Čadca, Bukov - Svrčinovec bol hodnotený interne Hodnotou za peniaze.
Navyše je projekt financovaný z fondu CEF.

Kompetentní budú radi, ak Višňové bude hotové do 2023. Toľko k hodnoteniu.

devil napísal:
HzP sa tak trochu vyjadrovala k celej R2 od ZV do KE, že lepšie by bolo dať peniaze na modernizáciu cesty 1. triedy. S tým absolútne súhlasím.


ale nehovor....doteraz hodnotili malo projektov, aj to viac menej tie, kde sa isli podpisovat zrazu na ZV-KE sa hodnoti cela R2 hoci projekty su len na kri-tom a sorosku cize prave tam kde su chranene uzemia....a dokonca hned zistili co je lepsie....tazko uveritelne ze HzP nevie kde su chranene uzemia....skor to vyzera zahrat to tak aby sa skusila rozsirit cesta bez ohladu ze sanca je to blizka nule a vyhra tzv. nulte riesenie a usetri sa az 100 percent nakladov....

HzP ukončila posudzovanie s oficiálnym stanoviskom až na tri projekty: R3 Tvrdošín, R4 SO PO 1. etapa a R2 Mýtna - Lovinobaňa.
K ostatným úsekom R2 žiadne posudzovanie nemohlo byť ukončené, keďže podľa HzP MDV SR ani NDS doteraz nedodali kompletné podklady k projektom a netýka sa to iba R2. V prípade R2 od Lovinobane po Sorošku mala byť vykonaná aktualizácia CBA a HzP vyšla s odporúčaním zamýšľať sa nad úpravami existujúcej cesty.
V súčasnosti HzP má zoznam hodnotených projektov z dopravy na viac ako 3 strany. Netýka sa to iba projektov pred vyhlásením VO, ale napr. pripomienkovali aj CBA pre projekt ŽSR uzol Bratislava.

devil napísal:
Celý čas tvrdíte, že D1 mala ísť namiesto tunela Višňové povrchovo. Tu tvrdím, že by bol problém s EIA a zrejme aj s technickým riešením.


nie povrchovo ale s kratsim tunelom aj keby bol dlhsi ako ten zeleznicny, to nam je jasne. myslime si vsak ze by to bolo menej ako sucasny 10 km tunelovy variant a okrem toho usek strazov-brodno by nebol na smiech a zbytocny ale bol vyborne vyuzivany tak pre s-j ako aj z-v. celkovo by dialnica lepsie prebrala smer cadca-martin a bola by blizsie ku automobilke. to je velmi vela dobrych argumentov.

ja viem ze teraz je uz neskoro, ale ak by sa s tym zacalo najneskor za fuzateho mohlo to prejst. ale casova tiesen-netiesen novy tender visnoveho treba hodnotit, neskor aj dalsie.

sorosku mozes mierne upravit ale to nikomu vyrazne nepomoze lebo miernou upravou zakruty nevyrovnas. vacsi zasah je kvoli NP nepriechodny...aspon kym platia zakony rovnako pre NP bez ohladu kde sa nachadzaju....

Teraz ktorý železničný? Aj keď asi ten prvý od Žiliny. Mne je to jedno kadiaľ by to šlo, ale či by to bolo lacnejšie je vo hviezdach. Aj Turany - Hubová sa velebila varianta, ktorá bola aktuálna a zrazu už povrchový samotné ministerstvo dopravy neoznačovalo za lacnejší.

Pritom ako prebieha (ne)výstavba, varianta ZA - MT sa mohla meniť ešte aj za 1. Ficovej vlády.

Osobne si myslím, že politici z Mosta to s tou Soroškou nafúkli, aby nabudili svojich možných voličov. V prvom rade by mali zverejniť všetky štúdie realizovateľnosti.
Podľa mňa v prípade Sorošky sa jednalo iba o mierne úpravy bez preložiek a pod., avšak o tom verejná debata nikdy nebola, lebo istí politici v duchu: "zastavili diaľnice urobia to znova" urobili bububu a tí ľahšie manipulovateľní už boli plní emócií s plagátmi na cestách.

devil napísal:
Teraz ktorý povrchový variant?


o ktorom taral kovalcik. ale to uz myslim ze je naozaj pase.

Keďže Kovalčík bol odvolaný ešte za Počiatka, tak ten mohol o tom iba tárať.
Asi je to pasé, lebo určite by to nešlo tak, ako to urobili, že MŽP SR v zisťovacom konaní rozhodlo tak ako rozhodlo a ignorovalo pripomienky verejnosti a zrejme tak trochu aj ŠOP.

devil napísal:
Porovnávaš výstavbu celulózky z čias Ferenc Jožka so súčasnými normami pri výstavbe diaľnic. Snáď len toľko, že v súčasnosti by to asi moc nešlo...


ja som len poukazoval na dvojtvarnost ako sa vykrikuje ze povrchovy variant by zasiahol domasinsky meander hoci to nie je pravda ako ani to ze by poskodzoval NP mala fatra ale proti svinstvu z celulozky tu nikto neprotestuje. este sa trasu ze co ak mondi odide alebo zrusi investicie.....a to sa bavime o TOP turistickom regione.

To by bolo na projektantovi, čo by sa dalo. Ja zasa ten stav nepoznám dokonale, aby som tam kreslil diaľnicu.

Keďže celulózka už tak nesmradí ako kedysi, tak ľuďom až tak nevadí.
Rozdiel je ten, že v súčasnosti by tam asi celulózku nikto nepostavil. Čo tam už je, to tam zostane, či ako funkčný celok alebo ruina.
V RK nič nie je, preto sa trasú...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 29. Apr 2019 14:47

„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nedokážeme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov, lebo sú tam také hustoty v tomto momente, že na to Európska komisia nepristúpi,“ priznal Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.


na toto stale pisem ze ani pri skalitom neboli "take hustoty" a pri "spravnom lobingu" to nebol az taky problem. preco teda mame merat dvojakym metrom ??

Čadca, Bukov - Svrčinovec bol hodnotený interne Hodnotou za peniaze.
Navyše je projekt financovaný z fondu CEF.


preco interne ?? aby sa nemuseli zverejnit vysledky a odvodnenia ?? alebo nebodaj hodnotenie nebolo pozitivne ?? alebo pri CEF sa to nemusi ??

Kompetentní budú radi, ak Višňové bude hotové do 2023. Toľko k hodnoteniu.


toto je argument na urovni HZDS. chceme to a basta nech je to drahe ake chce. pfej.

K ostatným úsekom R2 žiadne posudzovanie nemohlo byť ukončené, keďže podľa HzP MDV SR ani NDS doteraz nedodali kompletné podklady k projektom a netýka sa to iba R2. V prípade R2 od Lovinobane po Sorošku mala byť vykonaná aktualizácia CBA a HzP vyšla s odporúčaním zamýšľať sa nad úpravami existujúcej cesty.


tak im treba dodat vsetko co potrebuju. a mali by hodnotit to na co sa ich pytaju a nie imaginarne co by sa malo robit keby.

Podľa mňa v prípade Sorošky sa jednalo iba o mierne úpravy bez preložiek a pod., avšak o tom verejná debata nikdy nebola, lebo istí politici v duchu: "zastavili diaľnice urobia to znova" urobili bububu a tí ľahšie manipulovateľní už boli plní emócií s plagátmi na cestách.


len mierne upravy by mali aky efekt....idu po emociach...presne tak ako kdekolvek inde. pred vyse 20 rokmi sa na juhu v kampani dzurindu opytali kedy bude dialnica a on povedal ze najskor musi byt sever. dnes by mu mozno povedali ze tak si zhanaj hlasy na severe.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 29. Apr 2019 15:53

Durinda tu už nie je 13 rokov... a keď si spočítame koľko postavil/rozostaval na severe a juhu (hoc "len" polprofil) tak z toho nevyjde zle. Skôr za Fica sa to pokazilo, lebo bol v jednej bande s národniarmi a tí protežovali sever. Nakoľko nemáme na všetko tak sme mali robiť kompromisy, aj na severe aj juhu stavať polprofil... a možno aj na považí sme mali mať len polprofil a stála by už aj západná R2, R3 a R6.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 29. Apr 2019 17:07

no nehnevaj sa, spustil, predlzil novu banu a zarnovicu, dokonca rozsiril na plny profil. pripisme mu to aj ked nejake kusky sa urobili este pred 1998. to je 26 km. 18 km po sasovske chcel ale pohnojilo to mesto uznajme mu 18 km, hoci ani to nerozostaval nieze dokoncil. 26+18 km beztunelovej R22,5 za 8 rokov. veeelmi malo.... na nitriansku cast sa vyklaslal.... ozdany, figa a tornala bol lobing smk ako aj zacatie pripravy dalsich usekov, na tom dzurinda nema zasluhy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 29. Apr 2019 17:56

na R1 som zabudol, sorry. ak hovoríš, že málo tak vymenuj na úkor čoho mali stavať?
je ľahké kecať a nebrať do úvahy možnosti krajiny či žiť na dlh (čo už 30 rokov žijeme a za ten dlh sme nič hodnotné nevybudovali... väčšinu sme len prejedli). opakujem X-krát, že sme si stanovili v čase nerealizovateľné ciele. opravujem sa, máme ich stále tak nastavené. čo politik to sľubotechna. na mindop by mal ísť odborník, ktorý dostane voľnú ruku. pripraví kritéria z ktorých vypadne jednoznačné poradie krokov. a následne bude jasné čo sa bude stavať ako prvé, druhé, tretie... dvadsiate.... dvadsiatesiedme aj tridsiateštvrté. potom ľuďom docvakne, že ten úsek nepôjde do výstavby skôr ako v 2040 a iný skôr ako v 2050. zrazu ľudia pochopia, že vlastne nechcú diaľnicu ale chcú riešiť ich nevyhovujúcu cestu (úzku, rozpadávajúcu sa, kľukatú...).
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Viktorius » 29. Apr 2019 18:06

Vlados napísal:Durinda tu už nie je 13 rokov... a keď si spočítame koľko postavil/rozostaval na severe a juhu (hoc "len" polprofil) tak z toho nevyjde zle. Skôr za Fica sa to pokazilo, lebo bol v jednej bande s národniarmi a tí protežovali sever. Nakoľko nemáme na všetko tak sme mali robiť kompromisy, aj na severe aj juhu stavať polprofil... a možno aj na považí sme mali mať len polprofil a stála by už aj západná R2, R3 a R6.


Dzurinda za tie megalomansko-utajene a aj protipravne privatizacie toho "postavil"...ja neviem Vlados, kde ty zijes...
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 19:09

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 29. Apr 2019 18:13

na Slovensku :) na netvrdím, že privatizácie boli OK, no napr. na cesty nezostalo. aj za Mečiara sa privatizovalo a tiež nebolo na cesty. "chudák" Fico už nemal čo oficiálne privatizovať, hlavne ovečkám nechcel ukázať že privatizuje (no napr. doprivatizoval Telekom) tak spustil PPP. ukáž mi politika, ktorý bol zodpovedný. stačí jedného a pritom mal aj nejaký vplyv.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod oldmostar » 30. Apr 2019 10:08

oldmostar
návštevník
 
Príspevky: 37
Obrázky: 38
Založený: 13. Okt 2016 13:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 30. Apr 2019 11:23

zarnovica-sasovske podhradie malo procesny problem a zrusilo sa UR....keby bol pripraveny nitriansky usek presunuli by sa nan eurofondy...no nebol pripraveny a to je zasadna chyba dzurindovej vlady. a podruhe nds si brala v tom case velky uver. z tychto 2 zdrojov sa mala zafinancovat R1 za drurindu. to by bol realizovatelny ciel a nemuselo byt ziadne PPP.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 30. Apr 2019 15:13

chlapi, ale uz ste nie len riadne, ale absolutne mimo temy.
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 306
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jakub » 09. Máj 2019 11:28

Neviete niekto ako pokračuje inventarizácia na stavbe? Pretože na stavbe mŕtvo a stavenisko sa nevypratáva, iba na MUK minulý týždeň na oporných múroch pracoval TUBAU, geodeti čosi vymeriavali pri moste nad diaľnicou... Pochybujem, že MUK bude do konca roka spustená
Jakub
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 21. Júl 2018 16:36

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 12. Máj 2019 15:56

devil napísal:
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nedokážeme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov, lebo sú tam také hustoty v tomto momente, že na to Európska komisia nepristúpi,“ priznal Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.

na toto stale pisem ze ani pri skalitom neboli "take hustoty" a pri "spravnom lobingu" to nebol az taky problem. preco teda mame merat dvojakym metrom ??

A prečo sa nepoučiť z chýb?
Minister sa jasne vyjadril, že na Sorošku eurofondy nedostane a to je nominant strany, ktorá má najväčší záujem zo všetkých strán v NR SR o uvedenú stavbu.

Skalité je len dôsledok toho, ako sa (ne)čerpali peniaze na Višňové a Hubová - Ivachnová. Nič iné nebolo pripravené a hneď každý tu vie napísať 10 užitočnejších projektov, kde by sa v doprave tie peniaze efektívnejšie minuli. Nikto si akosi nevie uvedomiť, že z toho balíka peňazí sme si nezanedbateľnú čiastku minuli na projekty, ktoré nič neriešia a dlho riešiť nebudú.
Pri Soroške stačí počkať na "vyššie hustoty" a nebude nutný ani "správny lobing". A keď ten projekt chceme silou-mocou realizovať, tak je tu stále štátny rozpočet, ako správne pripomína pán minister. V čom má byť projekt Sorošky zaujímavý pre EK, keď nie je v žiadnom core TEN-T koridore? To je asi to, v čom Skalité pôsobí presvedčivejšie. Plus lobing Poľska, čo v prípade Sorošky asi nebude.

devil napísal:
Čadca, Bukov - Svrčinovec bol hodnotený interne Hodnotou za peniaze.
Navyše je projekt financovaný z fondu CEF.


preco interne ?? aby sa nemuseli zverejnit vysledky a odvodnenia ?? alebo nebodaj hodnotenie nebolo pozitivne ?? alebo pri CEF sa to nemusi ??

Pre projekt Kriváň - Mýtna sa tiež pripravuje interné stanovisko pre vedenie MF SR, tak si môžeš vybrať.

V prípade Čadce na tieto otázky pred pár rokmi odpovedal minister:
„Tento projekt bol už vytendrovaný. A nielen tento, ale aj prešovský obchvat. Dohodli sme sa, že tie projekty, ktoré sú vo vysokom štádiu rozpracovanosti, nepôjdu cez Hodnotu za peniaze.
Situácia v Čadci je dnes veľmi zlá. Je to koridor, ktorý vedie do Česka aj Poľska a nejakým spôsobom ho musíme dostavať. Okrem toho sme mohli stratiť približne 90 miliónov eur z projektu CEF, ak by sme ich nepoužili do roku 2020. Ak by sme urobili tender nanovo, stratili by sme rok a pol.“

devil napísal:
Kompetentní budú radi, ak Višňové bude hotové do 2023. Toľko k hodnoteniu.


toto je argument na urovni HZDS. chceme to a basta nech je to drahe ake chce. pfej.

Možno pre tých, čo nepoznajú súvislosti.
Projekt má zabezpečené financovanie (II. fáza cez 300 miliónov eur), môžeš tri krát hádať, či budú nejaké hodnotenia a debaty nad úpravami projektu. Otázne je, ako zabezpečiť, aby bol projekt do termínu hotový a peniaze neprepadli, najmä pri súčasnom priebehu tendrov.
HZDS sa zabezpečeným financovaním projektov netrápilo :lol:


devil napísal:tak im treba dodat vsetko co potrebuju.

To je trochu problém, ktorý sa dá vyriešiť štandardizovaním požiadaviek ÚHP. Aj to je dôvod, prečo hodnotenia tak dlho trvajú.
devil napísal:a mali by hodnotit to na co sa ich pytaju a nie imaginarne co by sa malo robit keby.

Kto sa koho pýta?
devil napísal:
Podľa mňa v prípade Sorošky sa jednalo iba o mierne úpravy bez preložiek a pod., avšak o tom verejná debata nikdy nebola, lebo istí politici v duchu: "zastavili diaľnice urobia to znova" urobili bububu a tí ľahšie manipulovateľní už boli plní emócií s plagátmi na cestách.


len mierne upravy by mali aky efekt....idu po emociach...presne tak ako kdekolvek inde. pred vyse 20 rokmi sa na juhu v kampani dzurindu opytali kedy bude dialnica a on povedal ze najskor musi byt sever. dnes by mu mozno povedali ze tak si zhanaj hlasy na severe.....

O efekte nemôžem hovoriť, keď netuším o aké úpravy malo ísť. Jedine som zistil, že R2 od Kriváňa ďalej smer Lučenec mala byť modernizovaná jednička s obchvatom Mýtnej.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 12. Máj 2019 19:08

Minister sa jasne vyjadril, že na Sorošku eurofondy nedostane a to je nominant strany, ktorá má najväčší záujem zo všetkých strán v NR SR o uvedenú stavbu.


OK, v tomto nebudeme suhlasit.

Pri Soroške stačí počkať na "vyššie hustoty" a nebude nutný ani "správny lobing". A keď ten projekt chceme silou-mocou realizovať, tak je tu stále štátny rozpočet, ako správne pripomína pán minister. V čom má byť projekt Sorošky zaujímavý pre EK, keď nie je v žiadnom core TEN-T koridore? To je asi to, v čom Skalité pôsobí presvedčivejšie. Plus lobing Poľska, čo v prípade Sorošky asi nebude.


a v com bolo zaujimave skalite ? stacilo by TEN-T bez lobingu ??

„Tento projekt bol už vytendrovaný. A nielen tento, ale aj prešovský obchvat. Dohodli sme sa, že tie projekty, ktoré sú vo vysokom štádiu rozpracovanosti, nepôjdu cez Hodnotu za peniaze.


to bola velka chyba ministra.

Projekt má zabezpečené financovanie (II. fáza cez 300 miliónov eur), môžeš tri krát hádať, či budú nejaké hodnotenia a debaty nad úpravami projektu. Otázne je, ako zabezpečiť, aby bol projekt do termínu hotový a peniaze neprepadli, najmä pri súčasnom priebehu tendrov.


ved uvidime...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jano1 » 13. Máj 2019 15:58

devil napísal:a v com bolo zaujimave skalite ? stacilo by TEN-T bez lobingu ??


Slovensko sa zaviazalo medzinarodnou dohodou, ktoru nesplnilo v urcenom termine:

"Postup prác je určený aj Dohodou medzi MDPT SR a Ministerstvom dopravy
a morského hospodárstva Poľskej republiky, podpísanej 16. februára 2007, kde sa obidve
strany zaväzujú zorganizovať takú výstavbu, aby boli vytvorené podmienky pre nákladnú
dopravu bez obmedzenia cez hraničný prechod Skalité- Zwardoň, v termínoch určených pre
dané úseky: Čadca- Žywiec do konca roku 2011"

https://www.skalite.sk/modules/file_storage/download.php?file=77409599|277
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 16
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod rastislav5 » 20. Máj 2019 20:20

Nova sutaz ma byt udajne v juni. Krizovatku k privadzacu ma dokoncit zdruzenie Ovciarsko
viewtopic.php?f=35&t=24180&p=219830#p219830
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jakub » 23. Máj 2019 17:40

To by ma zaujímalo ako si križovatku rozdelia Doprastav, Strabag, Váhostav a Metrostav ktorá má možno pol kilometra a polovica stavby je spravená :) :) :)
Jakub
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 21. Júl 2018 16:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.