Vlados napísal:a veď ten je dobrý resp. mohol by lepší, prísnejší. detto aj trestný zákon. ak by sa nediali brutálne podvody tak by ani zákon o VO nebol potrebný.
Zakon o VO je potrebny, ak chces proces verejneho obstaravania riesit ako spravne konanie, nie ako verejnu sutaz. Ono, aj jedno aj druhe ma svoje vyhody a nevyhody. Vyhodou VO ako spravneho konania je odvolacie konanie, t. j. moznost "opravy" nespravneho vysledku, nevyhodou je dlzka trvania. Kedze ide o verejne zdroje, tak moznost opravy by tam mala byt aj keby sa brutalne podvody nediali, minimalne chyby by sa diali stale.
Ohladom trestneho zakona obsolutne nesuhlasim - mame ho jeden z najprisnejsich a pri mnohych TC su trestne sadzby uplne uletene (napr. aj pri podvode - nepoznam ziaden normalny stat kde by bol podvod hoci v najprisnejsej skutkovke obzvlast zavaznym zlocinom). Problem je tak ako vsade - aplikacia a to najma v pripravnom konani. Ale ked 70 % vysetrovatelov su absolventi neviemcoho vsetkeho a ekonomickym veciam chape tak mozno 10 % z tych ktori ju vysetruju (aj ti ale narobia procesne nezmysly lebo neovladaju pravo takze aj to co spravia je nepouzitelne) a na prokurature je na ekonomickej kriminalite zufaly podstav tak niet sa ani comu cudovat.