Moderátor: Moderátori
Outererror napísal:Keď som videl ten pamflet MDV tak ma skoro šľak trafil. Zasa sa ide jeden úsek stavať 9 rokov. Však to je choré. V Číne za ten čas postavia 86 400km diaľnic! U nás nevieme ani 100 za ten čas.
Jano1 napísal:Vlados napísal:prosím vysvetli. úsek je/bol stavaný podľa žltého FIDICu. ak predchádzajúci zhotoviteľ nemal spracovanú a schválenú dokumentáciu tak odkiaľ by ju NDS mala mať?
NDS ma do konca tohto roka 9 mesiacov. Za ten cas moze dat vypracovat chybajucu dokumentaciu a zabezpecit chybajuce stavebne povolenia. Ale ked to zase nechaju na noveho zhotovitela, ten sa bude minimalne pol roka zdrziavat dokumentaciou a chybajucimi povoleniami.
Cybersoc napísal:Outererror napísal:Keď som videl ten pamflet MDV tak ma skoro šľak trafil. Zasa sa ide jeden úsek stavať 9 rokov. Však to je choré. V Číne za ten čas postavia 86 400km diaľnic! U nás nevieme ani 100 za ten čas.
V Cine maju rozum nepredali vsetko do prdele, a nechali si statnu stavebnu spolocnost
nemusia robit verejne obstaravania a podobne blbosti, ziadny tiezpodnikatel nie je pricucnuty na statny rozpocet atd. atd.
ondrejko_t napísal:Jano1 napísal:Vlados napísal:prosím vysvetli. úsek je/bol stavaný podľa žltého FIDICu. ak predchádzajúci zhotoviteľ nemal spracovanú a schválenú dokumentáciu tak odkiaľ by ju NDS mala mať?
NDS ma do konca tohto roka 9 mesiacov. Za ten cas moze dat vypracovat chybajucu dokumentaciu a zabezpecit chybajuce stavebne povolenia. Ale ked to zase nechaju na noveho zhotovitela, ten sa bude minimalne pol roka zdrziavat dokumentaciou a chybajucimi povoleniami.
asi si nepostrehol, co Ti Vlados napisal. kym to zhotovitel nenaprojektuje, nemozu byt povolenia. jedine ze by to teraz, v strede stavby zmenili z toho zlteho fidic-u na cerveny (ak ma pamat na farby neklame )
ondrejko_t napísal:hej, urcite by profitovala spolocnost ako ZSSK - narodny dopravca, alebo slovenske aerolinky - narodny dopravca, alebo VsZP - statna poistovna, alebo ktorakolvek statna institucia na svk.
ak je nieco na slovensku realne aj ziskove, urcite to nebude statne. stat - najmä ten nas, nevie byt dobry hospodar.
alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic. Robert Fico mal pravdu, ze najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. Stavat dialnice lacno tak ako to presadzovali praviciari je cesta do pekla, nic sa nepostavi. Zastavili dialnice za Dzurindu, urobili to znova za Radicovej a zase sa pokusaju dostat do vlady aby presadili aby sa na severe Slovenska dialnica D1 nikdy nedokoncila.
viewtopic.php?f=35&t=24103
alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic.
alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic. Robert Fico mal pravdu, ze najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. Stavat dialnice lacno tak ako to presadzovali praviciari je cesta do pekla, nic sa nepostavi. Zastavili dialnice za Dzurindu, urobili to znova za Radicovej a zase sa pokusaju dostat do vlady aby presadili aby sa na severe Slovenska dialnica D1 nikdy nedokoncila.
viewtopic.php?f=35&t=24103
Predchádzajúca vláda hovorila, že severná diaľnica sa dá stihnúť, len ak bude na 100 kilometroch súkromná diaľnica. Budete podporovať túto myšlienku?
Ľ.Vážny (Smer-SD): Ak bude strategický referenčný rámec podľa našich predstáv, potreba budovania a financovania diaľnic cez verejno-súkromné partnerstvá, označované ako PPP projekty, nie je potrebná. Tento spôsob by nám pomohol len z hľadiska času a termínov. Diaľnice cez PPP sú o 50 až 70 percent drahšie, ako bežné investície od štátu. Je na zváženie, či nám to stojí za skrátenie času.
Odborári by tiež radšej videli slovenské firmy stavať cesty. „Každý štát si chráni svojich, či sa to komu páči, alebo nepáči,“ povedal predseda OZ KOVO Emil Machyna.
Loe napísal:
No ako vtip resp. irónia je to dobré Ale ak to náhodou predsa len myslíte vážne, tak vedzte že:
1. Tie diaľnice ktoré "Dzurinda zastavil" Dzurinda aj postavil. Viete v tej dobe nemal tento štát peniaze ani na platy úradníkov, dokonca niekoľko dní mal na účte v NBS čistú nulu. To je výsledok kriminálneho bačovania "otca národa" Mečiara. Naviac Mečiar diaľnice staval bez finančného krytia na princípe priebežnej fakturácie, kedy stavebné firmy veselo fakturovali, štát platil a cena diela závaratne stúpala, pretože nebola zmluvne dopredu daná. Mimochodom vŕtať sa v záležitosti z roku 1999, teda spred 20 rokov je dnes úplne zbytočné. Záver: Dzurindove zastavené diaľnice sú už dávno postavené a sprejazdnené, a je to len zásluhou Dzurindu.
2. Mýtus o "zrušení" PPP. Viete, máte tak trochu v tom, že Figeľ v PPP nekonal. Ani nemusel, veď v zmluvách bola klauzula o tom, že pokiaľ stavebník PPP diaľnicu v určitom termíne nerozostavia, platnosť zmluvy sa skončí. Keďže stavebné konzorciá, ktoré s takým obrovským mediálnym humbugom Fico vybral nezohnali peniaze na stavbu, nedokázali diaľnicu ani rozostavať. Pozor, nemýľte si to s tzv. "prípravnými prácami", kedy v priam stachanovskom nadšení do lesov na Turci vpadli bagre. Tieto práce, mimochodom úplné zbytočné, si objednal a zaplatil štát aby Fico vo svetle kamier mohol ukázať všetkým neprajníkom našej mladej a bohabojnej vlasti, že výstavba sa spustila. Záver: Fico pridelil výstavbu diaľnic firmám, ktoré ju neboli schopné postaviť, naviac keďže v medzičase za toho istého Fica došlo k zmenám trás niektorých úsekov, štát úplne zbytočne poškodil životné prostredie.
3. "Ľudia mohli dávno chodiť cez tunel Višňové". Nuž viete, po tom ako PPP projekty vybuchli keďže zhotovitelia nezohnali peniaze, tá zlá a neschopná Radičovej vláda rozhodla o tom, že diaľnica sa bude stavať z eurofondov. A vyhlásila tender na úsek s tunelom Višňové. Víťaz? 26.6.2012 bolo zverejnené že vyhrala Skanska s vlastným technickým riešením a termínom dokončenia v roku 2016. Ako iste viete, Radičovej vláda padla. Kto nastúpil po Radičovej? Fico. Kto mal takú enormnú snahu aby Skansku z tendru vyhodili až premrhali dva roky? Fico a Počiatek. Kto napokon podpísal zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku Dúha - Salini? Fico, Počiatek. Záver: Ficova vláda vyhodila najlacnejšiu ponuku od renomovanej spoločnosti len preto, aby podpísala zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku s prešovským podnikateľom síce pochybnej povesti, ale zato oddaným sponzorom strany SMER.
4. "...zastavili diaľnice znovu za Radičovej". Nuž viete, za Radičovej nebolo veľmi čo zastavovať, keďže toho po Ficovi zase až tak veľa vo výstavbe v tej dobe nebolo. Radičovej vláda ale dokázala spustiť, vyhodnotiť tendre a rozostavať úseky ako Jánovce - Jablonov 18,5km, Fričovce - Svinia 11,2km či Dubná Skala - Turany, 16,5km. Tieto úseky rozostavané touto zločinnou Radičovej vládou, ktorej členom bol aj ten krivák Sulík, otváral Fico v roku 2015 s obrovskou pompou. Chvalabohu, pretože inak by nemal čo otvoriť, presne tak ako v minulom roku kedy Fico otvoril presne nula kiometrov diaľnic. Záver: Fico zastavil výstavbu diaľnic!
Mimochodom, veľmi dobre je spracovaná diaľničná sekcia na slovenskej wikipédií, špeciálne pokiaľ ide o D1. Všetkým laikom túto stránku silne doporučujem aby sa aspoň trochu zorientovali v tej spleti klamstiev a polopráv o "zastavených diľniciach", "zrušení PPP" atď. a preto ju doporučujem aj Vám, snáď to pomože. A ak nie, no tak potom poteš rodina
Používatelia prezerajúci si toto fórum: ondrejko_t a 29 hostí.